Brand

Carrie de heldin,…….toen hierrond de middag het brandalarm afging, bleeft iedereen mooi zitten, tot we telefoon kregen van de security,…….dat het brandde in de garage,…..

Snel handtas en jas genomen om dan via de noodtrap van de 8ste verdieping, u leest dit goed het paradijs bevindt zich op de 8ste verdieping en toen we de brand roken, drong het pas echt door en paniek is een groot woord, maar een angstig gevoel overviel Carrie wel even,……

Hoe lager we kwamen hoe meer je bevangen werd door de rook,..en dan reageerden de collega’s toch met enige vorm van paniek, want ademhalen werd moeilijker,…..en op dat moment besef je pas echt dat je echt wordt bevangen door rook bij een brand,….gelukkig kon iedereen op tijd worden geëvacueerd en was de brandweer snel te plaatsen,…..

Na aanmelding bij de nodige instanties zijn we dan maar met de collega’s gaan lunchen,…..om bibberend bij te komen,……want de Gizmomobiel staat  in de garage,…….die nu enorm naar rook stinkt en bedolven is onder een wit laagje poeder,…….

Maar het had allemaal veel erger kunnen zijn,……Carrie was al bang van brand,……en nu nog meer,……ik wilde vandaag eigenlijk over helemaal wat anders schrijven, maar dat lijkt me nu zo banaal,…..

19 gedachtes over “Brand

  1. Brand is het ergste wat een mens kan overkomen volgens mij. Is Security nog boos geworden dat jullie je jas en tas hebben gepakt? Mij is altijd geleerd: Zo snel mogelijk het pand verlaten en niet op- of omkijken naar bezittingen.

      1. Oke… Ik zou ook als eerste naar dat ding grijpen (telefoon, adresboek en beurs zijn heilig) en de boze blikken over mij heen laten gaan… Maar toch.
        Goed gedaan en ik ben blij dat jullie allen het Paradijs veilig hebben kunnen verlaten.

  2. Eind goed al goed! Best dat het goed is afgelopen. En uw karreke zal er van af komen met een poetsbeurt! Het had erger gekund, maar ik kan wel begrijpen dat je in paniek raakt als je bevangen wordt door rook. Dan wordt het ineens ernstig hé!

  3. Brrr…
    Hier is op enkele weken tijd ook 2 keer het brandalarm afgegaan, in het appartementsblok. De eerste keer een gat in de nacht, de 2de keer op een zondagmorgen om 7u45.
    Eerste keer had veel weg van brandstichting, tweede keer leek vals alarm…
    Blijft akelig.

  4. Ik bekijk zo’n situaties licht anders door mijn werk, waar ik in de rol van de security speel in dit verhaaltje en zo onder andere bijscholingen hiervoor heb moeten volgen om Leider Eerste Interventie Ploeg te kunnen zijn tot de brandweer ter plaatse komt. Nogal een geluk dat ik enkel zo’n brandsituaties in andere campussen heb mee gemaakt waar ik de boel dan via camera’s en telefoon moet coördineren. Ik weet niet of ik zo koel en volgens militaire discipline mijn actiekaarten zou kunnen afgaan moest het branden, waar ik het echt voel. De hitte, de rook, … Flink gedaan Carrie!

  5. in zo’n situaties is het belangrijk om net je hoofd koel te houden en te weten wat je moet doen. Als je al eens getraind bent in dergelijke dingen weet je tenminste wat je beter niet doet…

    Gelukkig viel het bij jou nog mee, Carrie!

  6. Er wordt altijd heel lacherig gereageerd op van die brandoefeningen maar het is echt goed jezelf daar in te trainen en je bewust te zijn van wat er kan gebeuren met brand. Juist door dat de weten verkleinen de gevaren ook weer. Probeer je angst onder controle te krijgen want juist op zo een moment moet je kalm blijven..

  7. Héél beangstigend! Als het brandalarm afgaat is iedereen geneigd te blijven zitten, “het zal wel een oefening zijn”, maarja ’t moest maar eens echt zijn zoals bij jou! Gelukkig is er enkel materiële schade geweest…

Geef een reactie

