To much

We gaan eerlijk zijn,…….momenteel is echt alles teveel,……..het paradijs, thuis, Chattheo met het bijhorende schoolwerk en het trainingsschema, het lijkt wel of er geen einde aan komt, dat de sneltrein waar ik op zit geen rem heeft,…hoe erg kan het zijn, dat je echt aftelt naar de eerste schoolvakantie, ik lijk wel een slechte lerares,……

Om u een idee te geven, vrijdagavond zat ik anderhalf uur in de wagen om van het Paradijs naar huis te rijden, Chattheo op te pikken, naar het voetbal te brengen, dan zelf voor de eerste keer weer gaan sporten ( wat wonder boven wonder beter lukte dan verwacht), hem weer op te pikken om dan ten huize sex and the city te arriveren om dan eten op te warmen, de sporkleren in de wasmachien te stoppen, alles op te ruimen en dan in de zetel te ploffen wanneer alle programma’s duidelijk al bezig zijn,…..en ik mijn oogleden zo voel dichtvallen,…..maar we vechten,…..tijdens de broodnodige reclame boodschappen vlug onder de douche zodat je weer even de vermoeidheid verdwijnt,……om dan toch stikkapot je bed in te kruipen,….en voor ik in Big zijn lepel me nestelde al sliep,…..

Om vanmorgen, vroeg uit de veren te zijn, want Chattheo wilde naar de kapper ( wat voor Carrie een uurtje roddelboekjes lezen was met koffie) en ook zijn kledingskast moest worden aangevuld en we weer het shoppingscenter onveilig maakten 🙂 :-),…..gelukkig weet dat kind net zoals zijn moeder :-), perfect wat hij wil,….en vonden we snel wat we nodig hadden, 2 nieuwe skinny jeansbroeken ( en zo skinny wil Carrie ze zelfs niet :-)), 3 t-shirts, 2 uniform kaptruien (want elke jongen loopt ermee rond) en een jas,…kan hij toch tot kerst weer even verder,……:-).  Tegen de middag weer thuis om te lunchen, Big had ondertussen boodschappen gedaan ( ja, delegeren is het woord) en konden we snel eten want dan stond het huiswerk op de programmatie,……een huistaak: teken op schaal je kamer na en maak ook je droomkamer, zowel Chattheo als Carrie zijn geen tekenwonders :-), maar er was hoop er werd sweethome 3D aangeraden,……en dan merk je toch ook dat Chattheo veel begleiding nodig heeft,…..maar voor Carrie was het ook uitzoeken, maar het lukte allemaal, nog vlug Natuurwetenschappen en Engels, om dan aan de strijk te beginnen,…….om weer pas om half tien in de zetel te ploffen,……gelukkig met mijn laptop aangezien de jongens een film vol testosteron wilden kijken,……

Tijdens de lunch kaartte ik het even aan met Big, dat ik het absoluut niet zie zitten om dit tempo een heel schooljaar aan te houden, de combinatie school ( en we weten al dat we geen extra inspanningen van die kant moeten verwachten, langs de andere kant loont mijn inzet wel met betere punten) en voetbal, fulltime werken en huishouden, elke avond plof ik doodmoe in de zetel en is er amper communicatie tussen ons,…….vrijen, het wordt gereduceerd tot 1 keer per week en dan nog moet ik me opladen, waar gaan we dan eindigen,………

Ik stelde Big voor om te verhuizen, richting waar we vandaan komen, zodat Chattheo zelfstandig naar het voetbal kan, iets wat mij enorm vooruit zou helpen,……maar Big is absoluut geen voorstander en ik begrijp dat echt wel, ik wil hier ook niet weg, maar zie geen andere oplossingen, ik kan Chattheo toch geen 2 bussen laten nemen heen en 3 terug om weer thuis te raken, de fiets 3 keer per week in de winter lijkt me ook geen goede zaak zeker niet met de winter voor de deur,…..Big stelde voor om de ex in te schakelen, die notabene wilde dat Chattheo ging voetballen of de locale voetbalploeg ( wat de meest eenvoudige oplossing zou zijn),……..en toch zegt me iets dat verhuizen de beste oplossing is,……wat zouden jullie doen?

Wordt vervolgd!!!

21 gedachtes over “To much

  1. Net terug van een feestje in je hometown, lees ik je blog. Je hebt duidelijk het gevoel jezelf voorbij te hollen en een mens kan maar dat beetje hebben. Wat Big zegt houdt steek, je ex van tijd tot tijd inschakelen. Niet alleen de lusten, ook de lasten ? Of misschien heb je de moglijkheid om wat minder gaan werken, wat meer luxe-tijd kopen ?

  2. De ex inschakelen, het is toch ook zijn zoon. Maar als dat extra moeilijkheden zou geven, is het misschien beter van van voetbalteam te veranderen, voor zover dat nog gaat tijdens het voetbalseizoen.

  3. Ik zou zeker van voetbal club veranderen. Ik moest mijzelf vroeger ook overal zelf heen fietsen.

    Met het volgende wil ik je niet tegen het zere been schoppen maar moet je Chattheo zo veel begeleiden in zijn school werk? Zo leert hij toch niet zelfstandig werken? Als hij het alleen niet kan, misschien moet hij dan naar een ander niveau. Het kan mij nooit de bedoeling zijn dat jij zoveel tijd nog ernaast kwijt ben aan begeleiding.

    1. Van dat laatste ben ik me heel bewust, maar ik ben nog steeds op zoek naar de juiste begleiding,..want er wordt gesproken van leerstoornis,…..en ja, hij zou het alleen moeten doen, maar ik vrees dat hij dat echt niet kan,.hij komt het ook altijd vragen om hem te helpen,….dus dat is nog even afwachten hoe snel we geholpen kunnen worden,…en ja, het had zoveel makkelijker geweest als hij zoals zoveel kids het alleen kon,…..

  4. Ons weekend(je) van twee dagen is telkens ook al een eindje op voorhand ingepland. Dan kom je op zaterdag in de garage, en merkje dat je fietsband plat staat (vlug naar de fietshersteller hollen), krijg je een telefoontje met de vraag of je een uurtje zou kunnen helpen met…, … Als er een nieuwe regering komt, moet één en ander omgegooid worden. Twee dagen werken en vijf dagen weekend 🙂 !

  5. Ik zou proberen met de ex te onderhandelen. Of hij neemt een deel voetbal op zich, of Chateo gaat voetballen bij een club waar hij wel op eigen benen naartoe kan. Al eens met Chateo gepraat hierover??? Het zou drastisch zijn om te verhuizen. Jullie hebben zo’n aangename stek. Nog eens goed nadenken, wat idd het beste is. Veel sterkte meid

  6. Wat mensen al zeggen verhuizen is een erg drastische stap, ik blijf erbij dat je Chateo best wat meer los kan laten. Nee het is niet ideaal hem zelf met de bus te laten reizen maar het is ook geen ramp. Hij is oud genoeg om op eigen benen te staan he? Soms heb ik het idee (dat bedoel ik niet lullig maar enkel op een positieve manier) dat jij het ook erg prettig vind hem te kunnen blijven bemoederen. Ik lees soms over je twijfel betreffende wel of niet een goede moeder te zijn, probeer je dat dan niet op deze manier weg te vangen? Onthoudt lieve schat dat je echt een meer dan goede moeder bent, zelfs al zou je hem meer loslaten. X

    1. Eerlijk Jocye, ik vind dat bemoederen juist niet leuk, het is dat wat me net stress geeft,….hij is degene die me vraagt om te helpen en om hem weg te brengen ( the easy way) en me een schuldgevoel geeft wanneer ik neen zeg,……wat school betreft, zolang ik niet weet of hij een leerstoornis heeft kan ik hem niet loslaten, hij doet niks dan en dan wordt het weer achter de feiten aanhollen,……en die voetbal, daar zou een oplossing voor moeten komen, in welke zin dan ook, op school ook, maar daar moet nog eerst het een en ander worden uitgezocht,…..

  7. Ik weet niet over welke afstand we het hebben maar ik zou voor voetbal niet gaan verhuizen. Ik zou dan of mijn ex inschakelen, of Chattheo toch een of twee maal met de bus laten gaan, of een voetbalclub in de buurt zoeken.

  8. Zonder energie zitten is absoluut niet fun 😦 Verhuizen is wel een heel drastische oplossing, en dat brengt wellicht ook een heleboel kopzorgen en stress met zich mee… Kun je niet tijdelijk wat minder gaan werken? Of een halve dag in de week onbetaald verlof nemen of zo? En zoveel mogelijk delegeren 🙂

  9. Je moet ergens mee minderen. En zoals al vele voor mij zeggen lijkt voetbal het eerste dat daarvoor in aanmerking komt. Dichterbij of stoppen. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden anders kunnen ze jou straks opvegen. En daar is niemand mee gebaat. Ik wens je veel wijsheid. xxx

  10. Ik zou ook voor de optie :dichter bij huis voetballen kiezen.Is ook leuker voor hem vrienden die dichterbij wonen en zo kan hij ook zelfstandigere worden .Ik ben een zestiger en weet dat je eerste kind loslaten moeilijk is .Het is nu een puber die stilaan jong volwassen wordt .Tuurlijk weet hij ook dat je bezorgd bent en daar profiteert hij een beetje van .Pubers zijn heel onzeker.In mijn tijd (oei ik word oud)Had ik ook een baan met vijf kinderen,maar als ik thuis kwam deed ik het hoogst nodige en ik deed er na geen zaken bij,ik zie bij ijn kinderen ook dat ze na het werken nog eens ook gaan sporten en zo,ik was als verpleegk al moe genoeg .Maar ,je doet het goed !!!!

  11. Als je gaat verhuizen vrees ik dat er een moment gaat komen dat je er spijt van gaat hebben, vooral omdat je zo graag woont waar je nu woont. Ik zou met Chatteo overleggen wat hij er van zou vinden om van club te veranderen en aan ex vragen om een deel van zijn verantwoordelijkheid op te nemen.Indien geen resultaat, Chatteo duidelijk maken dat het zo niet verder kan omdat – én hem constant begeleiden voor school én privé-taxi zijn voor hem – energie vreet uit jou en dat de kans dan bestaat dat je op een moment onderuit gaat. En dat zit er aan te komen als ik je laatste postjes lees. Je mag aan jezelf denken, je mag gezond-egoïstisch zijn, want als je dat niet doet en onderuit gaat, wie is er dan bij gebaat?
    En dat je van scholen geen hulp moet verwachten, dat had ik je ook kunnen vertellen. Mijn ervaring is dat – zolang je kind geen leer- of gedragsproblemen heeft – alle scholen goed zijn, maar van zodra er iets of wat van problemen boven water komt, beloven ze veel maar doen ze niets.

    1. Er moet inderdaad wat veranderen en heb er gisteren met Chattheo over gepraat,…..en hij beseft heel goed dat ik hem het leven veel te makkelijk maak,…..hoe alles wordt uitgetekend dat zal de komende week duidelijk worden.

  12. Ben ik daar ouderwets in? Misschien wel, maar ik hoor tegenwoordig ouders niets anders doen dan taxi spelen voor hun kinderen. Dat is allemaal wel nobel, maar het leidt nog maar eens tot stress en files.

    Indertijd zeiden mijn ouders tegen mij en mijn zus: wil je uitgaan? wil je hobby gaan uitoefenen of gaan sporten? wil je naar vrienden? Daar staat je fiets en daar rijdt de bus, en om x uur thuis. Case closed.

    Maar de jeugd kan blijkbaar niet meer met de bus of fiets rijden. Taxi mama/papa moet blijkbaar dag en nacht ter beschikking staan, bovenop het fulltime gaan werken en huishouden doen. En dan verschieten we ervan dat er geen quality time mee overblijft en we continue stress hebben?!

    En jij gaat er nog een stap verder in … willen verhuizen.
    Carrie, nu ken ik veel redenen om te verhuizen, maar wat jij beschrijft vind ik een brug te ver, maar dat is mijn mening natuurlijk.

  13. In mijnen tijd ( dus een jaar of 15 geleden) moest ik overal zelf zien te raken hoor. Toegegeven wij woonden op 6km van centrum-Leuven dus we waren overal dichtbij. Maar weer of geen weer, wij werden verplicht de fiets te nemen, de bus heb ik pas laat ‘leren’ nemen.
    Hoe ver is die voetbal? Want als dat een half uur fietsen is, dan kan dat nog he. Extra training – en die mannen voetballen toch ook in de regen dus dan kunnen ze er toch ook wel tegen om dan op de fiets te zitten?
    Verhuizen speciaal voor die voetbal is misschien nogal drastisch. Wie weet verandert hij over 2 jaar van ploeg, ik zeg maar wat. Als er nog andere voordelen aan verbonden zijn (bv allebei dichter bij het werk, dichter bij familie, dichter bij vrienden, dichter bij alles) dan zou ik verhuizen idd overwegen.
    Op je ex moet je niet rekenen, misschien dat hij het een keer doet maar hem kennende laat hij jullie vaker zitten dan wat anders.
    En zoals hierboven nog aangegeven, je kan Chatteo’s handje niet zo blijven vasthouden, als hij later moet gaan werken kan jij ook niet naast hem aan de bureau gaan zitten (bij wijze van spreken), hopelijk komt er snel hulp want zo kan het toch niet verder. Het is trouwens normaal dat jij of hij niet meteen weg is met een nieuw programma, dan nog moet je hem soms z’n plan laten trekken, wat is er trouwens gebeurd met het tekenen met de hand?
    Zeg en 4/5 gaan werken, is dat geen optie?
    Ik blijf erbij dat jij een fantastische moeder bent Carrie, ik ken niet veel vrouwen die echt alles zouden doen voor hun kinderen, en het ook effectief doen!

Geef een reactie

