Het paradijs

Na een weekje paradijs moeten we weeral concluderen dat er niks veranderd is :-), het is duidelijk, ik moet veranderen,…..

Afgelopen maandag vlogen we er onmiddellijk in, goed uitgerust en met de glimlach,…..tot soloslim in mijn bureau treedt,….en me met een akelige glimlach op haar lippen volgt de boodschap ” Samantha” zal niet vervangen worden, ik verslik me bijna in mijn koffie en dat zou pure verspilling zijn van het zwarte goud ( hé ladies :-)), ik met mijn naïeve kop ” hoezo“.   Volgt er daar een verhaal, waarvan de argumentatie noch kop noch staart heeft, maar we blijven ondertussen glimlachen, hoewel het binnenin borrelt ” ik had gelijk, ik had gelijk”, maar Soloslim blijft doorgaan “ Miami, wil slechts een administratieve hulp aannemen“, waarop ik niet meer kan zwijgen en antwoord ” en wie gaat dan de taken van Samantha overnemen, vooral dan de belangrijkste, loonsadministratie, betalingen, budgetten, opvolgen van betalingen, berekenen van de kosten en bla bla bla”.  Zoals ik al voorspelde gaat Soloslim dit allemaal voor haar rekening nemen, hoe ze het gaat doen is mij een raadsel maar daar lig ik verder niet meer wakker van.  Zolang er bij mijn takenpakket niet meer teveel bijkomt vind ik het prima, hoewel dat in eerste instantie anders lag en ik me wat gepasseerd voelde, maar ik ben er klaar mee ze bekijken het maar,…..ik neem Hong Kong voor mijn rekening en zal Japan er ook nog bijnemen qua stock-opvolging en administratie, moet dringend eens bekijken hoeveel loonsopslag ik hiervoor kan bekomen 🙂 :-),…….maar ik was weer in een te vlotte bui, nog in opperbeste stemming van de vakantie en het besef dat we een heel week kinderloos waren ( waar we weer ongelooflijk van genoten hebben) en ik vroeg haar op de man af ( allee vrouw), wat gaat ze dan doen, klasseren???

Ze reageerde wijselijk niet 🙂 🙂 of het eerste brandje had al geblust moeten worden 🙂 :-).  Later staan Soloslim en de hotline de zaken nog wat te bespreken en voor een keer zwijgen ze niet wanneer ik passeer en de Hotline vraagt me wat ik ervan vind van de vacature,….en ik antwoord weer veel te oprecht dat het jammer is dat Samantha niet vervangen wordt, want iemand die de dagelijkse leiding van het bureel op haar zou nemen, is toch iets waar we allemaal een beetje nood aan hebben, van haar antwoord sloeg ik bleek uit, onder mijn gebronzeerde huid.  “Maar Carrie, Soloslim gaat de leiding nemen en alles in goede banen leiden” en dan lezers, zijn we bij mijn punt, Soloslim heeft wat ze wil, het beheer van beide firma’s,……..ik hoop dat ze snel met excel leert werken, want een factuur maken, als ik er niet ben zal noodzakelijk zijn en neen, ik ga het haar niet leren, als ze het maar aan haar marionetten van beneden vraagt, die als mijn gevoel juist zit een deel van het immo-gedeelte hebben overgenomen, of Miami daarvan op de hoogte is betwijfel ik ten zeerste,……en of hij weet dat 1 van de security agenten een bediende statuut heeft en de rest een arbeiders statuut daar ben ik ook niet helemaal zeker van,……maar goed,……Miami wil het zo, hij krijgt het zo,………

De woensdag zat het spel helemaal op de wagen, toen een collega meldde dat de Sherif op 1 september, 45 jaar dienst heeft,……mijn antwoord kwam weer te snel ” dan wordt het tijd dat we ze op sterk water zetten :-)”,……..de blik die ik terugkreeg sprak boekdelen :-).  Ze vroeg of Soloslim deze info met Miami kon bespreken zodat er een klein feestje kon worden georganiseerd,…….en of wij bijeen legde, voor bloemen en ze stelde het bedrag van 10 euro voor.   Een andere collega, weigerde om bij te leggen, want ze vond niet dat WIJ een cadeau moesten voorzien maar Miami,…..en ja, ik volg haar wel,……Carrie legde bij omdat ik me niet wilde laten kennen voor 10 euro.  Weer ambiance in de keet,…….want vanaf 25 jaar dienst moet er om de 5 jaar gevierd worden, ik bid tot god op mijn blote knieën dat ik dit getal NIET haal 🙂 :-),……….nu blijkt dat volgend jaar de Hotline ook 25 Jaar dienst of aanwezigheid er heeft opzitten, als men dat durft vergeten dan staat Carrie recht, het is ook niet mijn dikke vriendin, maar principe is principe,…….en eigenlijk moet dit initiatief van Miami komen, die niet echt happig was om een feestje te houden,……

Maar we laten de boel de boel,……en neen, we gaan niet thuis zijn als Miami zijn overzicht kwijt is 🙂 :-),…..

18 gedachtes over “Het paradijs

  1. Lijkt wel een kiekenkot, zoals bij ons in de streek plachten te zeggen. Kan je trouwens eens geen foto’s posten van Soloslim en consoorten ? Ik stel me er nogal rare figuren bij voor bij die benamingen. 🙂

  2. OMG, wat een kutverhaal! Pas op het is tevens ook enorm herkenbaar hoor. Zo heb ik bij ons dikwijls de indruk dat je met een diploma van Herman Teirlinck meer promotiekansen en opslag krijgt dan zij die er echt voor zwoegen.

    Anyway, mss toch tijd om eens te uit te kijken naar iets anders, of zie ik dat fout?

  3. Met een boekhoudachtergrond stel ik me vooral grote vragen bij facturen maken in excel. Hebben ze daar bij jullie nog nooit van een facturatieprogramma gehoord ? Gebeuren daar op die manier niet vaak malheuren met de boekhouding ? Me dunkt dat met de hand facturen schrijven met een carbonpapier ertussen dan misschien nog veiliger is. Misschien eens voorstellen aan de persoon die geen excel kent 🙂

  4. Zie gewoon dat jij jouw werk goed doen, dan kan niemand je iets kwalijk nemen. Laat de rest het maar beter weten en maa klungelen. Dan zullen ze zelf ooit hopelijk wel door hebben dat ze nie zo efficiënt bezig zijn.

  5. Echt serieus wat zijn zaken raar bij jullie geregeld! Dit is nou niet echt een toonbeeld van een goed lopende organisatie als je het mij vraagt. Maar je hebt gelijk; laat ze maar tegen de problemen oplopen, dat is de enige manier waarop ze inzien dat hun aanpak rammelt. Ik moest trouwens lachen om die ‘op sterk water’ opmerking hahahaha, goed gevonden 😀

Geef een reactie

