Angst

Gisterenavond was hij er weer,…..de angst,……de angst voor het nieuwe schooljaar,……

Heel de week voelde ik me onrustig en ik kon dat gevoel niet thuisbrengen, want alles liep vanzelf, Chattheo was veel bij mijn ouders deze week, wilde er zelfs gisteren blijven logeren, waar Carrie natuurlijk niet neen tegen zei :-).

En toen ik gisteren de stapel boeken zag en de lijst met benodigdheden voor school, die ook mijn papa met Chattheo was gaan ophalen, waarvoor dank paps,……want ik kan niet altijd vrij nemen op het Paradijs, waar het trouwens op dit moment enorm druk is en er steeds meer en meer werk op mijn bureau belandt omdat de rest niet in staat is om het te doen,…..en het is roeien met de riemen die ik heb,…en dan is er nog de tijdsdruk dat ik er over een week een week weg ben,…..en niemand ik herhaal niemand mijn taak hier kan overnemen er is zelfs sprake om de facturen terug te schrijven I kid you not,……

Maar we wijken af,…….het angstige gevoel overviel me weer,……ik had het gevoel dat ik weer in controlemodus moest treden om angstvallig alles in goede banen proberen te leiden, dat we weer anders een herhaling krijgen van het vorige schooljaar,…….en de bijhorende stress en het wakker liggen,…..ik wil dat loslaten en hem laten inzien dat school zijn verantwoordelijkheid is,…..en hij moet zorgen dat alles in orde is,…..en de andere kant zegt me, je kan dit nog niet loslaten, hij kan het niet alleen, hij verzuipt in de informatie,……

De datum van het gesprek met de psychologe komt ook steeds dichterbij en dat laat me ook niet los, telkens vraag ik me af, wat heb ik zo fout gedaan dat mijn kind er problemen met heeft,…..en hoop ik uit de grond van mijn hart dat we dit kunnen achter ons laten.

Momenteel kan ik niks negatiefs zeggen over zijn gedrag, op een paar details na, maar het is en blijft een puber,…..het was een enorme leuke vakantie en toen ik vanmorgen FB opende vond ik een fijne post van hem,…..waaruit ik kan afleiden dat hij me echt wel graag ziet,……ook al kan hij dat niet altijd uiten ๐Ÿ™‚ :-),……en dat heeft de grootste prioriteit en hem leren omgaan met kritiek,……..want ik weet dat hij anders tegen muren gaat blijven lopen,………

En dan zijn we weer bij het punt, dat dit zo’n fijne periode was, dat Carrie niet wil dat ze veranderd,…..veranderingen ik heb het er niet mee,……:-)

13 gedachtes over “Angst

  1. Way je over veranderingen zegt is zo herkenbaar. Ik kan zelf zo slecht met veranderingen omgaan. En weet je, ik denk dat jij niets hebt fout gedaan hoor, Chattheo is nu langzaam aan zelfstandig aan het worden en daar worstelt ieder persoon vreselijk mee.

  2. Heb je het hem ook gezegd dat je het zo fijn vond met hem deze zomer? Ik denk dat je hem inderdaad in het begin enorm gaat moeten controleren. Maar misschien zet hem dat op de goede weg en voel je daarna dat het beter gaat. Hij wordt ook elk jaar een jaartje ouder en dus normaal gezien verstandiger. En bovendien kunnen die gesprekken met de psychologe ook een gunstige invloed hebben, hรจ. Het komt wel goed. Ook met dat gesprek. Knuf!

  3. Elk jaar ouder is iedere keer meer loslaten, beetje vrijheid gunnen binnen de afgesproken grenzen. Laat hem weten hoe je van deze zomer genoten hebt. Doe nog iets met hem alleen, dit weekend om die zomer mooi.af te sluiten, en eventueel zachte afspraken te maken over het komende schooljaar. Gaat hij nu een andere richting volgen ?
    Het komt zeker goed. Vertrouwen is the key.

    1. Hij gaat van richting en van school veranderen,…..en jammer maar helaas kan ik niks meer met hem alleen doen, vanavond vertrekt hij naar zijn papa,….maar ik ga nog eens benadrukken hoe geweldig ik de zomer vond met hem,……

  4. Niemand verandert graag. Maar jij bent van karakter quasi gesetteld. Bij hem moet er nooit heel wat ontplooit worden, goed en slecht. En de goede dingen nemen we er graag bij, maar die slechte … de kunst is die slechte zo om te plooien dat het weer goede gaan worden.
    Makkelijker gezegd dan gedaan, maar blijven focusen en gebruik de positieve energie!

  5. Ouder zijn is niet gemakkelijk, maar ik blijf erbij meid, jij doet het met glans. Het is normaal dat je nu bang bent. Da tmaakt je alleen maar een betere mama. Een mama die het beste wil voor haar zoon. En dat Chatteo je graag ziet daar twijfel ik geen seconden aan. Lieverd, laat het een beetje los. Heb vertrouwen in je zoon en heb vertrouwen in jezelf. Jullie hebben een fijne zomer achter de rug, jullie hebben samen keuzes gemaakt…. wees er zeker van dat het op het moment dat jullie ze maakte de juiste waren!

  6. Typische zorgen voor een moeder. Natuurlijk maak ik mij ook allerlei zorgen, en over een paar jaar kan ik pas zeggen of ik het ‘goed’ gedaan heb met mijn zoon. Ik weet in ieder geval dat ik mijn stinkende best doe. En jij ook, heb ik de indruk.
    Het komt vast allemaal goed. Het is nu misschien gewoon even teveel xxx

  7. Jie is vandaag in het 5de middelbaar begonnen. probleemstelling is een beetje te vergelijken met Chatteo. en ja, als ouder blijf je bezorgt, hoe oud ze ook worden. maar ik heb 1 troost : hij heeft gezegd dat als hij het nodig gaat zijn om te leren, hij wel zal leren:-). ik moet hem gewoon ook het vertrouwen geven en hem loslaten…

Geef een reactie

