Puzzelstukjes

Na vorige week, was het nodig om weer eens alles op een rijtje te zetten,……ook jullie antwoorden logen er niet om en ze waren broodnodig om Carrie een shop onder haar kont te geven,……en vooral dank aan Jocye, die heel duidelijk schetste dat ik het Chattheo allemaal veel te makkelijk maak,……en ze heeft overschot van gelijk,…….

Dus wordt het dringend tijd dat we alles eens gaan herbekijken en aanpassen,……..laat dit nu gelukkig net samenvallen met een positieve evolutie van Chattheo zelf,…..en lijkt het of de puzzelstukken vanzelf in elkaar gaan vallen,…..

Gisteren had Chattheo gesprek met het CLB,……..en vanmorgen kreeg ik daar de samenvatting van,…….en eerlijk, er viel 1000kg van mijn schouders,…….Chattheo vertelde aan het CLB, dat hij inderdaad aanpassingsproblemen had gehad, maar dat hij sinds vorige week zijn draai op school heeft gevonden en dat het nu duidelijk is wat er van hem wordt verwacht, hij is er zelf van overtuigd dat we een goede keuze hebben gemaakt en voelt dat het niveau van het technische hem beter past ( wat heel duidelijk te merken is aan zijn punten, die in stijgende lijn gaan), dit alles werd ook door de leerkrachten van Chattheo bevestigd, dat hij het goed doet op school,……maar ik bewaarde het beste voor het laatste,……..:-), hij meldde ook aan het CLB dat de gesprekken met de  psychologe hem echt goed doen, dat hij blij was dat hij er gisterenavond weer naartoe mocht, dat het hem helpt op emotioneel gebied ( dat hij dit zegt is een WONDER), ik kan die psychologe niet genoeg bedanken en ook al is het een dure affaire, ik laat hem nog even gaan,……..want dit is een meer dan positieve doorbraak,……ik heb een nieuw kind in huis,…..eentje die uit zichzelf losse papieren in mapjes steekt,…….believe me, we kunnen dit plaatsen onder 7ste wereldwonder,……

Heb dan ook besloten om het stilaan los te laten zijn schoolwerk,……dat hij taken zelfstandig zal moeten maken, uiteraard mag hij hulp vragen en zal ik hem met plezier uitleggen wat er van hem verwacht wordt,…….maar ik ga er niet meer naast zitten, testen worden nog wel ondervraagd, maar ik ga niet meer met hem samen studeren als het blijkt dat hij het niet kent, dan mag hij terug naar zijn kamer om de leerstof opnieuw te bekijken,……..en ik ga niet meer controleren of hij alles bij heeft,……dan krijgt hij maar een aantekening,…..hij zal het wel leren,……..we all did!!!

Wat het voetbal betreft,…….daar zal hij toch ook initiatief moeten tonen,…….en zal hij op woensdag zelfstandig naar daar gaan,……..dat geeft mij meer tijd en ruimte,……en ik ga Big ook inschakelen om hem een keertje op te halen,……

En zo valt de puzzel weer in elkaar en hoop ik weer rust te vinden,……en vooral meer ademruimte om te genieten :-)!

 

12 gedachtes over “Puzzelstukjes

  1. Et voila, het bewijs dat het niet allemaal kommer en kwel hoeft te zijn. En wat het loslaten betreft: doe dan dat rustig aan, gefaseerd zeg maar. Het zou jammer zijn moest er zich paniek voordoen omdat hij plots voelt dat je van alles naar niets gaat. Het rustig aan doen is niets fout mee ;o)

    En nu genieten hé, genieten van de vrij gekomen tijd, genieten van de mooie momenten, genieten weer van alles. En dat is geen verzoek Carrie, dus ingerukt mars! ;o)

  2. Mag ik het adres van die psychologe want Jie zit ondertussen al in het 5de middelbaar en er zitten mapjes in zijn grote map en losse bladeren (als deze al in de grote map geraken…) ook, maar het één in het ander steken, dat verband ziet hij nog niet:-).
    Geniet dubbel van deze moments de gloire!!! En als er een moment van terugval is, maak Chatteo attent op de momenten dat het goed ging.
    Chapeau voor jullie alletwee!!!

  3. Uiteindelijk komt het allemaal altijd goed! Soms duurt het een beetje langer dan eigenlijk de bedoeling was, maar het komt altijd goed. Lekker gevoel he, dat het (misschien) wat rustiger wordt! Het is je gegund!

Geef een reactie

