Kerstoorlog

Ten huize Sex And The City is de rel rond de feestdagen weer losgebarsten,…..

U begrijpt dat feestdagen organiseren niet eenvoudig is in een “nieuw-samengesteld” gezin,…..indien er partijen moeilijk doen, wordt de organisatie een huzarenstukje ondanks het feit dat organiseren het beste punt aan Carrie is,…..u weet ook dat Kerst belangrijk is voor Carrie,…..hoewel ik steeds meer de neiging krijg om naar het buitenland te willen vluchten met de feestdagen,…….

Gisterenmorgen begon net voor hij vertrok Big nog even over de “kerstvakantie”, bad timing as usual,…..hij heeft nog 4 dagen verlof over en wil dit uiteraard graag doorbrengen met zijn lief/gezin,…..Carrie heeft het geluk dat het Paradijs sluit tussen kerst-en nieuwjaar, meestal breng ik die dagen alleen door,…behalve dan de officiële dagen,…..Chattheo verbleef in het verleden bij de ex.  omdat die ook verlof had en op zijn strepen stond voor een keertje, dit jaar kreeg ik de boodschap, doe maar een voorstel 🙂 :-).  Wat ik ook gedaan heb, ben benieuwd naar het antwoord,….wat ik ook hier uitvoerig zal bespreken,……

De oorlog startte niet met mijn ex,…..neen met de ex van Big,……het is ne cadeau hoor ex-en die boos blijven en zich willen wreken via de kids,……Big vroeg of het mogelijk was dat zijn ( lees haar) zoon 23/12-24/12 en 26/12 bij ons kon zijn,……en dan ook uiteraard het weekend van 27/12 want dat is zowiezo ons weekend,…..de argumentatie die ze bovenhaalde was hilarisch ( pittig detail, het is een schooljuf), jij wil jouw zoon ALTIJD in de vakantie bij je,  de werkelijkheid ligt toch een klein beetje anders, de zoon van Big is enkel in de zomervakantie 3 weken bij ons, verder 1 weekend om de 14 dagen, vragen we voor meer, stuiten we op een NJET!!  Want en dit blijf ik het meest hallucinante argument vinden ” dan ben ik wel tijdens mijn vakanties alleen“,…….is je kind dan je animator vraagt Carrie zich dan af?  Dat de conversatie tussen Big en zijn ex steeds bitsiger werd, is duidelijk, haar laatste woorden waren “ik moet nog kerstcadeaus gaan kopen, dus je krijgt hem niet”,……en dan antwoordde Big in zijn stijl,…instant zie je de muur optrekken,…..” dan hoeft hij niet te komen en kom ik hem vrijdag 27/12 om 17u halen, zie dat hij klaarstaat“.

Maw.  het zoontje zal ook niet meegaan naar het kerstfeest van de Prestons en deze oorlog plaatst ook Carrie voor een dilemma,…….houden wij het kerstfeest van de Bradshaws 24/12, wat naar Carrie haar gevoel een beetje hoort, weliswaar met een lapje uit ons lappendeken niet aanwezig, of doet de stiefmoeder het zoals het hoort, wachten we tot 28/12?  En vier ik kerstavond met Big en Chattheo alleen?

 

18 gedachtes over “Kerstoorlog

  1. Kerstmis en oudjaar, het verplichte nummerke, en dat hoor ik ook overal en door iedereen zeggen. Eerlijk gezegd onderga ik toch ook maar die feestdagen met weinig enthousiasme. Ik probeer er wel iets van te maken, maar gewoon omdat het nu eenmaal moet.

    Ik wens je bij deze dan ook veel succes ;o)

  2. Ik ben dol op die feestdagen! Inderdaad wel erg lastig dat je daar allemaal moet bij stilstaan. Dat hebben we niet in de familie, dus heb er nooit erg bij stilgestaan. Hopelijk vinden jullie nog een oplossing!

  3. Wel hier zijn er regelingen dat de kids het ene jaar bij ons zijn met kerst en het andere jaar, met oudjaar. Dit jaar zijn ze bij hun moeder met kerst. Maar wie vieren een feestje op 14 december, als iedereen wel kan aanwezig zijn. Gewoon met de kids van Wim en de mijne samen. En dat werkt. Ze vinden het niet erg om het op een andere dag te vieren. Maar bon, jullie krijgen uiteraard die kans niet, gezien hij alleen mag komen in de grote vakantie, ( wat ik wel erg vind! ) Ik hoop dat jullie er uit raken. Wij hebben vroeger nog kerst gevierd met mijn kinderen , zonder de kinderen van Wim, maar dan deden we ook geen pakjes open op die dag. We wachtten tot ons gezamenlijk feestje! Veel sterkte!

  4. My goodness. Wat een situatie toch weer.
    Die feesten aan het einde van het jaar, die zijn ook niet echt mijn ding. Maar ik krijg Mevr. Bentenge nog altijd noiet zo ver om ze “over te slaan” door een reis naar ergens ver weg in te plannen.

  5. wij zijn geen nieuw samengesteld gezin (of toch niet echt, wel wat rare kronkels in onze familie) Ik ben 23 en woon samen met mijn vriend sinds 2 jaar en ik vind het al vreselijk moeilijk om alles geregeld te krijgen voor de feestdagen. Ik moet altijd wel minstens 1 feestje missen!! Ik heb er eigenlijk 4 en dit jaar kan ik er maar 2 doen… Maar goed dat zal al meer dan genoeg zijn voor mij!!
    Ik ben je blog nog maar net aan het volgen, dus vond het wel wat ingewikkeld met alle namen, haha. Gelukkig ben ik wel zeer bekend met Sex and the City, wat me toch een beetje helpt!!

  6. Onderwijzend personeel (al wil ik ze niet allemaal over dezelfde kam scheren) is vaak niet gewoon een nee te krijgen. En die ex heeft dringend een nieuw lief of op zijn minst een minnaar nodig 🙂
    Als ik dit zo allemaal lees, prijs ik me nog maar eens gelukkig dat ik geen kinderen heb en dat ik niet van kerstmis hou …

  7. Twee keer vieren dan maar…
    Ik ben zo blij dat wij na de scheiding het kerstritme van voor de scheiding (1ste kerstdag zijn familie, 2e kerstdag mijn familie) zijn blijven hanteren. Daar waren alle families etc op aangepast en geen van ons beide zal het in zijn/haar hoofd halen hier van af te wijken.
    Sterkte met wikken en wegen.

  8. die feestdagen staan bij ons in het teken van lekker eten (en drinken) en gezellig samenzijn.
    Ik zou dat laatste niet laten verpesten, Carrie. Wordt er ook naar de mening van de kinderen zelf gevraagd?

  9. Ik zal wel de grootste kerstzot zijn op aarde, eerst nog snel die sint buitenwerken (lastige man!) maar die obstakels bij jullie zou mijn kerstgevoel ook een beetje verbrodden …vooral omdat het kind er wéér de dupe van lijkt te zijn hé…

  10. Ik boek een vliegreis naar de andere kant van de wereld – de feestdagen in de zomerzon, wat denk je ervan, ga je mee? 🙂
    Ik heb ook een hekel aan dat geregel, elk jaar opnieuw de schoonfamilie die zich wil moeien, en bij P zitten ze ook met twéé families door de scheiding van zijn ouders… Ik wou het weekend tussen kerst en nieuw graag iets samen doen maar het lijkt erop dat we wéér met zijn vrienden iets gaan doen (met oudjaar zitten we nl ook al bij hen). Ik wil eigenlijk vooral RUST en geen eten tussendoor 🙂
    Ik zou idd wachten tot 28/12 tot jullie hele gezin samen is voor het echte kerstfeest, en dan 24/12 gezellig met jullie 3-tjes. Ja dan heb je wel 2x werk maar ook 2x feest, laten we ’t positief bekijken…

  11. Pffff lastig lijkt me dat allemaal, die vele gezinsvormen en dat getrek voor feestdagen. Hier hebben we dat (gelukkig) niet. Wel allebei gescheiden ouders, maar ik zie mijn ouders niet en Rick zijn vader woont in Indonesie, dus we hebben maar 1 ouder om rekening mee te houden. Voor de rest vieren we het gewoon lekker met ons gezin!

  12. Mijn hemel, ik zou idd naar het buitenland vluchten met al dit gezeur. De pest is dat je nooit iedereen tevreden kan stellen en dat er dus altijd wel iemand teleurgesteld gaat worden. Ik lees in dit verhaal dat jij je voorkeuren hebt, waarom dan niet voor jezelf kiezen en daarvoor gaan? Of is dat echt een te complex iets?

Geef een reactie

