Digital detox

Big wil dat Carrie minder tijd op het net spendeert op het net en dan specifiek op blogs :-),……….en neen Carrie is er niet blij mee,……..het begon als volgt.

Afgelopen week stond er in de krant een reportage over digital detoxen,……een kuuroord maar dan om van je “digitale verslaving” af te raken,…..en naar aanleiding van die reportage opperde Big zaterdagmorgen dat ik ook beter eens zou detoxen,……

Uiteraard had ik zoiets van,………hรฉ, ik heb geen smartphone en ik zit enkel even op zaterdagmorgen op het net (eerlijkheid gebied me dat ik vrijdagavond ook heel de avond achter de pc had gezeten, maar het was hockey, waar Big gerust naar mocht kijken, als Carrie maar niet mee moest kijken :-)), ik was al vroeg wakker en had de krant al doorgenomen en ik wilde de figuurtraining van half tien niet missen, dus ik checkte even mail, FB, twitter en uiteraard mijn blog,…..:-), Big was notabene de krant aan het lezen,……maar goed, ik heb geleerd niet onmiddellijk mijn stekels op te zetten en te luisteren, ย ๐Ÿ™‚ :-).

Big vindt het niet gezellig dat ik tegenwoordig ’s avonds ipv TV kijken, het liefst bezig ben met mijn blog en het lezen van blogs,……moet ik zeggen dat ik dan vaak aan tafel zit en Big zit in de zetel naar TV te staren, in de zelfde ruimte, dus ik zie niet onmiddellijk het probleem, maar Big zou het leuker vinden om samen TV te kijken, wat ik tot op zekere hoogte begrijp, omdat we dan vaak in elkaars armen liggen te fletsen en praten over het programma of dat iets een trigger is om over te praten, nu is iedereen bezig met zijn ding en als er een ding is dat Carrie niet kan is het lezen en luisteren tegelijkertijd :-).,……..en vind ik een niet onbelangrijk argument het niveau van de programma’s tegenwoordig :-),……het interesseert me voor gene meter de 1235ste herhaling van de kampioenen of van gelijk welke herhaling,……..

Maar een relatie is water bij de wijn doen, and thank God, gelukkig start het “betere” tv-werk binnenkort en dan kunnen we weer gezellig samen de bank op en zal ik de blogs lezen op een ander tijdstip moeten doen, om over het schrijven nog maar te zwijgen,……hoe ik dit ga georganiseerd krijgen weet ik nog niet, maar voor alles is een oplossing en binnenkort is Big op dinsdagavond weer naar het badminton,…..

Carrie gaat dus detoxen,………hopelijk krijg ik geen ontwenningsverschijnselen :-),…..

21 gedachtes over “Digital detox

  1. Ik herken het fenomeen indertijd met mijn ex. Zij zat ook van het ene onzinnige programma naar het andere te zappen. Ik kon echt de moeite niet opbrengen om mee te kijken. Op het einde van onze relatie waren de rollen omgedraaid, ik keek tv en zij zat te chatten met haar minnaar en aanbidders.

    Misschien is dat samen tv-kijken toch ook niet te onderschatten, maar hey, ons niet verwaarlozen hรฉ ;o)

  2. Ik vind wel dat jullie dan iets moeten kijken wat jullie allebei leuk vinden. Mijn 2e man keek de godganse dag/avond naar sport. Destijds keek ik mee want toen was er nog geen fb/wp/twitter of wat dan ook, maar ik verveelde mij te pletter. Ik kan me voorstellen dat wanneer Big iets kijkt wat jij niet leuk vindt, je zelf iets anders gaat doen. En in dezelfde ruimte is toch prima? Hij zal moeten accepteren dat jij dit leuk vindt, net zoals jij hem de ruimte geeft te doen wat hij leuk vindt. Dus hij moet ook water bij de wijn doen. En je doet tenslotte niks stiekems.
    Het zou misschien zo kunnen zijn dat hij jaloers is op de aandacht die je via wp/fb/twitter krijgt. Mijn 3e man had daar ook last van. Hij had het idee dat ik naast hem op de bank vreemdging. Haha…hoe paradoxaal gezien de reden waarom we nu gescheiden zijn!!

  3. Ik snap Big wel, hoor. Ik zeg dat van tijd ook tegen Bram. Bij ons is het dus omgekeerd. Ik zit op mijn werk 8uur lang op de laptop, dus thuis zet ik hem amper op. Hij daarentegen komt thuis en smijt het ding open. Vooral om spelletjes te spelen. Ik vraag dan ook wel eens om aandacht. Om samen een film te kijken of een aflevering van Friends ofzo.
    Waar ik het nog moeilijker mee heb is dat hij op z’n smartphone ligt te tokkelen in bed. Frustrating!

  4. Ik heb bij Brubeck ook al gereageerd, maar ik ga het hier dus ook nog eens doen. Verslaafd aan bloggen ben ik zeker niet, ook niet aan het blogjes lezen. als ik er een tijdje geen lees so be it. De mensen waar ik echt van wil weten hoe het met hun gaat die hoor ik zo ook wel daar heb ik hun blog niet voor nodig. Brengen wij veel tijd online door? Ja best wel, maar er zit ook veel tijd in onze kookwebsite, van ons allebei.Dat is bijna een halftijdse job, maar daar is het internet maar een heel kleine fractie van.Langst de andere kant hebben wij totaal geen probleem met onze digitale contacten. Soms zitten we allebei achter ons pc/smartphone/ipad. Soms kijken we samen tv. Soms ook niet. We doen gewoon wat wij graag doen en we zijn in dezelfde ruimte dus dat is voor ons voldoende. Waarom zou je samen naar een tv programma zitten kijken dat de ene niet wil zien? En is dat dan gezellig volgens mij niet. M. is bijvoorbeeld verslaafd aan Sons of anarchy, als hij daar naar kijkt dan zit ik op de pc. Ongezellig, neen totaal niet. ๐Ÿ™‚ Maar we hebben wel onze quality time momenten. Dan kijken we “ons” programma of een film. Is dat elke dag zeker niet. Maar toch twee ร  drie keer per week. En samen in bed liggen lezen dat ik ook ons ding. Daar be je ook niet met hetzelfde bezig he. Maar misschien ben ik ook wat bevooroordeeld, want wij kijken amper tv. (1 uurtje per dag of zo.)

  5. het is hier eigenlijk wel vaak hetzelfde,
    vrouwlief zou eigenlijk liefst van al hebben dat ik m’n log helemaal stop.
    Ik probeer wel om de pc-tijd te verminderen, en daarom heb ik ook al enkele logs die ik volg geschrapt omdat ik toch nooit een reactie terug krijg (al hoeft dat niet echt, maar als je dan toch ergens een grens moet stellen is dat wel een criterium dat kan tellen).
    Maar helemaal stoppen wil ik niet, het is per slot van rekening iets wat ik al jaren opgebouwd heb…

  6. Digital detox? Weer een trend die ik hoop te missen ๐Ÿ™‚ Ik zit veel op/achter/voor mijn pc – als ik thuis ben en niet slaap, staat hij bijna altijd aan. Maar als ik niet thuis ben, mis ik hem zeker niet en ik heb geen smartphone …

  7. Ik heb deze morgen FB messenger van de foon gezwierd… (FB zelf lag er al af, maar blijkt perfect te werken zonder de app ook :-p) Its’ a start… mensen die online zijn en jou daarmee mee online sleuren als je voor een keer niet achter de PC zit… Nuja, ik heb natuurlijk geen lief dat er last van heeft als ik teveel blog/fb check/romantische films kijk/… En ik heb zo een vaag vermoeden dat ik gerust wat PC-tijd zou willen afstaan ten voordele van relatie-tijd ๐Ÿ˜‰

  8. Ik snap big zijn punt wel hoor, die discussie hebben Jer en ik dikwijls gehad maar toen andersom. Wij hadden toen 1 computer en Jer nam deze continu in gebruik in onze woonkamer. Sinds ik mijn eigen laptop heb is dat probleem over maar idd ook wij pakken onze tv momenten samen. Ik spendeer dus meestal een (wanneer Jer thuis is) een uurtje max 2 achter het internet en dan is het gewoon weer klaar. Misschien een idee?

  9. Hmm.. Ik betrap mezelf er soms op dat ik tijdens het TV kijken (bvb. een film of serie) even pauzeer om mijn mail of Facebook te checken ๐Ÿ˜‰ Nu ja, hier ook geen relatie momenteel, dus ik doe wat ik wil :-p Maar toen mijn ex af en toe bij mij logeerde, vond ik het wel heel fijn om samen een film te kijken… (en daarover te babbelen) Gezelschapsspellen spelen doe ik ook heel graag, maar alleen is er weinig aan ๐Ÿ˜‰

  10. Bij ons is het รณรณk net omgekeerd: het lief die continu op zijn pc zit. Ik zit overdag al genoeg achter dat ding en wil ’s avonds mij het liefst ontspannen voor de tv. Ik eis niet van hem dat hij meekijkt naar Friends of andere programma’s die hij niet leuk vind en ik wel, en omgekeerd dwingt hij mij ook niet om mee te kijken naar voetbal of zijn sci-fi series. Wat heeft dat voor zin, om samen tv te kijken als je weet dat de ander het toch niet leuk vindt? Soms komt hij er wel bij zitten maar dan moet de pc mee, en dan is het net of je tegen een muur praat, gezellig is anders.
    Dus ik zou zeggen zoek je een tv-programma dat je allebei leuk vindt, of doe gewoon iets anders terwijl hij naar zijn hockey kijkt – als hij klaagt dan moet hij dat maar met/bij vrienden gaan kijken!

Geef een reactie

