Vrijwilligers werk

Mijn grootmoeder, ondanks haar gezegende leeftijd van 87, gaat nog regelmatig naar wat wij ( lees familie) een beetje oneerbiedig het naaikransje noemen en dat is niet helemaal terecht want er worden prachtige stukken gemaakt, in naaldschildertechniek, ondertussen heeft Carrie al 2 pronkstukken hangen en ik weet dat er nog een op komst is, dat jammer genoeg niet tijdig klaar was voor de “tentoonstelling”.

Afgelopen weekend vond deze tentoonstelling plaats,……..alle nieuwe stukken werden mooi geëtaleerd en prachtig aangekleed met mooie decoratie allemaal verschillende soorten handwerk, zelfs de kerstboom werd al bovengehaald, uiteraard ook versierd met eigengemaakt kerstballen ( ook Carrie is de trotse eigenares van een aantal zelfgemaakte kerstballen, samen met mijn grootmoeder gemaakt toen ik zwanger was).

Aangezien de tentoonstelling plaatsvond in “onze” hometown, trouwens een geweldige locatie met bijhorende cafetaria, die Carrie voor de gelegenheid gezellig had aangekleed, want door gebrek aan vrijwilligers waren Big en Carrie van dienst om de cafetaria te laten draaien,……iets wat we beiden  heel erg leuk vonden om te doen, vooral Big dan die veel horeca ervaring heeft en waar zijn hart ook ligt,…..het is dan ook een verkoper pur sang,……Carrie is degene van achter de schermen en de bar :-),……mooie bloemstukjes op tafel met bijpassende theelichtjes, de dag zelf nog vlug naar huis om mooie prijslijstjes te maken en de aanbiedingen te highlighten,……..en de zon zorgde voor nog meer sfeer,……die door de hoge ramen scheen met zicht op een prachtige kastanje boom, het moet gezegd worden, mijn hometown is een bijoux 🙂 :-).

Dat we ons belangenloos inzetten was echt een meerwaarde aan het weekend,……..het gaf zo’n fijn gevoel, dat mensen ook echt dankbaar zijn, dat je dat wil doen,…….dat het gevoel dat mijn familie gaf, ze zijn gewoon niet komen opdagen was eeb echte doorn in het oog van Carrie  en ik weet dat het mijn grootmoeder pijn deed,…..heel veel pijn,…..en dan denk ik, hoe kan je nu toch zo ongeïnteresseerd zijn, dit kon haar laatste tentoonstelling zijn en je kon ondertussen ook even bijpraten met Big en Carrie, je dochter en je zus,……..bij lekkere taart en koffie,……..gebracht met een BIG smile :-).

En omdat het ons zo’n geweldig gevoel gaf, zetten we ons deze week belangenloos in voor de kat van Miranda :-), Big en Carrie gaan een week uit logeren,…….en Miranda zorgde voor een enorm warm ontvangst uit dank ( Carrie wil hier geen cadeaus voor), martini stond klaar, net zoals verse charcuterie, fruit en groenten,…….en een spinnende kat die weer heel blij waren dat we er waren en daar doen we het voor,….

Moeten we meer doen, ons belangenloos inzetten,…….

 

 

12 gedachtes over “Vrijwilligers werk

  1. Dat geeft idd een goed gevoel als je iets voor je dierbare kan doen.. En van je familie moet je het maar hebben… Pff een streep ondertrekken.. Als dat zou lukken

  2. Ik kan hier compleet inkomen. Het gevoel dat je iemand plezier doet is geweldig! Daarom dat ik ook vrijwilligerswerk doe als mijn lijf een beetje meewil. Zonde van het gemis van je familie! Dikke duim voor jullie!

  3. idd vrijwillerswerk geeft je vleugels !!!
    ik doe het enkel voor mijn kinderen (strijken en kinderoppas )en voor mensen die zelf veel doen voor anderen en het verdienen.
    ik maak nu 40 chocolade babytjes voor een bijzonder moeder en oma ,spontaan ga zij een taart voor mijn gezin bakken en iets krijgen (van iemand met een groot hart) is ook altijd leuk,maar het hoef niet .
    jouw verhaal ,vertelt dat de jeugd nog goed zi in zijn hart !!!
    een oudje

  4. Zo mooi van jullie, en zo afschuwelijk harteloos van je familie dat ze niet eens even hun neus kwamen binnensteken. Iets doen voor iemand, de dankbaarheid die je daarvoor terugkrijgt, dat is toch geweldig?! Niet voor iedereen in deze egoïstische maatschappij dus…

  5. Ik vind het keischattig die dingskes, ik ging vorig jaar naar een hobbybeurs voor het eerst en het was de bejaardenbond (excuse me) die hun gerief verkocht. Ik heb daar het schattigste vogelhuisje gekocht.

Geef een reactie

