Sinterklaasdiscussie

Ten huize Sex and the city is de discussie rond sinterklaas weer losgebarsten. Grrrr,…….dezelfde als vorig jaar trouwens,……..

Gisterenavond vroeg ik Big, wat we gingen doen met de Sint,….betreffende de cadeaus en Big begon naar goede gewoonte een beetje rond de pot te draaien,……tot Carrie het op haar heupen kreeg en eruit gooide, “je wilt graag dat de Sint nog komt voor jou zoon, maar niet meer voor de mijne?  Is dat wat je me wilt zeggen?”   Hij antwoordde ” ja, om het cru te stellen” .

Carrie reageerde lichtelijke geïrriteerd,…….omdat ik het een vreselijke gedachte vind dat er cadeautjes zouden zijn voor Big zijn zoon en niks voor mijn zoon,…..Carrie antwoordde ” Bon, uw zoon is wel oud genoeg om mee laat op te blijven in het weekend, zelfs op vakantie samen met mijn zoon tot 23u alleen op stap te gaan,….iets wat we Chattheo nooit hadden laten doen als hij 10 was,…..wat een voordeel is voor de jongste en waar is het voordeel van de oudste? ( gevoelige materie voor Carrie, die zelf de oudste is),……”

Big merkte onmiddellijk mijn irritatie op,…..en ik kreeg te horen, “ precies gevoelige materie” , waarop ik bevestigend moest antwoorden natuurlijk,……

Is het omdat het mijn kind is?  Of gaat het effectief omdat ik vind dat er met 2 maten en gewichten wordt gewerkt, iets wat ik Big gisterenavond heel duidelijk heb gemaakt en waar hij me toch wel gelijk moest ingeven,……

Met als resultaat dat ik mijn monoloog eindigde 🙂 met ” ofwel komt de Sint voor allebei ofwel voor niemand“,……de optie voor niemand was de gelukkige winnaar,……

En toch ga ik naar goede gewoontes een beetje creatief met de afspraken omgaan :-),…..ik ga voor snoep zorgen en voor een cadeautje waar ze allebei plezier aan beleven,…..

ps: niet aan Big verklappen hé 😉 🙂

 

33 gedachtes over “Sinterklaasdiscussie

  1. Typisch vrouwen hé, eerst onverzettelijk zijn en dan de regels toch weer naar hun hand zetten. 🙂 Zwakke geslacht, mijn gedacht, zou Boma zeggen. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt: als je een lappendeken-gezin bent, telt evengoed: of voor allebei, of niet.

    1. Komt dan toch op hetzelfde neer als samen dingen kopen want het komt toch uit één pot bij manier van spreken. Dus Carrier heeft in mijn ogen gelijk : allebei of niemand. En omdat ik het sneu zou vinden dat er totaal niets zou zijn, is de “eindoplossong” dé ideale oplossing. Wat zeggen ze nu ook weer? Een man mag alles eten maar moet niet alles weten😉?

    2. Omdat wij een rekening hebben, beetje belachelijk dan hé, maar hier ten huize sex and the city is het een principes kwestie, Big vindt Chattheo te oud voor de sint en ik zeg, 2 maten 2 gewichten, want zijn zoon is niet te jong om tot 23u op te blijven,….

  2. ik vind inderdaad ook zo allebei of niemand.
    In een “normaal” (wat is tegenwoordig normaal he) gezin werkt het toch ook zo?
    Wij zijn gewoon allemaal cadeau’s blijven krijgen vd sint totdat we allemaal te oud werden. Nu krijgen we wel nog steeds chocolade en speculaas, haha. Mn mama kan het niet laten!
    En ik denk dat het normaal is dat je in jouw situatie dan denkt, die van mij niet en die van jouw wel. Ook al is dit niet per se de reden van hem…

  3. Ik vind ook dat het of voor beide of voor niemand is… Als oudste kreeg ik ook nog Sint als de jongste twee er nog in geloofden. Zij kregen speelgoed, ik een boek en een bodybutter ofzo… Ik wil maar zeggen, je past toch je sint-cadeautjes aan aan de leeftijd dus vind ik het maar raar dat er gezegd zou worden van de een wel, de ander niet… 🙂 xoxo

  4. Toch belachelijk dat Chateo niets zou mogen krijgen! Idd, of allebei iets, of allebei niets, maar hoe stom is het dat chateo niets zou krijgen, waarom zou de Sint trouwens één kind wel en een ander kind niet iets geven.. 🙂

  5. Mijn zus en ik zijn 21 en 28 en wij krijgen nog altijd iets van de sint (snoep wel he, geen speelgoed). En stiekem is de mama gewoon fan van speculaas. Voor allebei of voor niemand lijkt mij wel het meest logische.

  6. Wel, bij ons was de regel, tot aan de plechtige communie! Daarna bracht de sint gewoon iets wat ze nodig hadden, een pijama of een sweater die ik anders te duur vond. Ik vind wel dat een 10-jarige nog speelgoed mag krijgen.

  7. Het lijkt logisch en verstandig dat Sinterklaas ofwel voor beiden ofwel voor niemand komt. Maar toch, wordt er niet in ieder gezin soms met twee maten en twee gewichten gewerkt? Ik herinner mij toch dat mijn jongere broers en zus (ik ben de oudste) sommige dingen mochten die ik vroeger niet mocht, om maar iets te noemen.

  8. Hier hadden we ook zo een regel (we hebben zeven kinderen)de sint bracht een stuk speelgoed tot aan het middelbaar ,daarna bracht hij iets wat ze graag hebben of wat extra zakgeld en een attentie.Hier bleef dat een tijdje duren tot de kleinsten ook in het middelbaar zaten .Dan was het enkel snoep en chocoladedinges,en eigenlijk een stukje gedaan .Dat speelde in het voordeel van de oudsten,want zodra de kleinsten in het middelbaar zaten was het een stuk gedaan.Dus zo ik zeggen,ik zou de jongste een stuk speelgoed geven en de oudste wat zakgeld (is toch een pak ouder)en zodra de jongste in het middelbaar zit allebei kleine attenties in de vorm van zakgeld of snoep.In een gezin kan je nooit alles afmeten en vergelijken,vooral zoals bij ons in een groot gezin,moesten de oudsten verstaan dat de sint voor hun ook speelgoed bracht tot 12j en daarna is dat gedaan ,een jongen van 14j kan dat begrijpen .Carrie ,je wilt te perfect zijn !!!

  9. De laatste keer dat bij mij ‘de Sint’ kwam was ik 12 jaar en toen bracht hij een radio. Zo’n boombox-model met een dubbele cassettedeck! Sindsdien is het gewoon een zak chocolade ‘postuurkes’ en wat ‘pree’. Daar was ik ook altijd blij mee.

  10. Dat beide zonen voorzien worden van het nodige snoepgoed en/of kado’s lijkt me maar logisch. Niemand is daar toch te oud voor? De Sint mag dit jaar bij mij ook eens langskomen, ik ben heel braaf geweest en ik zal mijn schoentje zetten voorzien van een wortel voor de schimmel en een pintje voor de Piet 😉

  11. In principe zijn ze allebei al te oud voor de sint (ik kan me niet voorstellen dat je bonuszoon nog in hem gelooft :p) maar je hebt groot gelijk! Ik kan me niet meer herinneren hoe het bij ons thuis was, of ik eerder niets meer kreeg dan mijn zus, ach ja, snoepgoed en een klein cadeautje (zoals een cd) dat kregen we allebei als we nog wat ouder waren, nu is er enkel snoepgoed en dat is dan nog als we toevallig langsgaan op of vlak na Sinterklaas anders schiet er niks meer over van dat snoepgoed 🙂

  12. Ik herken dit probleem helemaal, alleen heb ik zoiets voor met mijn ex en mijn nieuwe schoonouders. Mijn nieuwe schoonouders hebben Bent vanaf de eerste minuut in hun armen gesloten en willen dus heel graag hem, net als Seppe, verwennen met ditjes en datjes, en dus ook de sint voor hem laten komen.

    Probleem is dat mijn ex en ik mekaars waakhond zijn geworden. Zo was er de afspraak dat de sint alleen maar bij de ouders zou komen en niet bij de grootouders. Tja … je voelt de bui al hangen. Als Bentje zijn mond houdt is er geen probleem, maar kinderen zijn vertellers en zeker onze Bent moet altijd uitgebreid verslag brengen … dan wordt gegarandeerd ook bij ons nog een pittige discussie.

  13. Ik denk altijd “eerlijkheid is de basis van een goede relatie”, in het geval van uw Big, ik zou er niet mee kunnen lachen als je achter mijn rug toch je zin doet 🙂 Maar dat zijn natuurlijk mijn principes, misschien is hij het zo al gewend? Toch vind ik ook dat beide kinderen recht hebben op een attentie, gelijk hoe

  14. Tgoh, ik snap Big ook wel hoor. Cattheo is nu eenmaal ouder, die heeft zijn Sint al gekregen de jaren voordien. Da’s natuurlijk rationeel gezien. Emotioneel ligt het anders. Da’s zoals ik een cadeautje koop voor m’n metekindje… maar ook iets klein voor haar zusje. Het is zo erg voor dat zusje anders.
    Ik vind het afspreken van een leeftijdsgrens wel iets. Dan hebben ze allebei evenveel jaren een sinterklaas gekregen. En daarna kan snoepgoed ook nog altijd.

  15. Mee eens, kom op zeg je kan het echt niet maken voor de 1 wel en voor de ander niet…… Maar ik snap die tweedeling niet echt, waarom is het een groot probleem voor Chatheo nu nog een cadeautje te kopen? Wellicht zie ik het allemaal te simpel hoor, maar zoveel moeite kan dat toch niet zijn?

Geef een reactie

