Familie outdoor

Dit weekend werden we verwacht in Cadzand, voor een weekendje bij de familie Preston,……..we werden uitgenodigd door Big zijn ouders om gezellig het weekendje aan zee door te brengen,……..

Er werd afgesproken dat we zaterdag rond 14 uur zouden samenkomen, zodat we een wandeling konden maken om daarna ons op te frissen en ons naar de bar te begeven voor een aperitief,…….iedereen was keurig op tijd en na een lekkere koffie, trok iedereen zijn outdoor kleding aan, uiteraard behalve Carrie & Co,……..:-), Carrie weigert die kleding aan te trekken, omdat ik ze gewoon megalelijk vind (sorry voor de fans),…..de familie van Big is fan van deze kleren en draaien hun hand er niet voor om, om naar familiefeestjes te komen in dergelijke kledij,……Carrie was belachelijk overdressed de eerste ontmoeting met de Prestons, maar ik weiger om me aan te passen, als zij willen wonen in een fleece met afrits broek is dat hun keuze, ik doe meestal een schep bovenop en maak echt werk van mijn verschijning ;-), met de nodige make-up, want ook daar zijn de zussen van Big een beetje vies van,…….u hoort het, we staan mijlen ver verwijdert van de familie Preston, ook Big trouwens,….;ook qua levensvisie en manier van leven,……..maar ieder zijn keuze,…….

Na een wandeling in de regen, waren we voldoende nat om ons onmiddellijk naar onze kamer te begeven voor de nodige opfrissing, even uit te rusten, zodat Carrie even kon genieten van de rust en de stilte,…..we trokken een mooie jurk aan met pumps, haartje leuk opgestoken, we werkten de make-up bij, zodat we ons tijdig bij het gezelschap konden vervoegen voor een aperitief,……..Carrie mocht zich tussen Nonkel M en Nonkel H zetten, over haar Opa,…….nu is nonkel H mijn favoriete schoonbroer en klikt het wel, dus aan een leuke babbel geen gebrek,…..het klikt met hem niet echt met de Oma en hij was een aantal leuke verhaaltjes uit de doeken aan het doen, dat onze aandacht werd opgeëist door Big en zijn jongste zus, de vrouw van Nonkel H.  en  ging het gesprek de kant op van eten en specifiek het eten in de hotels Van Der Valk, volgens Nonkel H. niet echt een topper, maar Big vond het tegenovergestelde, wat tot een pittig geanimeerd gesprek leidde, tot Nonkel H. zei ‘ in Nederland kan je toch niet goed eten“, die uitspraak schoot bij de Oma in het verkeerde keelgat en ze riep ” hou je mond, jij met je kritiek altijd“, gevolgd door de nodige tranen, uiteraad dag leuke sfeer,…….Nonkel H. over zijn toeren, samen met zijn vrouw die haar tranen ook de vrije loop liet,…….mensen die van tafel liepen,………..en daar zaten we dan,……schrijnend was het,……gelukkig was er drank,…….veel drank!

Aangezien heel het weekend geregisseerd was, kon je er vergif opnemen dat er nog een avondactiviteit was gepland,……..en ja er stond  2 uur bowlen op de planning,……..iets waar Carrie een hekel aan heeft,……..eerst was de jeugd aan de beurt, de volwassen zetten zich in de bar, met ja hoor nog drank,…….en er werd gezellig gepraat,…….tot mijn grote verbazing werd Carrie ook betrokken,……al snel waren de mannen aan het biljarten en aan het bowlen zodat de vrouwen overbleven, tot een van de kids, detail hij is 18 :-), huilend bij zijn moeder kwam zitten, totaal over zijn toeren ( dit is niet de eerste keer dat we dat meemaken), dat hij van zijn vader niet naar de kapper mocht en dat hij zijn vader haatte ( ik beken, er is volgens mij veel meer aan de hand in die familie en is de vader een heel speciaal geval) en dat zijn moeder beter zou weggaan van zijn vader ( iets waar dat kind gelijk in heeft, het zou het beste zijn wat ze kan doen), tranen bij de moeder,……….en toen had ik echt zoiets van, sorry maar dit lijkt meer op een slechte B-film,……..en ben ik aan Big de sleutel van onze kamer gaan vragen,…….

Dit was de eerste keer met de familie Preston op weekend, voor Carrie ook de laatste keer,…….ik wil mijn vrije tijd op een leuke manier doorbrengen en al zeker me niet tussen ruziënde familieleden bevinden,……

22 gedachtes over “Familie outdoor

  1. Aw aw aw, wat jammer van je kostbare vrije tijd. Maar ik herken het helemaal! Familiefeesten zijn bij ons steeds familie-ergernissen . Wat jammer eigenlijk. Ik mis het om een leuke familie te hebben waarmee we samen heerlijke tijden beleven. Gelukkig heb ik wel toffe blogvrienden!

  2. Ik aarzel niet om mijn “outdooroutfits” boven te halen, ik verkies comfy en vuil mogen worden boven afzien in verkeerde schoenen als ik wandel…. maar ik kleed me ook graag op! Mijn bergschoenen doe ik enkel naar ’t werk aan als het sneeuwt en dan doe ik uiteraard op ’t werk ander schoenen aan hé.
    Toffe familie… ruzie krijgen over eten *roloog*
    Er zijn maar 52 weekends op een jaar, en ’t leven is te kort om dingen tegen je zin te doen. Je hebt het alleszins geprobéérd 😉

  3. Het lijkt wel op die film “festen”. Gelukkig is onze familie langs beide zijden zo klein, dat dergelijk weekendje nooit gepland zal worden. Liever nog met vrienden op weekend, dan zo’n slangenkuil denk ik. Een blogweekend zou wel grappig zijn om ieder daarna zijn visie op zo’n weekend te laten posten. Zou nogal verschieten zijn.. 🙂

  4. Op bezoek bij de schoonfamilie is één zaak, maar een volledig weekend doorbrengen … dat moet het al aardig klikken. En de ervaring leert: ouders (dus kids erbij) krijgen amper of geen begrip van de mensen zonder kids, en de oudjes die willen op hun beurt ook een serieuze portie aandacht.

    Enfin, je hebt het geprobeerd, en je weet het nu met zekerheid: één keer en nooit meer!

  5. Oei dat klinkt als 1 groot drama zeg! Jeetje……. 1 ding wil ik wel even rechtzetten: in Nederland kan je heerlijk eten als je weet waar 😉 Wil het je met alle liefde bewijzen 😉

Geef een reactie

