Dynamiek

Ten huize Sex And The City,…….zijn de kids weer voltallig aanwezig,…….iets wat Big weer in “papa-modus” bracht en waar ik afgelopen zondag een beetje vervelend van werd.

En neen Carrie is niet jaloers op de aandacht die hij zijn zoon schenkt, ondertussen heeft Carrie voldoende maturiteit om dat wel te plaatsen,….het ging me eerder om Big’s gedrag, die zenuwachtig werd van het gedrag van onze kinderen zondag,…….ja, onze kids zijn prinsen, ja onze kids denken dat de nulmediaan door hun kont loopt en allebei zijn ze ervan overtuigd dat ze de beste zijn op alle vlakken,….en ze hebben elkaar heel de maand juli niet gezien waardoor ze zich weer enorm meten met elkaar,…….en plus en dit is geen bekritiseren maar enkel vaststellen van feiten,……bij onze respectievelijke ex-partners zijn er andere regels geldig eerder geen regels 🙂 en dat heeft even tijd nodig, tijd zodat ze zich weer kunnen aanpassen,…..

Big meldde gisteren dat alles in functie van hen verloopt en dat ze met niks content waren en overal kritiek op hadden, waar hij absoluut gelijk in heeft en dat is iets wat ik al jaren aankaart, maar nooit waar is :-), denk zelfs dat ik het al een aantal keer vermeld heb op mijn blog,…..wanneer ik dan de argumentatie aanhaalde dat wij ook hier hand in eigen boezem moesten steken, omwille van het feit dat niet alleen de ex-partners deze fouten maken, ook hier wordt er niet altijd consequent opgetreden, onder het mom van, “ als ze maar gelukkig zijn“,…..en laten we dan heel eerlijk zijn, dat Big zich meer laat inpalmen dan Carrie,…….en dat irriteerde me gisteren nog het meeste,…….dat hij dat niet wilde toegeven,…….

Maar dat hij ook uit zijn humeur was en dat er de spreekwoordelijke “plakkerigheid” en “vrolijkheid” ontbraken, stond in schril contrast met de afgelopen weken,……..en ook daar wilde hij niet in toegeven, het was allemaal weer niet waar, Carrie voelt haarfijn elke stemmingswissel aan Big, dus hou haar niet voor de gek!!  En dan gebeurt het onvermijdelijke dan sluit Carrie zich af,……

Toen we gingen slapen, vroeg hij me nog even of ik boos was,…….maar ik had geen zin meer in discussie en antwoordde neen,…….maar er werd verder geen toenadering gezocht,…..ook vanmorgen niet toen Big’s wekker afliep en hij zonder knuffel uit bed stapte,….en dat HAAT Carrie,…..want dan laat hij mij voelen dat ik degene ben die fout is,…..waarom kan hij toch zo moeilijk sorry zeggen voor zijn gedrag, hij mag het moeilijk hebben maar COMMUNICEER daar dan over,…….maar ga niet alles ontkennen want dan wordt Carrie bluspoeder,………

13 gedachtes over “Dynamiek

  1. Ik vrees dat het verschil tussen “geliefden”-periode en “papa/mama”-periode te groot is bij zo’n overgang waardoor je onherroepelijk een paar dagen jullie je flink moeten aanpassen. Komt wel goed, de kids moeten hun energie kwijt, zeker nu ze weer met 2 zijn dus de aankomende vakantie zal jullie deugd doen. Zeker weten. 😉

  2. Ow auw! Ik lees je stukje en vooral dat laatste ik voel gewoon pijn…….Misschien is het zelfs wel zo dat Big even zelf niet meer weet wat hij met de situatie inclusief kids aan moet. Dat hij ook weer even heel erg baalt dat het normale weer terug is. Blijf echter praten meis, want de blusmodus is iets wat je moet voorkomen in mijn optiek….. Ten aller tijden…

  3. Ik heb er een hekel aan als er spanningen zijn of onuitgesproken kwesties… Maar ik heb het daar ook vaak moeilijk mee, om daarover te communiceren. Ik denk dan “het is de moeite niet, het zal wel vanzelf overwaaien”. Ik heb dat ook nooit van thuis uit meegekregen. Mijn pa kon soms ook slecht gezind zijn en dan zei hij NIKS, maar dan ook NIKS. Soms dagen aan een stuk… We baalden daar allemaal van…

  4. Niet teveel aandacht aan besteden, het gaat vanzelf wel weer over! Partners hebben ook wel eens recht op een slecht humeur,, niet alleen wij, vrouwen! Wij gooien het er nog wel eens uit, wat er aan de hand is, maar zij hebben daar wat meer moeite mee omdat ze het soms zelf niet weten. Dus nogmaals: geen aandacht aan besteden en gewoon normaal en vrolijk doen. Over maximaal 2 dagen is het over! Hoop ik althans…..;-)

    1. Laten we hier nu niet de rollen omdraaien aub. Wij mannen weten perfect wat er ons dwarsligt, het zijn vrouwen die een hele dag rondlopen met een gezicht op onweer, maar niet kunnen plaatsen wat er mis is. En jullie verwachten van ons nog dat we het ruiken, terwijl jullie het zelf niet een kunnen plaatsen.
      Maar voorts ben ik wel akkoord met het feit dat beide partijen binnen het koppel recht hebben op een slecht humeur. We zijn tenslotte mensen.

      1. Haha, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben Kris, voor wat betreft dat mannen perfect weten waar het aan ligt (rationeler natuurlijk!) en ja: vrouwen kunnen (soms) nog wel eens last hebben van hormonen. Feit blijft: af en toe een slechte bui moet gewoon kunnen!

Geef een reactie

