Opruimen & Vernieuwen

Dit weekend werd ook gebruikt om eens op te ruimen, zowel geestelijk ( die laatste ruzie zat dieper dan ik vermoedde en deed deugd om mijn pijn te uiten, ja ja, met de nodige tranen, maar volgens een topwijf is dit een reiniging van de ziel).

Gisteren stond in teken van het opruimen, kasten in de living werden aangepakt en de speelgoedmanden van onze kids,….speelgoed waar niet naar omgekeken wordt, want enkel playstation, PC en GSM zijn nog van tel,…..ook voor de jongste telg, onze vangst ( dit mag je letterlijk nemen) zal gedonneerd worden aan kinderen waar Sinterklaas en de kerstman aan voorbij gaat, omdat ze geboren zijn in een gezin waar armoede heerst en niet de luxe hebben die onze kids kennen,……onze prinsjes op de erwt,…..

In onze living staat in Carrie haar ogen een pracht van een kast,…….die kast wordt gebruikt om laten we eerlijk zijn onze rommel in te duwen,…..ook de beperkte verzameling van Big ( hij verzamelt alles wat martini aangaat, het meeste staat opgeslagen in de kelder van mijn huis waar mijn grootmoeder nog woont) en zijn nieuwe aanwinsten worden in die kast geduwd,……ook zijn CD’s ( een massa) staan er in uitgestald,……u leest het, het is een rommeltje.  Maar maandag vlogen we er allebei in,……Carrie de kast, Big de speelgoedmanden,…….(u ziet hier het resultaat, jammer maar helaas heb ik geen voor foto getrokken),………

prive 072 prive 074

 

En dan kwam Big met het volgende idee,…….zijn doorn in het oog,…….de salontafel en bijzettafel waren nog van Carrie,……en ik weet dat hij ze lelijk vond en ik beken, ook gewoon versleten,….maar ik vind dat moeilijke items om te vervangen,…..een uitje naar Ikea stond al op de planning, want er was weer nood aan al dat geweldig materiaal dat ze daar verkopen, uiteraard weer meer dan de lijst voorschreef,…..degene die daar kan buitenstappen zonder kopen, die verdient de nobelprijs voor de “geweldigheid :-)”.  Aangezien het een feestdag was in België werd er gekozen voor Breda, waar je een allegaartje aan woonwinkels vindt die een uitkomst zouden kunnen bieden aan de doorn in Big zijn oog 🙂 :-).  Ik zeg het u, samenleven met een man die een visie heeft over het interieur, het is vermoeiend, letterlijk en figuurlijk 🙂 :-),…..de ene winkel na de andere winkel liepen we in en uit,……en ja, we zagen wat we wilden, maar serieus boven budget en Carrie heeft dan zoiets van, komaan dan laten we het oude staan, maar Big wilde niet wijken,…..:-) en hij heeft gewonnen :-),……er is gekozen voor zijn keuze,……en een budgetkeuze,…….is Carrie er gelukkig mee, als bijzettafels zijn ze geweldig ( zie foto’s), maar als salontafel,…….mmm, ik ben niet helemaal overtuigd en ik vrees dat ze na een tijdje ook als bijzettafels gaan gebruikt worden, en dat Carrie haar keuze zal doordrukken,…….;-).  Kijkt u mee,……..en geef uw oordeel,…….:-) :-).

prive 070prive 069

21 gedachtes over “Opruimen & Vernieuwen

  1. Wel ik vind het ook geweldig leuke bijzettafels, maar ook minder geschikt als salontafel. Ik vond de houten tafel heel mooi tussen al die strakheid, bood die tafel warmte, zet zoals uw kast en uw tafel. Maar ik vind ook andezijds, dat mister Big ook eens mag kiezen, en als dat zijn ding is en jullie samen tot een leuke compromis konden komen, vind ik het uiteraard geweldig!

  2. Het is vooral belangrijk dat je er zelf mee tevreden bent. Voor mij is een tafel al goed als ze stabiel staat en niet te klein of te groot is. (Ik wist dus niet dat tafels kunnen verslijten.) En wat interieur betreft ben ik voor de rest ook heel gemakkelijk: zolang het niet te fel gekleurd is en er niet te veel tijd in kruipt, is het voor mij oké.

  3. in de kast staat alles nu netjes gestald, Carrie
    De tafeltjes vind ik helemaal niet mis hoor, vooral gezien de U-vorm van het salon wel wat de plaats beperkt voor een grotere, echte salontafel

  4. Ze zien er inderdaad op’t eerste gezicht uit als bijzettafeltjes, maar wel licht genoeg om snel in het midden te schuiven en als salontafeltje, maar om er te laten blijven staan, dat zou ik nu zelf ook niet doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen salontafel heb tussen mijn zetels, enkel een bijzettafel. Ik had vroeger een lange smalle marmeren tafel, maar die heeft L1 meegenomen toen ze er uit trok en ik heb ook geen behoefte aan één omdat ik die bijzettafel heb staan.

  5. 🙂 Ik vind het er super uitzien, misschien dat mijn smaak toch iets meer strak is dan dat ik dacht hahaha. Juist het feit dat de tafeltjes kleiner zijn geeft het een speels effect wat leuk is 😀 Ow trouwens ik had echt een compleet ander beeld bij jouw woonkamer in mijn hoofd hahaha 😉

      1. Mijn beeld….. Tja vraag me niet waarom maar ik heb altijd gedacht dat je veel zachte pasteltinten in huis had met veel bloemen hahaha

  6. Ik vind het leuk al die tafeltjes maar ik heb het meer voor een stevige, grote salontafel met veel ruimte om rond te zitten en dingen op te zetten als er bezoek komt. Maar die zetel daar ben ik jaloers op, zoveel ruimte daarin!! 🙂

Geef een reactie

