Ziedend

Ziedend ben ik om mijn ex,……werkelijk ziedend,…..

Ongeveer 14 dagen geleden beldehij me, met de boodschap dat hij ontslagen is, op basis van dringende redenen, hij beweerde bij hoog en bij laag dat hij “zogezegd” 120euro niet in de zwarte kas had gestoken,…..mijn eerste gedachten was, ja ja,……lul je er maar weer lekker uit,……..

Maar de telefoontjes volgende elkaar op, elke dag belt hij me,……en hoe erg het wel is dat collega W hem had geflikt en dat hij machteloos is, dat hij met zelfmoordneigingen rondloopt en al een poging had ondernomen, ……..dat bij elk sollicitatie gesprek bot vangt omdat er natuurlijk contact wordt opgenomen met zijn laatste werkgever,………die duidelijk en eerlijk zijn,……..in de ware reden van zijn ontslag,……..en dat heb ik proefondervindelijk mogen ervaren,……..

Carrie liet een vriendin in naam van een nieuwe werkgever bellen, betreffende info rond de ex,…….en wat ze daar te horen kreeg deed Carrie op haar grondvesten daveren,…….schijnbaar “steelt” de ex al maanden, is hij rond mei al eens vriendelijk verzocht hiermee op te houden en heeft hij zelfs een papier moeten ondertekenen,……er zou ook sprake zijn van persoonlijke problemen bij de ex,…….die heeft hij in de overtreffende trap,…….en zou hij gefraudeerd hebben met facturen en verhuur van auto’s,…..en de laatste zin was heel treffend,……..” hij kan zich heel voornaam voordoen,………maar hij liegt en bedriegt waar je bij staat

Uiteraad wist Carrie dat al jaren,……..dat hij absoluut niet gebarsten is van zijn eerste leugen,…….maar dat hij zo ver zou gaan,…….neen,………alles behalve dat,……..en dat je dan blijft liegen,…….wees dan gewoon eerlijk,……heb dan ook de ballen om voor de waarheid uit te komen,……nu hangt hij de zieligaard aan,……..hij is “geflikt” en hij kan het niet aan,……

Maar dat dit voor Carrie ook gevolgen gaat hebben, staat vast,……..en hoe moet ik dit naar zijn zoon gaan vertalen,………iemand een idee?  Chattheo zou morgen naar hem vertrekken tem dinsdag,……..ik wil hem eigenlijk niet meegeven,…….en hem persoonlijk de strot toe nijpen,………want onze zoon maar wijsmaken dat Carrie de leugenaar en de bedrieger is,……je moet maar lef hebben stukse ex,……nu mag Carrie niet alleen al de verantwoordelijkheid dragen naar de zoon toe, maar ook nog eens de kosten,……..komt hier dan nooit een einde aan????????

 

17 gedachtes over “Ziedend

  1. Je bent terecht woedend! En ik begrijp je onzekerheid hoe je er Chatteo moet mee laten omgaan. Begin bij het begin lieverd en ga naar de rechtbank om je veilig te stellen. Jij hebt niets misdaa! Hij is het, En ook hij alleen moet er voor opdraaien, financieel dan toch. Want het is maar al te gemakkelijk om zich nog eens in een slachtofferrol te gaan wentelen! Hallo, zijn baas is het slachtoffer en onrechtstreeks ook heel jou gezin. Gelukkig heb je Big die je hierbij door dik en dun zal steunen! Veel sterkte Missie. xxx

  2. Eens je samen kinderen hebt komt er niet snel een eind aan, helaas. En het lijkt me verdemme een complexe situatie, los van de directe problematiek van het feit dat hij je in een slecht daglicht stelt. Pffff. Veel sterkte en succes in het oplossen ervan.

  3. Oef… Wat een moeilijke situatie. Afschuwelijk. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed maar ja, daar heb je nu niets aan. Hoe je Chatteo hiermee moet confronteren weet jij als moeder het beste maar het blijft akelig. Heel veel sterkte.

  4. Amai, alle geluk dat hij een ex is, met iemand die zich zo gedraagt ben je idd niet veel.

    Trouwens typisch dat mensen met psychische problemen projecteren. Ze beschuldigen anderen van dingen die ze eigenlijk zelf doen…

  5. Als ik dit zo lees, kan ik begrijpen waarom het je ex is… En het is zoals Bentenge schrijft, je hebt een kind samen dus eigenlijk blijft er een zekere connectie. Proberen er het beste van te maken zeker? Maar waarom belt hij je nog? Ik zou daar niet meer op reageren…

  6. Jongens, met die ex van jou komt er echt geen einde aan, hè. Ik zou me toch ook maar veilig stellen via de rechtbank, hoor. En hoe je dit in godsnaam aan Chattheo moet uitleggen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Misschien eens met de psychologe over praten?

  7. Zoals jij ooit eens tegen mij zei: je kan je moeilijk voorstellen dat je die persoon van vroeger ooit graag hebt gezien, er naast sliep etc … maar ondertussen zit je er wel mee natuurlijk.

    Jij kan je wapenen tegen de leugens van hem, je kan het van je rug laten afglijden als een druppel water, maar je zoon is nog zo beïnvloedbaar, hij moet het nog allemaal nog leren en ondervinden.

    Probeer een goed gesprek vooraf met hem te hebben voor je hem naar daar stuurt. Misschien dat dat toch enige soelaas kan brengen in dit rotte verhaal …

  8. God, wat een nieuws. Ik heb er geen woorden voor. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten uitleggen aan m’n kind. Inderdaad, misschien even raad vragen aan de psycholoog?

  9. Ik kan de situatie een klein beetje herkennen. Mijn ex is ook iemand met psychische problemen en nadeel is dat die mensen(bij mijn ex is dat maar met periodes meer en steeds minder en minder) hun problemen en deprigevoelens projecteren op de mensen die hen nauw aan het hart(jaja) liggen. Als ze dat jaren gewoon geweest zijn dat bij een bepaald persoon te doen dan zullen ze dat blijven doen(ja ik ben ook langs die psycholoog moeten gaan om alles te kunnen begrijpen en plaatsen).
    Ik denk dat jullie scheiding afgehandeld is en dan kan hij moeilijk een herziening vragen ivm het financiële. Wel voor de kinderen, maar aangezien hij hier met zo een slecht papiertje zit, zullen weinig rechters er oor naar hebben.
    Wat de kinderen betreft, Chatteo bij jou, ze worden ouder en doorzien het al een beetje. Toevallig gisteren trouwens nog met mijn dochters over gehad(ja het is die periode van het jaar….vallen van het blad en dan steken de depri-gevoelens meer op bij ex) en ik merk duidelijk dat mijn oudste van 16 het al wat kan plaatsen….ik heb nooit kwaad gesproken van hun papa en ze zien hem doodgraag, maar ik heb het zo nu en dan wel duidelijk gemaakt met situaties/voorvallen die ze zelf aanhalen. Ook mijn jongste, die even oud is als jouw zoon, gaf gisteren aan dat ze het steeds beter begon te begrijpen en nu ook zag dat tante M(zus van ex) “er ook wel wat van heeft”…heel goed opgemerkt van haar. Maar daarom nog geen slecht woord over hun papa uit hun mond.
    Je hebt geen invloed op wat er gebeurt als ze “bij de andere” zijn, maar heb er vertrouwen in dat als je zelf altijd rechtuit bent de kinderen het op een bepaald moment zelf wel doorzien en dan kan je het helpen plaatsen.
    Al ben je kwaad, ziedend, zou je de leugens van de daken willen schreeuwen, het kan het verkeerde effect hebben om niet te wachten tot Chatteo zelf over de situatie tegen jou begint.
    Courage !

  10. Wat een situatie! Ik vind het nog netjes dat hij in mei een brief heeft gekregen waarin hij wordt verzocht om ermee te stoppen. Meestal is 1x stelen al een reden tot ontslag op staande voet. Wat een ellende zeg. Ik weet ook niet hoe je ermee om moet gaan :S

  11. Wat een vreselijke situatie! Het is idd belangrijk op de eerste plaats te zorgen dat je zoon er niet de dupe van wordt. Gelukkig zit hij het grootste deel van de tijd bij jou! Laat je ex zelf maar vertellen wat er is gebeurd… anders gaat Chatteo nog denken dat jij hem probeert zwart te maken.
    En als je ex je zo vaak belt… niet meer opnemen, want dit begint naar stalkgedrag te neigen.

  12. Misschien denk ik wat anders als anderen maar ik zou dus zelf degene zijn die Chatteo verteld hoe of wat. Puur feitelijk, want ik betwijfel of je ex met zijn gedrag (liegen & bedriegen) ooit daadwerkelijk aan zijn zoon zou vertellen hoe de vork in de steel zit.

Geef een reactie

