Oppervlakkig

Dit wordt een oppervlakkig blogje, niet dat mijn logjes  getuigen van hoogstaande literatuur, is ook niet de bedoeling denk ik dan maar, om het schrijverstalent of eerder het gebrek eraan te camoufleren :-), neen dit is gewoon mijn dagboek, Carrie haar leven maar dan online,…..

Het gaat hier over Carrie haar gewicht, ik weet het, oppervlakkiger ga je niet vinden,……of beter over gewicht dat in stijgende lijn is en Carrie slaagt er niet in om het weer te doen dalen, zelfs niet na intenseren sportavondjes, minder eten,…..en dan gaan de alarmbellen af,…..want waarom stijgt mijn gewicht, gisterenavond tot een ‘historisch’ hoogtepunt?  Is het dan toch waar dat je metabolisme achteruit gaat met ouder worden?  Moeten we nog meer gaan sporten om op gewicht te blijven, minder gaan eten?  Anders gaan eten?  Volgens Big is het vocht, dat zich opstapelt door de warmte,……..ik wil dat het liefst van al geloven,….:-).

Ik hoor hier nu veel lezers denken die mijn irl kennen ” overdrijf je nu niet een klein beetje, het gaat hier slechts over 2kg en het is niet dat je overgewicht hebt”, klopt allemaal, maar ik ben bang dat het gaat escaleren, we moeten zelfs nog naar ons All in hotel vertrekken en we weten allemaal hoe gigantisch deze bufetten zijn,…..ik wil niet thuiskomen en zien dat de weegschaal +4 kg aangeeft, want je moet er verdorie veel voor doen om ze weer kwijt te raken,……..

Carrie kan echt stressen van zo’n zaken,……ja ik hecht belang aan mijn figuur en mijn uiterlijk heb hier niet gelogen over de oppervlakkigheid,…het is al erg genoeg dat ik de tands des tijds niet ga kunnen tegenhouden,………

Ik ga echt het gevecht met de suikerverslaving moeten aangaan,…….of toch nog gezonder gaan eten,…..het strafste is dat ik deze vakantie echt al stukken minder heb gegeten en gesnoept dan wanneer ik ga werken en we hebben meer beweging genoten,…..het is een enorme bron van frustratie want vrijdag word ik verwacht in bikini,…….:-).

We gaan ophouden met zeuren en een uurke naar de fitness trekken,…….work that body girl!!!

16 gedachtes over “Oppervlakkig

  1. Ten eerste heeft Big gewoon gelijk, met warmte hou je vocht vast en dat is idd extra gewicht. Ten tweede zou ik je aanbevelen eens je vet percentage te meten. Meer sporten betekend een ander lichaam, gewicht is daardoor minder zeggend als centimeters of het eerder genoemde vetpercentage. En ten derde geloof dat 90% van de mensen aankomt op vakantie en die kilo’s zijn dan ook zo weer weg. Met andere woorden maak je niet druk lady 😉

  2. Ik ga volledig mee in de voorgaande reactie. En verdorie geniet op vakantie. Je kiest niet voor een hotel met buffet en all in om daar wat sla en droog water te verorberen.
    Uiteraard moet je eens je thuiskomt hier geen vervolg aan breien, maar daar heb jij dan weer karakter genoeg voor, dus gewoon genieten van die vakantie! :o)

  3. Quasi iedereen maakt zich zorgen om zijn/haar gewicht, dus zo oppervlakkig vind ik deze post niet. En ja, je ziet er goed uit zoals je bent. Maar ik begrijp het wel. Er is een cijfer waar je je comfortabel bij voelt en als je daar van afwijkt in de verkeerde richting, dan word je daar zenuwachtig van. Over die vakantiekilo’s zou ik me niet zo’n zorgen maken, die vliegen er meestal wel gauw af: je valt daarna immers gewoon terug op je normale voedingspatroon. Misschien is het inderdaad goed, zoals Joyce al zegt, om je vetpercentage eens te laten meten bij een diëtiste. Wie weet zijn het gewoon je spieren die meer wegen? En als dat niet zo is, kan die diëtiste je helpen met een gebalanceerd dieet om die 2 kg weg te krijgen en houden. Maar over die suikerverslaving gesproken. Toen ik met dat suikerdieet begon, ben ik toch ook op korte tijd 4 kg kwijt gespeeld (die er ook afblijven voorlopig). Dus het is het proberen waard. Maar ik zou dat doen NA je vakantie. 😉 Eerst genieten!

  4. Ik begrijp het wel hoor. Ookal moet ik altijd een beetje grinniken als ik slanke dames erover bezighoor.
    Dat over bijkomen op vakantie.. dat hangt van mens tot mens af. ik val altijd af op vakantie omdat ik veel meer beweeg. Dus daar kan je dan weer niets over zeggen. Maar geniet van je vakantie meid je werkt er verdorie een heel jaar voor!

  5. Ik denk ook dat het door de warmte komt! Gewoon heel veel water drinken tijdens deze periode. ( foei, doe ik zelf ook niet genoeg!) Maar geniet van je reis. En eerlijk bij all inn buffetten eet ik bijlange niet zo veel, vooral veel groenten, . Maar ik eet wel veel aan het ontbijt. Geniet ervan!

  6. Oppervlakkig? Gisteren dacht ik nog… Bentenge, verdemme, dat zijn drie kilo’s meer dan zo’n twee maand geleden. Tijd voor actie.
    Dus, ik snap het wel 🙂 Geniet toch maar van die vakantie.

  7. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Mijn sportinstructeur zegt altijd ‘Niet te veel naar je gewicht kijken’. Je kleding is veel belangrijker. Wanneer dat goed blijft zitten is er niets aan de hand. Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.’

    vocht vast houden met dit weer is ook niet moeilijk. Dat gaat eenieder van ons heel goed af. Mij diëtiste zou zeggen: Voorzichtig met suikers in de avond (na zes uur), beetje meer groente en vlees, minder tot geen rijst, aardappels of pasta en een kind kan de was doen (Zo ben ik al dik 7,5 kilo kwijtgeraakt zonder er echt moeite voor te hoeven doen. Zelfs mijn twee weken losbandigheid heb ik al weer glad gestreken)..

  8. Het kan idd van de warmte komen, of misschien je menstruatie? Gewoon goed in de gaten houden en anders even op rantsoen. En het is dan maar twee kilo, maar die worden zo vier kilo…of…zes…of acht…of tien…

  9. Ooh wat een drama is het altijd he, ons gewicht pff! Ik hoop dat het niet waar is dat je met ouder worden kunt gaan groeien.. Het kan wel vocht zijn hoor. Blijf maar lekker overal van genieten madam, ook tijdens je vakantie! Xxx

  10. Tja, ouder worden. Rimpels, zwaarder worden, haar verliezen (bij de mannen dan), minder goed zien, … Je kunt het maar in beperkte mate compenseren hé 🙂 Het is vaak ook genetisch bepaald, en daar kun je al helemaal weinig aan doen… Als je voor de rest een goede gezondheid hebt zou ik zeggen: wees blij 🙂

  11. Het is gewoon vocht door de hitte ja, zeker weten! Heb je geen ‘maatbroek?’ Ik ga (bijna) nooit op de weegschaal, heb 1 vaste spijkerbroek die ik al heel lang heb en zolang die broek goed zit maak ik me geen zorgen. Want zo’n weegschaal is toch vaak verschillend – dan weer 2 kilo erbij of 3 of 1 – dat schiet niet op. De ‘maatbroek’ werkt veel rustiger!

  12. Die weegschaal gaat gelukkig niet mee op vakantie… daar moet je vooral genieten hoor! En blijven bewegen, wat maken die paar extra kilootjes uit als je maar fit & gezond blijft, toch? Maar ik begrijp je wel, ik ben ook weer in de richting van mijn historisch hoogtepunt aan ’t gaan en da’s geen leuk gevoel… Zeker niet als ik me herinner hoe zwaar het was om er amper 3kg af te krijgen…. En jij hebt dan nog je fitness om je op uit te leven. Komt wel goed!

  13. tja, met ouder worden gaat mijn gewicht ook naar nooit geziene hoogtepunten, Carrie. Maar gelukkig mag ik eten als een reus, en gaat m’n gewicht weer netjes omlaag als ik weer ga werken (en wat meer met de racefiets op pad ga).

  14. Carrie toch, niet goed opgelet in de les fysica? :-p Gewicht heeft niks met oppervlakte te maken, gewicht is meestal redelijk 3-D 😉
    Maar anders van deze pannelat geen adviezen ofzo, wat weet ik ervan? Elke keer ik bij vrienden op de weegschaal ga staan (ik heb er geen, gene stress voor mij), hoop ik eindelijk een historisch hoogtepunt te bereiken, dat niet komt…

Geef een reactie

