Washokken

Carrie heeft een droom en voor velen onder jullie is dit waarschijnlijk een belachelijk detail of zelfs onbelangrijk, maar ondertussen gaan jullie al wel door hebben dat orde en goed georganiseerd zijn enorm belangrijk voor me zijn,….

Ik droom van een degelijk was- en strijkkamer ipv een hok zoals dat we nu hebben πŸ™‚ :-), een kamer waar de was op een droogrek of beter kledingrek kan drogen en waar mijn strijkplank kan blijven staan, zodat het niet altijd een volkverhuis vraagt om te starten met strijken en dat we het beter kunnen bijhouden, want nu doe ik 1 keer per week de strijk maar zit ik toch al snel 3 uur bezig, met eerst al het materiaal bij elkaar te zoeken, want de strijkplank staat dan ook in de ander berging, idem voor het strijkijzer, de was vind ik dan weer in het washok :-),….uiteraard moet de was die gestreken is ook nog in de respectievelijke kleerkasten raken, maar ik beken, Β dat is vaak Big zijn taak, Carrie heeft een HEKEL aan was wegleggen, geen idee waarvan die vandaan komt, maar ik ben aan het leren dat het zo is ipv me constant af te vragen waarom πŸ™‚ :-), grote vooruitgang!!!

De kledingstukken die niet in de droger kunnen, ( Carrie is fan van de droger :-), absolute fan) worden nu op een droogrek gehangen meestal in de slaapkamer van de bonuszoon, ook bij gebrek aan ruimte om het ergens anders te plaatsen, het is niet ideaal maar nog steeds beter dan het in de living te zetten :-), want dat strookt niet met de autistische geest van Carrie, ik vind het “not done“.

U hoort het, dat droomwashok moet er echt komen, want een ongelukkige Carrie willen jullie ook niet :-),………ik ben zelfs zover gegaan dat ik MIJN ( lees ons) washok op papier heb gezet om dan een vergelijk te geven met wat ik eigenlijk wil,……:-). Β En ooit zal ik het hebben, Β wanneer ik groot ben πŸ™‚ :-).

DSCF4229 DSCF4230

 

En dit is waar Carrie van droomt,……….

DroomwashokΒ washokwashok 2

 

22 gedachtes over “Washokken

  1. Ik begrijp dat…. en ik zit hier met een groot logistiek probleem. Mijn wasmachine staat in de badkamer en mijn droogkast in de kinderkamer. Die zou dus eigenlijk gewoon wegmoeten als we zwanger zijn. Ik wil ook een strijkkamer!!!!

  2. Ondanks het feit dat wij zo’n vijf jaar terug bouwden hebben wij ook geen aparte waskamer. Maar wij “durven” de drogende was (oh my oh my that’s not done, I know, that’s why we do it) wel in de living zetten πŸ™‚

      1. ons wasrek staat ook behoorlijk standaard in de living πŸ˜‰
        ook als er bezoek komt *moeha!*
        en mijn strijkplank staat ook in de living…
        ik haat strijkkamers πŸ˜‰

  3. Ik heb ook een hekel aan was wegleggen….idem als boodschappen wegzetten… Ik heb hier niemand lopen die dat voor mij kan doen met als gevolg dat de mand gestreken was soms lang in de dressing blijft staan *Bloos*. Maar er zijn erger dingen lol…. Veel plezier in NYC.

  4. Haha, Carrie… jij hebt mijn droomwashok al πŸ˜‰ Onze wasmachine staat in de kelder (3 verdiepen lager). Elke keer trappen lopen. Er is geen plaats voor een droogkast, dus al onze kleren moeten op het droogrekje (dat in de extra kamer a.k.a. rommelkamer staat). Duurt altijd minstens 1 dag (soms 2) eer de kleren droog zijn (haja: geen tuin, dus geen zon om het snel droog te krijgen). Strijken doe ik amper. Enkel hemdjes (en wij dragen dat amper) strijk ik… op zo’n kleine tafelstrijkplank, bij gebrek aan groter. Ik vind strijken overigens niet nodig. Als je alles strak opvouwt, heb je amper kreuken (gebruiken ook geen droogkast = ook minder kreuken). De was wegleggen vind ik ook niet leuk. Maar ‘de was’ + alles wat daarbij hoort, is mijn taak. Dus ik doe het wel.

  5. Ik heb een eigen waskamer,het is te zeggen ,nu de kinderen uit het huis zijn ,heb ik het kleinste kamertje in beslag genomen.Ik heb er mijn strijkplank en soort rek waar kapstokken en kleren even uitrusten voor ze nr de kast verdwijnen,een rek om stapeltjes te maken een stoel om de wasmand op te zetten en ik strijk onder een openstaand dakvenster (een echte stomer) Ik strijk nu graag ,de kasten zijn niet ver weg ,het is heel belangrijk dat je stapeltjes kan leggen ,die wat uitdrogen !!!Ik mediteer in mijn kamer ,echt doen !!!!Geen volle wasmanden meer (die zouden beginnen ruiken naar wat je dagen ervoor gegeten hebt .Maar idroog ook in mijn living,ik heb geen droogkast ,en vind dat helemaal niet erg !!!!!

  6. Ooit had ik een waskamer. Nou ja, de strijkplank stond er altijd uitgeklapt, het strijkijzer op de vensterbank en de vuile en schone was lagen in hun respectievelijke wasmanden. Ik mis het eigenlijk niet. Ik weet (helaas) nog steeds alles te vinden. Wel is de strijk tegenwoordig enorm beperkt. Uitkloppen en aantrekken.

  7. Ik vervloek de strijkplank en ben echt te laks met de was: die blijft gewoon lekker in de wasmand zitten hahaha. Misschien zou zo een hok de oplossing zijn want dan is het nog een leuke omgeving om te vertoeven. Wat zo ie zo geen luxe zou zijn met die sport van mij: 3 keer per week sta ik mij Gi te strijken en nee dat doe ik niet voor de lol πŸ˜‰

  8. bij ons staat de strijkplank in één van onze slaapkamers die we op overschot hebben sinds onze beide kids het huis uit zijn. Het wordt nog eventjes wachten voor jou… πŸ˜€

  9. Ja!!!! Ik wil ook zo’n waskamer!! Graag met een tv’tje want ik kijk graag naar tv tijdens het strijken, anders wordt dat algauw zo eentonig πŸ™‚
    Ik vind was ophangen in de living ook not done… maar hier kan het niet anders; ik ga het geen twee verdiepen naar boven sleuren of in de berging proppen. Ik doe het ook alleen maar als ik weet dat er geen bezoek langskomt en believe me het voelt hier veel minder gezellig aan als die stomme was er staat! Maar het kan niet anders!
    Ik droom dus mee met jou…

Geef een reactie

