New York

Hier volgt dan het volledige verslag van NY, hoe Carrie deze fantastische stad ervaarde,…want er is zoveel te ervaren,…..je komt ogen te kort om de verscheidenheid in gebouwen te bekijken, de mensen en ik geef jullie op een briefje, het is een attractie op zich en Carrie en Big doen niet liever dan mensjes kijken.

Maar het eerste wat Carrie opviel toen ze de metro uitstapte was de geur, een hele dag ruik je daar eten in NY,…..gemengd met uitlaatgassen en de mensengeuren,……speciale combinatie geef ik toe.  We sliepen in The Out in 42nd street en het hotel is een aanrader, qua locatie (vlakbij Time square) en ook wat de kamers betreft een topper,…..spiegels overal, kwestie van ook wat plezier in de kamer te beleven 😉 en vooral de kamers waren  uitstekend geïsoleerd, je hoorde niks van de straat noch je buurman die naar het toilet ging,……

Het eerste wat we bewonderde was the Apple store,…….een natte droom voor de I-liefhebber,…..:-),….om dan ons te storten op het M&M gamma in de gelijknamige winkel,…..ik had ons Alice beloofd om cocos-smaak en pindakaas smaak mee te brengen, die laatste zijn trouwens VERSLAVEND lekker,…..en toen zagen we het, Time Square, bij valavond,……wat een plek!!  Wat een vrolijk spel van lichtreclame,……..en toen waren we stikkapot en begon Carrie al pijn in haar nek te krijgen van al de hoge gebouwen te bekijken en werd het tijd om ons bed op te zoeken,……waar we van de wereld verdwenen voor ons hoofd ons hoofdkussen had gezien,……..

De volgende ochtend op het programma, na een stevig ontbijt ( french toast met spek, ik weet het wentelteefjes met spek, Carrie vindt het speciaal, maar blijkbaar normaal in de USA :-), om nog maar te zwijgen over de rest van het ontbijt)…….het MOMA,…….leuk museum vol hedendaagse kunst waar je soms een beetje moet doorkijken, of kunnen we een ventilator aan een draad ook kunst noemen, het gebouw op zich is wel prachtig met een hele mooie lichtinval en opbouw binnenin en een heerlijke binnentuin die weer een kleine oase van rust biedt in de drukke stad,…..de volgende stop was Rockefeller Tower,……dit is wat we noemen, what a VIEW!!   En aangezien het al voorbij het middaguur was zette we de tocht verder naar Grand Central,…….hier ook weer een prachtige locatie, vooral dan de verdieping onder het Grand Central, waar de oesterbar zich ook bevindt,…….en OMG het was heerlijk!!  Nog nooit zo’n oesters gegeten,……maar we hebben er ook veel geld voor betaald ;-).   Via het Bryant Park ( elk plein noemt een Americaan een Park :-)) kwamen we dan aan voor Carrie een toplocatie,…….NY City public library,……aangezien Big en Carrie daar zouden trouwen in de eerste film ( neen, niet wij)  was ik enorm benieuwd en het wow, het overtrof al mijn verwachtingen die Bib is een mooi stukje bewaarde geschiedenis, met prachtige plafond schilderingen en wordt nog steeds intensief gebruikt door de inwoner van NY om opzoekingen te doen of om te komen studeren,…….was geweldig om te zien!!!  Via de metro richting 14the street, Washington square ( een heel gezelig parkje waar de artiesten hun kunstjes tonen) Soho, Chinatown en Litlle Italy,……hele gezellige buurten, waar we uiteindelijk belandde in een Vietnamees restaurant tussen de locale bevolking,……en waar we een gezellige en vooral gevuld met heel veel lachen avond beleefde,……..

Na weeral een zalige nacht,……weeral een druk programma,  Down town tour als eerste,…..en toen de nieuwe WTC tower achter de gebouwen recht in mijn gezichtsveld verscheen, viel mijn mond letterlijk open, wat een impressionant gebouw,…….en dit is nog maar het begin van 4 nieuwe torens,….bij het beëindigen van de tour namen we de Ferry richting Ellis Island en zagen we haar eindelijk staan, statue of Liberty,…….en ze loste elke verwachting in,…..dan stond de Brooklyn tour op het programma,…….en ook dat is een gezellig gedeelte van NY, met orginele winkels en met een Botanische tuin, dat weer een rustpunt bood in ons drukke schema,…en dan de legendarische toch over de Brooklyn Bridge met een geweldige skyline vanop de brug,…….nog gezellig gaan eten en dan stond de empire state building op de planning, by night,…….en ja, dan krijg je het beeld uit de film hé,………een licht overgoten stad!!

Weeral een nieuwe dag, weeral ontwaken in een stad dat nooit slaapt,……..en was Ground Zero aan de beurt,…….na al de veiligheidsmaatregelen te hebben overwonnen, je wil niet weten hoe vaak ik me bijna tot op mijn ondergoed heb moeten uitkleden :-),………en het was naar Amerikaanse normen heel sereen opgevat,…..waar de oorspronkelijke towers zich bevonden zijn nu 2 grote fonteinen, die naar beneden lopen en zo de symboliek volledig dekt,……..was mooi om te zien en de sfeer te voelen,……..via de metro naar het zwevende park,……in het meat district, waar vroeger de treinlijn liep naar de verschillende slachthuizen,……..dat is nu volledig aangelegd met veel groen, gezellige zitplaatsen en eetplekjes,…….toen onze maagjes rammelden, doken we een “brasserie” binnen, met tuin,…..een hele fijne plek, waar we een broodje konden bestellen, groot was dan ook onze verbazing dat we er chips bijkregen,……maar dat is schijnbaar de gewoonte 🙂 :-), kwestie van zo dik mogelijk te worden??  Na de lunch het hoogtepunt voor Carrie,…….de Sex And The City tour,……en dat was echt een superfijne rondleiding waar we werden meegenomen in de fantasie van de serie/film,……en bezochten we plekken waar de opnames plaatsvonden en werden we met allerei weetjes bestookt,……een topper voor een fan als Carrie,……ik weet nu zelfs welke mascara de girls droegen ;-)………s’Avonds verjaardagsdiner in de Oesterbar,……….duur maar genoten!!

De voorlaatste dag,……weer met een zware planning,…..we startte met de upper town tour,……met trouwens een hele leuke gids die heel geanimeerd vertelde ook in duidelijk verstaanbaar Engels,…..loog het aan mijn oren of aan het feit dat mijn Engels niet perfect is, maar ik heb dikwijls moeten vragen, excuseer,……ik vond dat er vele mensen heel binnensmond praatte, maar goed, kan ook aan Carrie gelegen hebben, :-),…….eerste stop aan het Guggenheim museum, wat echt wel tegensloeg, aangezien ze het draaiende gedeelte hadden afgesloten en ze een tentoonstelling hielden over licht, Carrie heeft het licht gezien, maar het spijt me, ik begreep het niet echt, een verlichte kubus in de hoek van een kamer??  Ook dit kan aan Carrie liggen :-).  Het volgende museum was het Metropolitan museum of Art,…….wat een imens gebouw en zo prachtig,……en dit was kunst,…..punt!!!  Door gebrek aan tijd, letterlijk en figuurlijk doorgecrost, maar je kan er zeker een hele dag in doorbrengen!!  Maar een fietstocht door central park, moest ook nog afgewerkt worden en stond hoog op Carrie haar lijst,……..en het is prachtig,……zelfs geluncht in Central park,……en dan denk je toch even,……wat een gelukzak ben ik!!!  We hebben ons zelfs in het verkeerd gewaagd, richting Levain Bakery,……top 3, eerlijk hier in België krijgt het geen vermelding en de koeken waren niet volledig gebakken,…..en we waren moedig, want we reden zelfs verder door het verkeer om een bestelling op te halen voor een vriend ik moet zeggen, ik ben gewend om in Antwerpen City te rijden,…….maar dat valt in het niets met het verkeer in NY!!!  s’ Avonds Broadway op het menu, The Lion King,……en er lopen toch mensen met talent talent rond hoor,….het was echt genieten van moment 1 tot de laatste seconde,……..dit alles werd afgesloten met een cullinaire Burgerking menu :-).

En dan is het toch zover, de laatste dag,………die werd gevuld door shoppen, shoppen,……..en neen, ik heb niks voor mezelf gekocht, buiten wat produkten van Philosophy,……maar wel voor de kids en voor mijn zussie een tas van Starbucks ( er zijn over de 300 Starbucks in NY), de reis was duur genoeg en de ervaring was onbetaalbaar!!!!!!!

 

 

14 gedachtes over “New York

  1. Heerlijk heerlijk. Ik wil ook weer naar The Big Apple!!! Het is een heerlijke stad hoewel ik niet weet of ik er zou willen wonen. Ben je ook nog naar China Town geweest?

  2. NYC, you love it or hate it, daar is geen weg tussen! En net zoals velen hou jij er van! Ik ben er al tweemaal geweest en heb telkens het gevoel in een filmdecor te lopen.

    Niets is trouwens zo leuk als achteraf films te zien waar je zelf ook hebt gelopen ;o)

  3. Dit blogje met een immense smile gelezen, alles zo herkenbaar en idd alles wat je noemt is geweldig 🙂 Ik vraag me alleen af waar je in godsnaam de Burger King gevonden hebt, Jer en ik hebben ons kapot gezocht en bij gebrek aan beter maar weer naar de Mac gegaan (waar ik dus geen fan van ben) Blij dat je zo genoten hebt meis!

Geef een reactie

