Koude oorlog

Ten huize Sex and the city heerst er een koude oorlog,……en eerlijk Big bekijkt het maar, ik heb het volledig gehad met zijn kinderachtig gedrag,……….

Vrijdag had ik het gehad, ik werd hoelang hoe dover langs mijn linkeroor, het begon zelfs pijn te doen en ik hoestte nog steeds de longen uit mijn lijf,……huisarts had consultatie op afspraak tussen 16u-18u maar dat bleek al volledig vol te zitten, gelukkig was er ook consultatie van 12u30 tem 14u30 en Carrie besloot de handdoek in de ring te gooien, al heel de week sleepte ze zich door de dag ( momenteel zelfs nog) en reed naar mijn huisarts, die een oorontsteking en bronchitis constateerde,…dus antibiotica!  Eenmaal thuis plofte ik op de bank en ipv het huishouden zette ik SATC op,……3 afleveringen achter elkaar,…….:-).

Maar dan wachtte toch het huishouden, ik deed het nodige betreffende het avondeten, wachtte Chattheo op, besprak zijn taken, testen en lessen voor het komende weekend, zette me aan het fornuis,……want Big en zoon waren al onderweg naar huis en konden we nog gezamelijk eten voor Chattheo weer naar de voetbaltraining moest gebracht worden,……….ook dit nam Carrie voor haar rekening,…..Big haalde hem weer af, terwijl Carrie ondertussen de vaatwasser leeghaalde, was in de droogtrommel stopte en naar zijn zoon luisterde :-).

Maar zaterdagochtend barstte de bom,…….Big was later uit bed als ik, ondertussen had ik het wasmachien met de voetbalkleren weer opgezet voor ontbijt gezorgd en toen kwam de King uit bed,…..na even rustig de krant doornemen met ontbijt stonden boodschappen op het programma, toen ik onze slaapkamer betrad lag het bed erbij als een nest,……waarop ik vroeg aan Big, heeft dit een reden, ja  want hij wilde de lakens afdoen ( sorry, maar doe je dat dan niet onmiddellijk), ondertussen had hij de krant gelezen, ontbeten en was hij met zijn zoon frans aan het instuderen,…..en volgens mij was hij het al vergeten, maar ik vrees dat mijn lichaamstaal duidelijk was en een beetje in zijn gat gebeten deed hij de lakens af.  Maar commentaar kon niet uitblijven en ik brak,…..want ondertussen was ook al duidelijk dat de boodschappen mijn afdeling weer gingen worden, ah ja, het zoontje is er,……..en eerlijk, heel de week komt hij thuis en wordt het eten geserveerd, ik zorgde weer voor een werkvrouw, nam het huiswerk en het voetbal van Chattheo op me, donderdag tot 20u30, terwijl Big rustig aan het “candy crushen” was en kon Carrie nog aan de strijk beginnen,……..oké hij meldde dat hij de makkelijke stukken voor zijn rekening ging nemen die ik met plezier opzij legde,……..

Toen hij de afgelopen weken ziek was, dan ging hij na het werk in de zetel liggen en sliep tot het eten op tafel stond, na het eten hetzelfde tafereel, Carrie nam het hele huishouden op zich en wat gebeurt er wanneer ik ziek ben,…….dan blijft de boel doordraaien en weet je wat ik dan het lafste vind, als ik dat dan meld, dan is het onmiddellijk van ” ja zeg maar weer dat ik gene zak in het huishouden doe“, wat ik niet gezegd heb, enkel het feit aangehaald dat ik wel alles overneem wanneer hij zich niet goed voelt,…..met als resultaat dat hij boos is,..me negeert en er enkel het hoogstnoodzakelijke wordt gecommuniceerd en eerlijk, vroeger deed ik dan moeite om het uit te praten, nu niet hij bekijkt het maar.  Maar het strafste moet nu nog komen, nu kan hij plots wel het wasmachien opzetten uit zichzelf en actief zijn in het huishouden, moet je daar nu in godsnaam altijd ambras voor maken,…….

En dan kan ik het niet laten om te denken, stel dat ik ECHT ziek word,…..

20 gedachtes over “Koude oorlog

  1. Mars en Venus zijn nu éénmaal twee verschillende planeten :). Hoe goed je als koppel ook op elkaar afgestemd bent, altijd zijn er wel momenten waar het een beetje wringt. Zelf hebben we ook altijd ons best gedaan om de huishoudelijke taken zoveel mogelijk te verdelen. Als er eentje ziek valt, kan het lastig worden…
    Volgende week zal alle mist opgetrokken zijn…

  2. Zou ik eerlijk gezegd ook niet leuk vinden. Probeer toch maar uit te zieken, en laat de boel de boel. Probeer je ook niet te storen aan kleinigheidjes. Want ziek zijn en stress is geen goeie match. Veel sterkte xxx

  3. Hé bah…vervelend dat het zo gaat maar volgens mij is dat wel typisch mannelijk (irritant) gedrag. En van jou typisch vrouwelijk hihi
    Sterkte meisje, laat de boel gewoon een beetje de boel. Doe alleen het hoognodige en ziek eerst ff goed uit. Dat is nu veel belangrijker dan je zo druk te maken. En desnoods laat je het een beetje in het honderd lopen…see what happens..
    Knuffel xx

  4. Ik snap je punt helemaal maar ga toch ook een kritische noot plaatsen. Wat zou jij doen als je partner hoe dan ook die taken op zich blijft nemen. Ergens wil je dat hij het doet maar je geeft hem vervolgens niet de mogelijkheid (lijkt het) om het op zijn eigen tijd dan uit te voeren. Dan zou ik het op een gegeven moment ook maar gewoon laten…. Heb het al eens eerder gezegd probeer zaken wat meer los te laten meis. En beterschap X

  5. Je gaat het niet graag horen, maar indertijd zei onze huwelijkstherapeut ook: Man en vrouwen zijn verschillend. Vrouwen denken dat mannen kunnen gedachten lezen en mannen hebben op gebied van huishouden aansturing nodig. Is dat kwade wil? Nee in het geheel niet.

    Het is nu éénmaal zo dat vrouwen werk zien liggen en mannen niet. Jullie vrouwen willen graag leven in een proper huis, met alles netjes aan de kant, eten op tijd op tafel etc etc etc … wij mannen kunnen gerust “overleven” in een minder proper huis, zullen de was doen als het echt nodig is en dat eten … ja ten lange leste zullen we ook daar wel iets vinden/doen/overleven.

    Ik ben een alleenstaande papa en wanneer zorg ik er voor dat mijn huis(houden) tip top in orde is? Juist, als mijn zoon er is. In de andere gevallen steek het zo nou niet.

    Sorry Carrietje, wij komen van Mars, ook al ben jij een lekkere Venus! ;o)

  6. Eerst en vooral beterschap gewenst.
    Ik doe in het huishouden altijd alleen wat echt nodig is (lees: wat ik echt helemaal niet meer kan uitstellen) – ik voldoe hier echt 100% aan het clichébeeld van de mannelijke vrijgezel. Als ik ziek ben (wat gelukkig niet te vaak gebeurt en meestal redelijk vlug genezen is), gebeurt er wat ik kan. Ik denk dat je dat ook best probeert en als het dan een puinhoop wordt, moet Big ook maar iets doen. En zou hij dat dan niet doen? Maar als hij dan iets doet, moet je ook kunnen accepteren dat hij het op zijn manier doet natuurlijk …

  7. Veel beterschap!

    En ik zou me er ook aan storen. Maar misschien moet je zelf ook ervoor zorgen dat je op de zetel gaat liggen en dat je niets doet. Dan gaat hij mss wel die taken op zich nemen. Want nu zie jij iets en je doet het meteen. Misschien nog voor hij de kans heeft gehad iets te doen?

  8. Zoals ik je eerder deze week al vertelde: verzorg je goed. Hierboven staat al genoeg goede raad, ik geef je de oorzaak van Big’s mannelijk gedrag: het liep fout zo’n 50 jaar geleden. Tot die tijd moesten we have en goed (dus ook onze vrouwen) beschermen tegen achtereenvolgens dinosaurussen, mammoeten, Noormannen, Romeinen, protestanten, katholieken, de Nederlanders, de Fransen en dan den Duits. Toen we dachten dat de rust was gekomen, ontdekten jullie het feminisme en het concept “de nieuwe man”. We hebben dus nog wat tijd nodig om ons aan te passen. Mijn raad: uitrusten en.. Candy crush spelen (pas op voor level 81, een moeilijke). Advies van een man die nu af en toe, als het hem uitkomt, naar zijn borst grijpt, au zegt waarna iedereen in een directe straal alles laat vallen om hem te bedienen 🙂
    PS: ik weet niet welke medicijnen ze me geven maar mijn reactie zal daar wel aan liggen.

  9. Ik denk eerlijk gezegd dat het misschien een klein beetje aan jezelf ligt. Je hebt hem in het verleden te hard verwent. Heel dat mars en venus gedoe vind ik zo een onzin. Het hangt gewoon van de man af niet van zijn geslacht.

  10. Maar meisje toch, leg u toch gewoon in bed of op de zetel, het huis zal heus niet om ver vallen en als Big ziet dat er geen eten klaar staat, zal hij wel frieten/pizza/kebap/Chinees moeten gaan halen. Zijn zijn kleren niet klaar/gewassen/gestreken, tja dan moet hij maar hetzelfde hemd aandoen van gisteren. Het niet moeilijker maken dan het al is.

  11. Mars en Venus gedoe is inderdaad onzin. Het ligt niet aan het geslacht, maar aan het verschil in karakter en visie tussen jullie beiden. Ik vermoed dat jij perfectionistischer en controlerender bent dan je partner, en zelfs wanneer je ziek bent wil je nog alles gedaan krijgen dan wanneer je het niet zou zijn. Dat lukt natuurlijk niet. Op zo’n moment moet je vertrouwen op je partner en het hem op zijn manier laten doen, en je daar niet aan proberen te ergeren… Zorg nu maar voor jezelf, da’s de eerste prioriteit!

  12. Hmmm…. Dit zijn van die lastige dingen…. Erover praten als je boos bent, dat helpt in elk geval niet. Soms moeten dingen eerst even wat bezinken. Hoop dat je je gauw weer beter voelt!

  13. Als wij ruzie maken dan gaat het over het huishouden… Dit klinkt me zo bekend in de oren… Vooral dat stuk over de lakens aftrekken; Carrie mannen snappen gewoon niet dat je iets ook “direct” kan doen, nee eerst moeten ze nog geen eten en ach die lakens die liggen er straks ook nog wel! ZOT word ik daarvan!
    Maar je moet goeie afspraken maken en het werk eerlijk verdelen. Je kiest ervoor om samen te wonen wel dan moet je ook alles SAMEN doen. Ik maak het eten, hij doet de afwas. Ik doe de was en hij hangt de was op. Ik strijk enkel mijn kleren. Als we poetsen, is dat ieder de helft of toch ongeveer. Toegegeven ik steek nog altijd meer tijd in het huishouden dan hij maar dat is omdat ik er meer om geef en dat is onze vloek Carrie dat wij er TE veel om geven, en hij te weinig!!!

Geef een reactie

