Belemmerend

Ik heb al eens over “vriendschap“,…….en daar leest u dat we afstand hebben genomen van Big’s vrienden,…..

Dat heeft als resultaat dat Big eigenlijk geen vrienden meer heeft en hiermee ook zijn goede vriend verloren is,…hijzelf vindt dat totaal geen probleem en zegt geen behoefte meer te hebben in cafébezoeken, die eindigen in teveel alcoholverbruik en te weinig slaap,…..hij vindt het fijner om thuis te zijn, in ons warm nest,…en vertelde met verliefde blik in zijn ogen dat Carrie zijn beste vriend is,……mooie complimenten,…..ik beken,……

Maar, als we heel eerlijk zijn en nu volgt het banale logje dat ik gisteren wilde vertellen ( aub Bentenge),…….Carrie vindt het nogal belemmerend,…..ofwel is Big thuis, ofwel zijn we samen op stap.  Dinsdagavond was zijn badmintonavond, maar door veelvuldige kwetsuren blijft hij vaker thuis dan hij gaat, wat ook de tornooien herleidt tot een minimum,….zelden behoort ten huize Sex And The City tot Carrie alleen,…..Big is ’s avonds altijd thuis,…..en neen, hij beperkt me niet in mijn doen en laten, ik weet dat het probleem zich meer in mijn hoofd afspeelt,…..en dat Carrie af en toe de behoefte heeft om alleen te zijn :-),…….en ook wil Carrie andere mensen zien, ook zonder Big,…….en daar wringt het schoentje, niet dat hij me tegenhoudt, slechtgezind is of wat dan ook, zelfs geen letter commentaar krijg ik wanneer ik meld die dag niet thuis te zijn,……neen, het belemmert Carrie in zijn plaats :-), waarschijnlijk is dit weer iets typisch vrouwelijk of eigen aan een dramaqueen,……:-), in eerste instantie als ik tijdens weekdagen iets plan met vriendinnen, dan is Big eigenlijk Chattheo’s babysit 🙂 ( dit gaat hij echt niet graag lezen :-)) en naar Carrie haar gevoel ik Chattheo niet Big’s verantwoordelijkheid en ben ik geneigd om thuis te blijven, nochtans doet Big het met plezier, ben 2 jaar op rij elke woensdag naar de kookles geweest en daar heeft Big nooit over gestruikeld ( ik denk wel dat er toen nog co-ouderschap was :-)).  En als we dan helemaal de registers opentrekken, in dat ene vrije kidsweekend wil ik dan extra tijd met Big doorbrengen, wat de tijd om met vriendinnen door te brengen zo klein maakt dat we vaak overslagen,……en ik denk dat dat de bedoeling niet kan zijn,…..

Tijd is momenteel zo’n vijand, dat alles in 2 weekends per maand wordt gepropt ook mijn eigen me-time,……het leven van een vrouw is als jongleren en om de ballen hoog te houden wordt er beroep gedaan op een hoogstandje acrobatie,……

15 gedachtes over “Belemmerend

  1. Ik vind het wel herkenbaar, dat is ons vrouwelijk verantwoordelijkheid gevoel. Ik voel mij ook fijner als ik een avond weg ben en mijn partner ook iets te doen heeft. En ik vind het ook heerlijk om soms een avond voor mezelf te hebben. Toch denk ik dat mannen dit ook wel hebben hoor;) Ze denken er ws minder bij na..

  2. we spreken hier al jaren af wie waar naartoe gaat en de auto nodig heeft. Of één van ons schuldig voelt of voelde toen de kinderen klein waren denk ik niet. Daarbij, iedereen heeft graag eens het huis voor zich alleen.

  3. Mijn Bob is ook heel veel thuis, gezien hij niet werkt en ik veel werk waardoor hij veel meer voor de kinderen zorgt enzo en ik herken dus het schuldgevoel.
    Mijn eerste reactie was eerder: geen enkele vriend? echt niemand??? Ok, dat je breekt met bepaalde vrienden, dat kan ik begrijpen zeker na je berichtje. Maar een leven zonder vrienden, whoaw, neen dat zou ik echt niet kunnen. En ik zou het precies ook moeilijk hebben met een partner zonder vrienden, zowel praktisch als mentaal. Wil hij ook geen nieuwe vrienden? Spreken jullie dan ’s weekends enkel nog af met jou jouw vrienden? En kunnen die mannen van uw vriendinnen geen vrienden worden met hem? Volg jij hem in al zijn hobby’s?

    Ik ben heel blij dat Bob met zijn maten naar de voetbal kijkt, dat ze samen naar concerten gaan die mij niet aanspreken, dat hij met hen over koken kan praten (hij deed kokschool), dat hij met hen pingpongt in de zomer, enzovoort. Als koppel deel je veel maar toch nooit alles?

    1. Wel dat is net het probleem, ik heb het er moeilijk mee dat hij geen vrienden heeft, dat hij daarmee voetbal kan gaan kijken, desnoods op café. Ik volg hem niet in zijn hobby’s die hij buiten badminton ook niet heeft :-). Het enige waar ik in toegeef zijn de concerten van Depeche Mode, heb zelfs een festival gedaan ( ik haat festivals),…..mijn vriendinnen hebben allemaal een nieuwe partner en het klikt wel, maar niet zo dat ze zaken gaan ondernemen,…en neen hij heeft geen behoefte aan nieuwe vrienden,….dus als er mensen over de vloer komen, zijn dat mijn vrienden,…..

  4. Ik snap het wel. Is echt een vrouwendingetje. Gewoon de behoefte om het huis voor jezelf te hebben. Lekker in je ondergoed in de woonkamer dansen a la Tom Cruise. Ik snap het 😀

  5. Ow zo herkenbaar, ik vind het ook altijd erg voor Jer als ik weg ben en hij alleen thuis is. Maar feit is dat zolang zij niets zeggen je eigenlijk niet kan bepalen of ze iets nou erg vinden of niet, Daarbij heeft iedereen behoefte aan me-time, vind het heerlijk als Jer thuis is maar ook even fijn als hij late dienst heeft en ik lekker kan chillen thuis 😀

  6. Als hij dat goed vindt zo moet jij het van je afzetten want straks heb jij ook geen vrienden meer 😉 en blijven jullie met z’n tweetjes over. Ik kan er ook zo van genieten om even alleen thuis te zijn (een paar uur maximum daarna word ik koekoe van eenzaamheid :p), continu bij mijn vriend zijn dat zou onze relatie geen deugd doen.

Geef een reactie

