BFF

Liefste Miranda,

Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat je voor de toonbank stond van de slagerij waar ik bijkluste als student.  Mijn eerste gedachten waren toen ” wat komt zij hier doen met haar lange rode nagels“, maar je kwam effectief solliciteren,….en mijn eerste gedachten waren fout,…..

Al vanaf de eerste uren was er een “klik”,……een klik die is uitgegroeid tot echte, diepe vriendschap of zoals wij het al lachend noemen ” onze langstdurende relatie“,….

Ik keek naar je op,…je bent tenslotte 8 jaar ouder dan ik en je stond al een stuk verder in het leven,…..ik was de spring-in-‘t-veld, die zorgeloos door het leven ging, jij was gesetteld,…..en toen die relatie op de klippen liep was ik daar om je te troosten en nam ik je mee op stap,…..en dat was het startpunt,….

Het startpunt van een hobbelige weg,….van vreugde momenten en intens verdriet en ook al liep onze weg af en toe uit elkaar, toch vonden we elkaar ook weer,….ook al waren we het niet altijd eens met elkaars keuzes, we bleven elkaar steunen,….ook toen het dreigde mis te lopen,…..de eerste keer wanneer dat voorviel was toen Carrie mama werd,……voor het eerst zonder Miranda aan haar zijde,…..nu weet ik dat jouw “bewuste” keuze kinderloos te blijven op dat moment niet zo bewust was als je zelf wilde toegeven,……

Je herpakte je en stond er tijdens de K-periode,…..je schoor mijn haar af, veegde mijn mond af als ik voor de 10de keer mijn maaginhoud had uitgespuwd,….je wiegde me in slaap als de pijn en de misselijkheid teveel waren,…en hield mijn handje vast als mijn catheter weer eens verstopt zat,……die periode maakte de diepgang in onze relatie,…..en werden we ons bewust van de schoonheid van onze vriendschap,….

Onze huwelijken liepen niet zoals we wilden en we vonden steun in elkaar en werden “sisters in crime“,….ellelange mails stuurden we naar elkaar en ik weet zeker dat jij deze nog allemaal hebt,…:-), aangevuld met wilde uitgangsavonden waar we de grootste pret hadden en ons even alles deden vergeten,….

Onze partners zijn niet gebleven, de jouwe maakte de keuze om zelf uit het leven te stappen,……en daar was Carrie om jou te steunen, ik regelde de begrafenis, de papierwinkel, nam je mee naar mijn thuis waar je een tijdje logeerde en meedraaide in ons gezin,….ik zorgde ervoor dat je niet in je verdriet verdronk,….

We klommen beide uit diepe dalen,…….allebei op een andere manier,…..en nu na 20 jaar kunnen we zeggen,  we heben onze weg gevonden een weg die weer samengekomen is en waar we hand in hand over wandelen,…..en ik kan met een grote vorm van zekerheid zeggen, dat jij in mijn leven blijft (wie beter dan jij kan me voorbereiden op de kwalen van het ouder worden :-)),……en dat wij er altijd zullen zijn voor elkaar,…..in goede en kwade dagen,….al dansend in Benidorm,…….

Miranda, dank je om mijn BEST FRIEND FOREVER te zijn,……..I LOVE YOU!!!!!!!!!!!

 

18 gedachtes over “BFF

  1. Wat geweldig verwoord! En zo’n topvriendschappen worden steeds zeldzamer. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik er zo geen heb. Mijn nichtje wel, maar die woont zo ver, en dan kan je niet zomaar bij elkaar binnen springen als het nodig is .Geniet van jullie vriendschap. x
    Aja en ik hoop dat Miranda ook deze lieve brief krijgt! Dat verdient ze vast en zeker!

  2. Wat een geweldige vriendschap! Moet je zeker koesteren! En ik hoop dat ook Miranda zelf die mooie woorden ontvangt van jou. Wat geweldig een vriendin voor het leven te hebben! Blijf er van genieten!

  3. mooi !!!!
    die echte vriendschap voel ik ook met mijn man …….vriendschap en liefde,in zijn zuiverste vorm.
    van er zijn voor elkaar ,elkaar kennen ,maar thuiskomen bij elkaar !!!

Geef een reactie

