Geslaagd experiment

Eindelijk nog eens even tijd om te bloggen, het is niet dat er geen materiaal is om over te schrijven, OMG neen, het is de laatste weken weer de moeite geweest,…..maar er is wat dat ik jullie moet mededelen,…….het moet van mijn lever,…..want geloof me, het was met een bang hart dat ik het experiment aanvatte,……

Toen ik een aantal weken geleden bij de huisarts was, wanneer ik de longen uit mijn lijf hoestte, vroeg hij hoe het was met Chattheo en zijn problemen op school,…..aangezien ik me toen niet echt in form voelde en het ook bergaf ging met het school van Chattheo barstte Carrie in tranen uit,….en liet de huisarts me mijn verhaal doen,…….

Zijn conclusie was dat het allemaal wel heel veel tijd in beslag nam en dat mijn vraag om hulp niet echt gehoord werd,……hij vroeg me mijn gedacht over “rilatine”,……..een medicijn waar ik niet echt om stond te springen en waarvan ik niet echt wist dat het een oplossing zou bieden,…….en heel voorzichtig begon de huisarts Carrie uit te leggen dat aan de hand van mijn verhaal hij het gevoel had dat het grote probleem van Chattheo het ordenen van informatie is, in zijn hersenen wel te verstaan, dat de vele informatie die elke dag op school wordt gegeven niet de juiste plekken in zijn hersenen bereikt of halfweg verloren gaat,……en stelde heel voorzichtig voor of ik het toch niet eens wilde proberen,……..hetzelfde wat ons Fibromindy mij al eens had voorgesteld, na het uren en uren aanhoren van mijn gezaag en door haar ervaringen met “rilatine” en allebei kregen ze gelijk,………

Ik startte niet onmiddellijk,…….ik moest er met in het reine komen, maar toen hij met een test naar huis kwam van 11/20 terwijl hij echt de stof wel beheerste en ervoor geleerd had, was voor mij de maat vol en besprak ik het met Chattheo, die meer dan bereid was om het te proberen omwille van het harde werk en tegenvallende resultaten wat de motivatie niet echt ten goede komt,………

Dit is nu ongeveer 14 dagen geleden,………en ik kan nu wel melden, dat wij een ander kind hebben thuis,……Big die ik niet vertelde van het experiment, vroeg na een aantal dagen of een alien bezit had genomen van Chattheo,……alles gaat stukken beter, cursussen zijn in orde, taken ook, testresultaten gaan de hoogte in wat uiteraard de motivatie heel erg ten goede komt,…….hij kan beter verbanden leggen, lijkt ook te weten waar hij alles moet klasseren, maw de puzzel past gewoon helemaal in elkaar, uiteraard in combinatie met de therapie bij de psychologe,………

Maar het volgende probleem kondigde zich aan, een huisarts wordt niet verondersteld om een aanvraag te doen voor rilatine,……..en een consult bij de psychiater, ook al zijn we al in behandeling bij de Link laat nog ongeveer 3 maand op zich wachten, maanden die we niet hebben, want ik wil de goede resultaten niet zien kelderen en dan heb ik het echt niet over het cijfer op de testen,……..ik merk aan alles dat Chattheo beter in zijn vel zit,……zelfs zijn verbale communicatie gaat erop vooruit,…..dus nam Carrie de koe bij de horens en belde een oude studiegenote, kinderarts en kinderneurologe en legde de problematiek voor,……ze kan Chattheo pas zien na de herfstvakantie, maar ik heb ondertussen al een oplossing om dat te overbruggen,…..waarvoor GROTE dank aan die persoon!!!!

Carrie in crissismomenten op haar best, maar voor mijn zoon ga ik letterlijk door het grote vuur,……..geen berg is te hoog, geen dal te diep, geen weg te lang om mijn zoon te laten ontwikkelen in de best mogelijke omstandigheden,…..maar aan al de hulpverleners heb ik een boodschap, luister aub naar het buikgevoel van de moeders,…..en handel er ook naar!!!!!

17 gedachtes over “Geslaagd experiment

  1. Hulpverlener, het moet één van de moeilijkste beroepen ter wereld zijn. Want als ze naar alle moeders zouden luisteren dan zou dat wat geven vrees ik. De ene moeder/vader is immers de andere niet.
    Maar ik ben blij om te horen dat het de goede kant uit gaat !

  2. Ik ben niet zo medicijnen-minded (van nature een grote aversie) maar hier is mijn oordeel: als het helpt, helpt het. Punt uit. En een moeder weet als geen ander wat belangrijk is voor haar kind(eren).

  3. Ik kan de medicatie alleen maar toejuichen , het doet een wonder met jezelf! Toen ik het voor het eerst nam, was het een ware openbaring. Ik had het gevoel voor het eerst alles op zijn plaats te leggen in mijn hoofd. Ik ben pro, als het goed werkt, want bij zeldzame gevallen, werkt het niet naar behoren, en dan is het idd zinloos. Mijn zoon heeft ook adhd, en mijn stiefzoon studeert nog, en vraagt er zelf achter, omdat het zo’n ontzettend verschil uit maakt! En voor adhd kinderen, is het leuk om zich te kunnen voelen zoals de andere kinderen. Goed gedaan Carrie!

  4. Ik begrijp toch dat er voorzichtig omgesprongen wordt met rilatine, want er wordt misbruik van gemaakt. Sommige ouders vinden dat het al gebruikt moet worden bij ieder kind dat een beetje druk of lastig is. Maar ik begrijp dat het soms nodig kan zijn en zoals hierboven al iemand schreef, als het helpt, dan helpt het.

  5. Wat een goeie huisarts heb jij, die tijd maakt om naar je te luisteren, én je nog meteen helpt ook!
    Ik heb ook al veel slechts gehoord over dat medicijn, enfin niet over de werking ervan maar wel dat het idd in sommige gevallen te snel wordt bovengehaald. Maar ik vind het fantastisch om te lezen dat Chateo er mee geholpen is! Woehoew! 🙂

  6. Het allerbelangrijkste is dat jullie allemaal het idee hebben dat het zinvol is. Het zou zonde zijn als de schoolprestaties (en daardoor zijn toekomst) eronder zouden lijden terwijl het met een pil op te lossen is.
    Goed gedaan!

  7. Het klikt zo volkomen logisch wat je nu schrijft maar idd je huisarts moet er maar even opkomen zeg. Heel erg blij dat het zo goed uitpakt, zeker voor je mannetje zelf. Hij is de allergrootste winnaar 🙂

  8. Wij hebben ook ooit het voorstel gekregen om bij Arte met rilatine te beginnen. Ik was er absoluut geen voorstander van en heb er toen met de huisarts over gesproken en die zei me dat ik mijn gevoel moest volgen. Hij haalde ook wel aan dat het vaak veel te vlug wordt voorgeschreven, maar dat het anderzijds geen kwaad kan om het te proberen. Wij hebben ons gevoel gevolgd en Arte heeft het nooit gebruikt. Maar iedere situatie is anders. Arte is niet druk, zij heeft vooral een probleem op sociaal vlak. Rilatine was voor haar geen oplossing en ik begrijp nog steeds niet waarom de kinderpsychiater er destijds wou mee starten. In deze situatie, afgaande op jouw beschrijving, zou ik ook anders beslist hebben. Beter 1 iemand in het gezin 1 pilleke dan straks iedereen. Leve de rust!

    1. Chattheo is ook niet druk in die zin hij kan heus wel stil zitten, hij is druk op een verbale manier, constant grapjes maken, aandacht opeisen ( dit enkel in de klas, thuis is hij de rustigheid zelve), hier is de vooruitgang gewoon dat de info die hij krijgt ook werkelijk de juiste plek in zijn hoofd krijgt, daarvoor leek het wel of die info op een muurtje liep en verloren ging (sorry, beter kan ik het niet omschrijven) en het feit dat hij me zelf aangeeft, mama, het helpt echt, anders wil ik constant spelen in de klas, met mijn gom, stylo, rekkertjes en ga zo maar door,……dus voor ons is het echt een wereld van verschil en ik vrees dat het net op tijd komt,…..voor iedereen!!

Geef een reactie

