De lijn

Ik hou van de herfst en van de regen en de wind, die kronkel heb ik al lang met jullie gedeeld,…..:-), maar waar Carrie voor dit ogenblik gek van wordt, zijn de files, die naar mijn gevoel steeds langer en langer worden.

Zoals dat jullie weten werk ik in de wereld van de blinkende steentjes, dus laten we het maar eerlijk opbiechten in hartje Antwerpen,…….mijn hometown is ongeveer 13km verwijderd van het Paradijs,……vanmorgen kostte me dat 50 min. om mijn fantastisch kantoor te bereiken, met de Gizmo-mobiel, over gisterenavond ga ik zelf niet uitwijden,…..

Fiets was vanmorgen geen optie en al heel de week niet,……u begrijpt dat de weersomstandigheden het niet toelaten en Carrie heeft gewoon geen zin om als een verzopen waterkieken in het Paradijs te arriveren en sorry maar om te vertrekken in regenpak zonder make-up en haar recht-uit-bed stijl, daar is Carrie vanaf nu officieel te oud voor.

En nu komt het,……Carrie heeft de mogelijkheid om het openbaar vervoer te nemen,…..de lijn,…..en we hebben keuze uit tram of bus,…..maar dat lijkt me echt een nachtmerrie, dus bus richting Antwerpen die zit eivol, ik zie me er al tussenstaan, met handtas en boekentas, proberen mijn evenwicht te bewaren, en terwijl ik net niet val, in een geurstroom terecht kom waarvan mijn ontbijt de neiging krijgt om weer naar buiten te willen komen langs dezelfde weg als het is binnengelopen, om nog maar te zwijgen over de verschillende geuren die Carrie dan te verwerken gaat krijgen en de herrie die iedereen maakt door luidop te telefoneren of wanneer je de liedjes die men in de oren laat dreunen ook nog hoorbaar zijn voor de medepassagiers,…….hetzelfde geldt voor de tram,……en met die tram kom ik in een buurt, die je het liefst als vrouw wil mijden,……om uitgescholden te worden als hoer voor 9u ’s morgens het spijt me maar daar komen ongelukken van,………

Dus verkiezen we de Gizmo-mobiel, die trouwens in file staat omdat men overal de tramlijnen doortrekt en er slechts 1 rijstrook maar beschikbaar is,…..en nemen we de ergernis file erbij, Β samen met een tijdschrift, u houdt het niet voor mogelijk wat een mens in de file allemaal kan lezen of doen, lijstjes dat ik maak in de file, ontelbaar :-),…..en dat doe ik samen met Kurt en Sven (en Winne, maar wat haar rol precies is, daar ben ik nog steeds niet uit) op de achtergrond die me vaak een glimlach op mijn gezicht toveren en ook het omgekeerde geldt, ze hebben al heel vaak me in tranen naar het Paradijs laten rijden en er zijn er weinig die dat op zo’n prachtige manier kunnen brengen, emo maar met stijl,……en dat allemaal in de heerlijke warmte van mijn autoke,……maar het is en blijft soms een te lange rit,….

 

 

22 gedachtes over “De lijn

  1. Haha, het had een bericht van mij kunnen zijn. Ik heb vandaag 20 min over 6 km gedaan. Stationsbuurten in de spits = een hel. Ook met Kurt en Sven op de achtergrond trouwens. (Eens aangekomen op het werk, luister ik trouwens gewoon verder).

  2. Jij bent net als ik: ik vind het openbaar vervoer het beste wat er is, ik promoot dat als geen ander … want als iedereen het openbaar vervoer zou nemen, dan heb ik minder files! ;o)

    Neen, ik heb mijn studententijd genoeg op tram en bus gezeten, en zowat alles meegemaakt: van boertige chauffeurs, stakingen, zatte en kotsen mensen, marginalen, oude besjes die exact op einde van de schooldag naar huis willen van hunne dagelijkse pannenkoek en nog eisen dat ze de beste plek krijgen op de bus/tram.

    Ik ben bestolen, gezakkenrold, heb rammel gekregen, heb ambras gemaakt, zowel met autochtonen als met allochtonen, heb schrik gehad en ben al uit brandende trams gelopen … nee, ik heb het echt allemaal wel gehad. Ik zit liever veilig in mijn eigen auto in de file, dan gebruik te maken van het openbaar vervoer.

    Je kiest zelf de temperatuur en moet niet staan zweten of kou lijden, al rechtstaand tussen velen andere reizigers. En ja die geurtjes … nee dank u wel … het hoeft voor mij ook allemaal niet.

    Dus neem allemaal het openbaar vervoer, dan ben ik gerust!

    Per uitzondering neem ik de tram naar de zoo met mijn zoontje omdat parkeren peperduur is onder het Astridplein en dan nog …

  3. Je gismootje en jij zijn echte zielsverwanten, ik voel de liefde tot hier stromen! Maar soms kan het idd eens “te” veel zijn. En wat het openbaar vevoer betreft. Ik kan ook niet tegen overvolle trams en zo. Maar ik kan gelukkig in eerste klas reizen met de trein, en dat is dan echt wel fijn.

  4. 50 minuten voor 13 kilometer? Die auto bleef bij mij toch staan. Dan zou ik nog liever door weer en wind fietsen (een goed regenpak is trouwens bestand tegen veel) of bus/tram nemen. Nu hou ik ook wel niet van te volle bussen (trams zijn er hier in de ruime omgeving niet meer – in de toekomst mogelijk wel weer), maar nog liever dat dan dagelijks in de file staan. Ik ben trouwens wel een voorstander van het openbaar vervoer en ik vind het jammer dat het door mijn werkplaats in combinatie met mijn werkuren vrijwel onmogelijk is om het te gebruiken in mijn woon-werkverkeer: te lage frequentie, veel te lange reistijd (gemiddelde snelheid, overstaptijd inbegrepen, om en bij de 20 km/u of zo) en als ik laat moet werken geraak ik dan zelfs helemaal niet meer thuis, etc.

  5. Ge staat in Antwerpen even vast met de bus en de tram dan met de auto. Dus je kan u die ellende besparen. Neem het aan van iemand die de bus en de tram bijna dagelijks neemt. Ze zijn niet sneller!!!! De helft van de tijd dagen ze niet op of ze rijden u voorbij, zoals als je schoon u hand opsteekt zoals gevraagd wordt.

  6. File.. ik kan er van mee spreken. Deze week dagen van 2,5 uur onderweg zijn.. ’s morgens en ’s avonds weer. Maar ik vermaak me wel in de file, en was daar net ook een stukje over aan het schrijven.

  7. doe dan als ik : neem de trein, dan zou je er al zijn. alleen vergeten ze erbij te vermelden wanneer dat is:-). met één slogan hadden ze wel gelijk : de trein is altijd een beetje reizen:-). en je krijgt toch dikwijls zoveel waar voor je geld …

  8. 50 minuten over 13 km is inderdaad een lange tijd….

    Je opmerking -sorry maar om te vertrekken in regenpak zonder make-up en haar recht-uit-bed stijl, daar is Carrie vanaf nu officieel te oud voor- bracht een brede grijns op mijn gezicht.

  9. Ja files…. hou alsjeblieft op! Ellendige dingen……. Ik verbeter vooral mijn zang capaciteiten, heel hard mee zingen met favo muziek. Is het voor jou geen optie iets eerder te starten zodat je ze ontloopt? Die mogelijkheid heb ik gelukkig wel….

  10. Ik heb een hekel aan De Lijn tijdens de spits! Nooit een zitplaats! Zo nam ik van de week een keer om 16u de bus vanuit ’t stad naar huis, propvol irritante schoolkinderen met dikke boekentassen! En inderdaad die staan evengoed vast in de file, ik deed 40min over een rit van normaal 10min!
    Maar I lovvvvvve de trein πŸ™‚ Ja soms is er eentje te laat of afgeschaft of ingekort, maar meestal kan ik zitten, en lezen, heerlijk lezen. En als ik hoor van mijn collega (die vlak bij mij woont en dus net zo goed met de trein zou kunnen gaan maar het niet wil) hoe lang zij soms met de auto onderweg is dan ben ik blij dat ik met de trein kan gaan.

Geef een reactie

