6 jaar geleden

Het was 6 jaar geleden dat Carrie nog eens op de boekenbeurs was,…….maar vanmiddag was het zover,…….en wat heeft Carrie genoten,……geweldig genoten,…

Carrie had als kind de gewoonte aangenomen om overal te lezen, elke dood moment werd ingevuld met een boek, te pas en te onpas las ik,……ik verslond boeken,….

Toen Chattheo zijn voetbaltraining toenamen in intensiteit en mama als taxi werd ingeschakeld, lagen de trainingsvelden te ver om elke keer weer naar huis te rijden, dus was de oplossing, met een goed boek de kantine in,…..dit was lang voor Carrie haar intreden deed in blog- sociale media land,…..en laten we dan eerlijk zijn,….dit was vooral om de small talk aan de toog te mijden, had totaal geen boodschap aan het voetbalgezever,…….en ik beken, ik ben er gewoon ook niet goed in,….en op een keer zat ik er weer, achterin het verste tafeltje, met mijn koffie en een boek,…..tot er een papa van een van de voetbalvriendjes om me afstapte en Carrie de duidelijke boodschap gaf ” jij leest om de wereld te onvluchten.  Carrie was op dat moment echt pissed,…..wat dacht dat stukse vader wel, maar hij had gelijk,…..ik las om te vluchten,……vluchten van de sociale contacten en de situatie waar ik me in bevond,……

Maar het was pas toen ik Big leerde kennen dat het lezen spontaan afnam,…..Big vond dat niet echt fijn dat ik bij het ontbijt al zat te lezen ( ik onbeet altijd alleen en dus met boek of tijdschrift),….en mijn leven veranderde zodanig en Carrie ook als persoon dat boeken een minder aanwezige factor werden in mijn leven,….

Maar de boekenbeurs, dat bleef knagen, Big noch Chattheo hadden interesse en alleen dat vond Carrie dan weer een brug te ver tot ik aan Titatastisch dacht een boekenwurm pur sang en een geweldige madam, waarmee het heel goed klikt ondanks onze verschillen 🙂 :-).   En wow,…….het werd een FANTASTISCHE middag, waarin in zo genoot dat ik niet kon stoppen met praten, sorry daarvoor Tita 🙂 :-),….en ondanks ik geen boeken kocht ( min of meer een belofte die ik jaren geleden maakte aan mezelf), maakte de sfeer die rond heel de beurs hangt zoveel goed.  We lieten Tita haar kalender signeren en  Rebecca Dautremer maakte er echt iets enorm moois van, haar boeken zijn trouwens echte kunstwerkjes ( En een perfecte cadeau voor “scampi“).  En als kers op de taart maakten we kennis met Caroline van Rok-en-rol die heel bereid was op de foto te gaan,……voor onzen Dave ( die zo uit zijn comfortzone aan het stappen is, dat hij ze nooit meer terugvindt :-)).

Ik noteer volgend jaar alvast “boekenbeurs” in mijn agenda,…….

21 gedachtes over “6 jaar geleden

  1. Ik was als kind een boekenwwurm, ik denk dat iik heel de de jeugdafdeling van Dadizele heb uitgelezen. Maar helaas vond mijn vader me lui! In boekskes kijken was taboe, er moest gewerkt worden. Momenteel heb ik veel te veel gebrek aan concentratie. Maar ik ben ontzettend blij dat jij een gezellige dag had! x

  2. Ik ben er zelf nog nooit geweest en heb eigenlijk vooral schrik voor de drukte. Maar dankzij jullie heb ik er toch een vrolijke glimp van kunnen zien. Blij dat het jullie zo goed bevallen is en ik kan het nog steeds niet geloven dat jullie aan mij dachten =)

  3. Lezen is fantastisch, maar je moet er verdorie veel tijd voor vrijmaken, tijd die ik momenteel niet heb. Tijd dat wordt opgeslorpt door partner en kind. Niet dat ik dat erg vind, ze zijn het waard, maar toch mis ik soms de geneugten van een goed boek.

  4. Ik zou er bijna finaal enthousiast van worden, want al lees ik heel erg graag (en ja dat doe ik zeker om de wereld te ontvluchten, is dat een slecht iets?) ik zie mijzelf nou niet 123 over zo een beurs heen wandelen eigenlijk 😉

  5. Ik vind lezen niet vluchten. Sorry hoor maar waar moeide die vent zich eigenlijk mee? Ik zou ook lezen verkiezen boven oppervlakkig gezwets aan de toog. Dan ben ik maar asociaal! Zoals je weet lees ik veel maar het is niet om te vluchten, anders dan bij jou, jammer dat jij het zo zag/ziet en nu niet meer zoveel leest. Ik kan me zelf niet meer voorstellen ooit niet(s) meer te lezen.
    Ondanks mijn hoog boekenwurmgehalte zal je mij nooit op de boekenbeurs vinden… Heb het als kind één keer gedaan maar die ongelooflijke drukte, da’s niets voor mij, en het is niet dat de boeken er goedkoper zijn als in mijn favoriete boekenwinkels hier vlakbij dus voor mij is er geen enkele motivatie om er naartoe te gaan. Het boekenfestijn daarentegen… 🙂

      1. Dat begint ook al romanproporties aan te nemen hier in blogland, ik denk dat ik makkelijk tien boeken meer zou kunnen lezen op een jaar als ik stop met blogs lezen 🙂

Geef een reactie

