Ambetant

Ik weet niet of ambetant hier de lading dekt om mijn gevoel te uiten,…eerder teleurgesteld,…….in “wordpress“,……

Ik ga hier waarschijnlijk tegen schenen stampen, maar het moet toch van mijn lever,………ik heb een hekel aan de “designs” van “wordpress” die je helemaal niet kan aanpassen of je moet ze kopen,…….en dan spreken we nog niet over de “desings” die je tout court moet kopen,……..waarom wordt dat niet duidelijk vermeld of is dat weer iets dat Carrie over het hoofd heeft gezien, omdat verhalen achter een paswoord zetten weer de voorrang kreeg,……..of omdat ik dan kon kijken van wie ik de meeste links kreeg,…..maar eerlijk, om nu van een design de kleur enkel aan te passen want wat maakt het uit of de achtergrond nu groen, geel of wit is,…..maar bij “wordpress” maken ze daar wel een probleem van, daar wordt geld voor gevraagd, net zoals het veranderen van het lettertype,..dan zijn ze blij blogger toch “ruimdenkender”,……kleuren en lettertypes aanpassen zoveel je wilt,…..eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ook niet alle opties mogelijk waren,………

En als ik nu iets ingewikkelds zou willen, tot daar dan nog, hoewel er duidelijk wordt gesproken over “gratis” bloggen, dan moet men niet afkomen wanneer je een “design” wat wil personaliseren dat het behoort tot:

Carrie wil nochtans iets eenvoudigs, een witte achtergrond met grote foto van Carrie als hoofding verdeeld over heel de blog,…..en een beetje speling met het lettertype,……een beetje zoals het uitzicht nu, maar toch weer anders 🙂 :-),…….

Ik wil niet vastgepind worden op weinig opties en ik vind veel van de standaard “designs” LELIJK echt LELIJK of ze bevatten niet al de informatie die ik wil,……

Als je een “design” koopt, heb je dan de mogelijkheden om aanpassingen te doen??  Of is het dan echt nodig dat je toch wel wat CSS-regels kent want dan vrees ik dat ik mijn lieve vriend “Mike” om hulp zal moeten vragen, bij deze een kleine oproep 🙂 :-), uiteraard met een tegenprestatie 🙂 :-),……in de vorm van Starbucks 😉 ;-),……..

Neen, alle gekheid op een stokje,…….Carrie vindt dat het niet kan dat je geen opties hebt om een aantal kleine aannpassingen te doen,….of er moet geld tegen overstaan,…….en ik wil niet overgaan tot een “betaaldomein”, want dan moet ik worden gesponsord worden en dan vrees ik dat er heel veel vrijheid verdwijnt om nog maar te zwijgen van ” niet voldoende lezers” hoewel ik eerlijk moet toegeven dat “wordpress“, me meer lezers heeft aangeboden, waarvoor mijn oprechte dank,……en dat meen ik,……want de lezers keren blijkbaar terug,……:-) :-),……..

De moraal van het verhaal,……….jullie blijven zitten dezelfde lay-out,…….en dat had ik liever anders gezien,…..hopelijk gaat het hier om inhoud :-), …..

18 gedachtes over “Ambetant

  1. Niet de verpakking maar de inhoud telt 🙂 (euh, dit enkel mbt wordpress uiteraard, niet de verpakking van Carrie zelf 😉 )
    Effe serieus, je hebt een punt, maar laat het maar voorbij gaan… komen lezen doe ik (en vele anderen ook) toch.

  2. Ik heb hier nog nooit echt overnagedacht, ik gebruik volgens mij ook al sinds het begin dezelfde layout. Het is allemaal standaard, maar dat vind ik ook wel weer fijn. Ieder zo zijn ding 🙂

  3. Daar ben ik ook tegenaan gelopen. Ik had graag de ruimte tussen hoofdtekst en rechterbalk iets groter gezien maar ja, betalen. Dat heb ik er niet voor over. Gevolg is wel dat mijn blog een stuk rustiger oogt dan voorheen, toen ik om de maand aan het veranderen was.

    Maar het pasword, en in mijn geval het klaarzetten van blogs die op een bepaalde tijd gepubliceerd worden zijn het mij waard.

  4. De inhoud telt, hoe het eruit ziet (in het geval van een blog en dat geldt ook voor gebruiksvoorwerpen), maakt mij totaal niks uit. Een uitzondering: als het “uiterlijk” de tekst moeilijk leesbaar maakt, ik denk dan aan gekmakende achtergronden (gekker makende …) of iets als witte letters tegen een lichtgele achtergrond en dat soort dingen.

  5. Je kan, van een blog een heel mooi iets maken.
    wordpress bestaat ook als applicatie die je op je eigen webruimte kan zetten. Daar zijn veel heel mooie templates voor die je naar wens kan aanpassen, en inderdaad, voor een klein bedrag kan je ook mooie designs kopen.
    Mijn website(die nu uit de ether is) was gemaakt in wordpress.
    Nu werk je op een ruimte die niet van jou is, maar het kan ook anders. Je koopt bij one.com een webruimte. vb (missexandthecity.com) en daar plaats je de software op die je kan downloaden via wordpress.com. Dan ga je op zoek naar een mooie template, zonder reclame of dergelijks en zo..

  6. Ik vind ook niet echt mijn draai wat betreft lay-out, maar aan de andere kant: stel u voor dat er niet zo’n gratis platforms waren en we van 0 zelf iets zouden op poten moeten zetten om te schrijven en gelezen te worden. Vanuit dat opzicht krijgen we best wel veel zonder er maar een cent voor te moeten betalen he? 🙂

  7. Tuurlijk geldt de inhoud, maar het oog wil ook wel wat. Heb je Manifest als eens geprobeerd? Ik heb die een tijdje bij een ander blog gebruikt. Ik vind ‘m mooi van eenvoud, witte achtergrond, de letters zijn groter dan van het thema dat je nu gebruikt, de tekst staat gecentreerd en je kunt een header er boven zetten.

  8. Ik herken je frustratie. En neen dat probleem is niet opgelost door over te gaan naar je eigen platform, want dan loop je nog tegen de gratis templates aan die heel beperkt zijn in optie. (Zie mijn frustratie over mijn kookblog.)
    Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen om toch een bepaalde layout daarvoor te kopen omdat ik er verliefd op ben en echt volledig kan aanpassen… maar 60 euro per jaar is voor mij wel veel geld voor een template…..
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat je er wat te veel belang aanhecht voor deze blog. Een goede uitstraling is belangrijk als je echt professioneel wil gaan werken met je blog. (Jaja ik heb mijn huiswerk gedaan met mijn andere site.) Maar jij blogt voor je plezier. Ok het is niet helemaal je ding, maar wil je er werkelijk geld aan gaan uitgeven om een mooier desing te hebben?

  9. Ik heb blogger ook een tijdje uitgetest en ja ik vond het ook geweldig dat je daar wél lettertypes enz zelf kan kiezen, zoveel vrijheid!!! WordPress mag dan oneindig veel designs hebben , de mooiste zijn helaas betalend 😦 maar het voordeel van met paswoord bloggen wil ik niet opgeven. En reageren is gewoon een pak makkelijker zo….
    Lijstje met pro & cons maken!
    Ik heb zelf graag een fijn design dat makkelijk leest en waar je makkelijk je weg in vindt… en ieder heeft zo z’n voorkeuren, nietwaar, op dat vlak lijk ik wel op jou!

  10. ik vind het ook wel plezant dat mijn log er mooi uitziet, en ja…die lettertypes zijn wel een nadeel in wordpress. Je kan wél een ander thema kiezen met een lettertype dat je wél ligt, Carrie, want niet alle thema’s hebben hetzelfde lettertype. Ik vind zelf dat het vooral goed leesbaar moet zijn. Ik denk trouwens dat als je je tekst in een tekstverwerkingsprogramma als Word typt (en daar kan je naar hartelust experimenteren met de beschikbare lettertypes) en dan die tekst kopieert naar je log, dat het gebruikte lettertype behouden blijft. Moet je misschien zelf eens uittesten!

  11. Heel erg herkenbaar en ook een erg groot frustratiepunt bij mij……. Ergens vind ik wordpress ideaal maar het zal nooit echt mijn site worden. Samen met de vriend van Nienke ben ik dan ook aan het kijken wat de opties zijn om mijn eigen site te bouwen met behulp van software die hij ook gebruikt voor zijn eigen reissite. Want ergens wil ik gewoon iets hebben wat helemaal mij is, daar zoek ik nu al ruim 7 jaar naar en heb het nog altijd niet gevonden….

  12. Je hebt wel gelijk ivm WordPress. Ben nu na mijn verlof enkele dagen bezig geweest met een nieuw design en was op het laatst ten einde raad. Dus nu een nieuwe layout, zonder foto, zeer minimalistisch. Maar het reageren en het paswoord gegeven vind ik uiteindelijk toch belangrijker. Trouwens je hebt een mooi design van start gekozen, vind ik.

Geef een reactie

