Jonge zwanen

Zaterdagavond, in de zetel, want laptop was geen optie 🙂 en het paste ook perfect in mijn planning, want voeten en handen hadden een onderhoudsbeurt nodig en verdiende een kleurtje en dat kan je allemaal perfect doen als je TV kijkt :-), multitasking van de bovenste plank :-).

Na wat zappen, pittig detail btw.  Big was op de laptop een fotoboek van de vakantie aan het creëren :-),…..paradox, maar laten we zeggen een dat dit een fijn gegeven is, altijd een leuke herinnering aan onze vakantie en hij zat naast me in de zetel want hij heeft uiteraard mijn creatief oog nodig :-),…..dit als lichte afwijking,……

Want eigenlijk gaat deze blog over een TV-programma, waarschijnlijk een heruitzending maar dit was in dit geval een detail en beschuldig me nu niet van met 2 maten en gewichten te werken :-).

Aangezien ik een enorme balletliefhebber ben en ik altijd droomde om ballerina te worden een meisjes droom die snel de kiem werd ingesmoord aangezien ik de elegantie heb van en olifant in een porsleinwinkel,…..:-) en dan wijden we nog uit over het gebrek aan een balletlichaam,……maar je moet je beperkingen kennen, maar die sierlijkheid, die mooie houding heeft me altijd geïntrigeerd,…..en zo kwam ik al zappend op “jonge zwanen“, een programma over jonge mensen, hele jonge mensen die een droom hebben,…….de droom om de top van de balletwereld te bereiken,……en Carrie heeft met open mond zitten kijken, naar de aanpak van de school, de manier van lesgeven, de discipline die de leerlingen aan de dag leggen, hoe ze naar hun droom toeleven,…….hoe ze de enorme hoeveelheid uren dans, combineren met hun schoolwerk, dat weliswaar een beetje zal aangepast zijn, maar dan nog,…….het was fijn om te zien dat jongeren toch nog zo gepassioneerd zijn en bereid zijn om alles aan de kant te schuiven en zich enkel te concentreren op hun doel,……..deed me een beetje denken aan mijn eigen jeugd,……hoe bezeten ik was door mijn sport en hoe ik elke vrije minuut doorbracht met mijn bal 🙂 :-),……..

Dat het beperkingen inhoudt daar ben ik me bewust van, maar ik vond de bezieling zo mooi,…….alles werd mooi in beeld gebracht en de negatieve kanten werden niet verborgen, want dat dansen belastend is voor je lichaam, spreekt voor zich,…..en de pijn die het met zich meebrengt,……..

Maar die bezetenheid,……die vind ik zo geweldig,……er zijn nog jonge mensen met een droom,…….hopelijk bereiken ze hem,…….

 

12 gedachtes over “Jonge zwanen

  1. ik had het ook graag gezien, dat onze dochter aan ballet zou doen. Ik vind het zo gratieus, hoe ze bewegen op muziek.
    Maar het heeft niet mogen zijn, dochter bleek niet geïnteresseerd… 😉

  2. Denk dat ik alleen de gedrevenheid alleen al mooi zou vinden. Maar dat vind ik dan eigenlijk nog meer met oudere mensen, jongeren kunnen vaak nog onbevangen ergens instappen en ouderen voelen zich snel geremd. Wanneer deze mensen dan alsnog ergens vol voor gaan vind ik dat schitterend!

  3. Omg twee postjes achtereen over de tegenovergestelde wereld: ten huize LJ ben ik het die de foto’s moet doen, het lief interesseert zich daar niet voor, bekijkt ze NOOIT…
    Knap, dat van die kinderen en hun balletdroom.

  4. Oh is dat terug bezig? Een nieuw seizoen of een herhaling? Ik zag dat ook heel graag door de mentaliteit van de leerkrachten en de leerlingen daar. Jammer dat het er in andere scholen niet zo aan toe gaat 🙂

Geef een reactie

