Vliegen

Carrie vliegt niet graag, niet omdat ik angst heb, neen ik heb een overblijfsel uit mijn jeugdjaren, geen trauma, maar Carrie lijdt aan “reisziekte” en dan denken jullie, neem dan een pilleke,….:-), dat zegt de medicijnenvrouw ook in me,……..:-), maar dat helpt heel goed bij wagenziekte, echt dan is het een fantastisch iets en wat vliegen betreft,……ik word minder misselijk, maar nog steeds misselijk, maar wat echt het meest vervelende is, dat is het gevoel of ik met mijn hoofd me in een visbokaal bevindt, sorry maar kan het niet beter omschrijven,…….en soms duurt dat wel een dag of 2, heel vervelend, uiteraard weet ik dat het ligt aan mijn evenwichtsorgaan dat helemaal in de war is,……maar leuk is anders,…..

Ik ben al blij dat het niet meer zo erg is, als toen ik kind was,…….dan stond elk autoritje van meer dan een uur gelijk aan spuwen,….om het woord “kotsen” niet te gebruiken,….ik herinner me nog een treinreis naar de sneeuw met mijn grootouders,…….mijn grootmoeder met nieuwe grijze suede laarzen, zo van die schoon dit tot over de knie gaan,…….wel ze heeft ze in de vuilbak kunnen gooien want Carrie vond het nodig haar maaginhoud te deponeren over de laarzen,…….ze is ondertussen 87, maar ze kan het zich nog perfect herinneren, ik wil zelfs niet weten hoeveel ze gekost hebben want ik vrees dat ze niet goedkoop waren 🙂 :-),……..

Maar terug over het vliegen,……..ik doe het dus ECHT niet graag, ik weet nu al dat ik voor NY me ga drogeren met stevig slaapmateriaal in pilvorm,……en voor morgen, hoop ik dat we geen luchtzakken tegemoed gaan, dat zowel het opstijgen als het dalen ( het ergste deel, luchtzakken zijn nog erger) weer snel voorbij is, eigenlijk gewoon heel de vlucht :-),…..zelfs het wachten op een luchthaven vind ik niet fijn, en deze keer zeker niet, want we stijgen op in Eindhoven, geen winkels,…..gelukkig wel enkele goede boeken in mijn handbagage,….

Maar ik voel het, we kunnen het,…….we gaan het overleven 🙂 :-),……..

 

13 gedachtes over “Vliegen

  1. Tuurlijk gaan jullie dat overleven! En laat nu vliegen , en alles wat met reizen te maken heeft, het liefste is wat ik doe! Ik heb een vliegtuig in mijne buik denk ik. geniet van de reis en het heerlijke gezinsgevoel.

  2. Ik ben ook geen fan van vliegen, probeer het ook zo veel mogelijk te vermijden, praat mijzelf voortdurend toe tijdens het vliegen en eenmaal thuis dank ik God op mijn blote knieen dat ik het weer heb overleefd hihi
    Goede reis, meid, je overleeft het wel. 😀

  3. Lieve schat een lange vlucht is totaal niet te vergelijken met een korte vlucht.
    Ik ben ondertussen al een viertal keer naar de states gevolgen en echt waar die vluchten waren heerlijk. laat me vier uurtjes naar Griekenland vliegen en ik word vervelend en ambetant. Maar naar de US geen enkel probleem. Zoveel opties aan boord dat ik zelf boos was dat ik een bepaalde film niet kon uitzien. 🙂

  4. Reisziekte, ik ken er alles van. Ik heb in mijn jeugdjaren vaders auto ook meemaals onder gekostst (wat gebruiken we dat woord toch graag).

    Vliegen is een beetje liefde haat relatie. Ik hou van de sfeer op een luchthaven (ik ga dan ook graag mensen brengen of halen van de luchthaven). Ik word ook zo misselijk als een krab als ik niets neem, en lezen kan ik niet (word ik ook weer misselijk van, film zien lukt me weer wel mits de camera niet te zwierig over en weer gaat). Maar in tegenstelling tot jou vind ik opstijgen en landen wel leuk. Ik vind het ook prettig aan de vleugels te zitten en die te zien open en toe gaan bij het landen.

    Maar ja, wil je naar NYC, dan zal je ff tanden moeten bijten en vliegen. Part of the holiday! Succes xx

  5. Met vliegen op zich heb ik geen probleem, maar wel met het hoge sardien-effect in zo’n vliegtuig. Ik heb nogal lange benen en de zitruimtes zijn meestal gewoon te klein, met als gevolg een ongemakkelijke houding en pijnlijke knieën…

  6. Je staat er niet alleen voor, echt niet! Over 3 dagen ga ik vliegen en ik ben me nu al geestelijk aan het voorbereiden: ‘kalm blijven. Gewoon blijven ademhalen. Probeer wat meditatie-oefeningen te doen tijdens het opstijgen’ en ga zo maar door. We maken onszelf gek! Natuurlijk ga je het overleven! Straks ben je weer thuis, is het allemaal voorbij en denk je: ‘wat was het allemaal toch leuk!’ Veel plezier!!!

  7. Je kan natuurlijk ook nog met de boot gaan … Vliegtips kan ik niet geven wegens nog nooit (letterlijk) gevlogen, tenzij die keer dat ik met mijn fiets overkop ging telt als vliegen.

  8. Ik weet dat een hoop van mijn reisgenoten naar Thailand hetzelfde probleem als jij hadden. Zij hadden bepaalde tabletjes die echt heel erg goed hielpen; je viel er van in slaap en had verder nergens last van. Ik kan anders eens voor je vragen of ze die naam van die medicijnen even kunnen delen als je wil.

Geef een reactie

