Het vakantiegevoel

Eindelijk na een emotionele week, weekend,……vrijdag had nog een leuke verrassing in petto,……Carrie kreeg een telefoontje van de psychologe van Chattheo, dat hij een aantal zaken over mij verteld heeft, uiteraard loste ze niks aan de telefoon en dat ze het graag wil bespreken met mij en Chattheo,…..onmiddellijk knoop in mijn maag,…..en dan is hij daar de angst,…..de grote angst dat ik degene ben waar hij issues met heeft, dat ik de slechte in het verhaal ben,……op mijn vraag of de papa er niet in betrokken werd, was het antwoord negatief, dit zou tussen mij en mijn zoon gaan,….en heel het gegeven zal pas op 2 september besproken worden,….wat imens lang lijkt, maar ik moet me erbij neerleggen, het feit dat hij zijn issues heeft uitgesproken is een goed teken, hij heeft zich geuit, wat uiteindelijk de bedoeling was van heel het therapiegebeuren, of Carrie dan de slechte pion is, is bijzaak,……ik hoop alleen dat dit in goede banen kan geleid worden dat we ons beide weer goed voelen bij elkaar,…….want ik vrees dat hij fulltime bij ons zal blijven en dat in constante spanning en verwijten, dat ziet Carrie niet meer zitten, dat besef ik heel goed na deze maand, dat er verandering in moet komen en dat ik niet meer zo op zijn huid wil zitten,….en ik weet heel zeker dat Chattheo het beter had kunnen treffen, maar ook veel slechter met Carrie als mama 🙂 :-).

En toen was het eindelijk weekend,……

Big werd zaterdag op zijn werk verwacht en vertrok al om 6u30, het tijdstip dat ook Carrie dan maar opstond, op een zaterdag midden in de nacht, maar er stond wel wat op de planning,……de wekelijkse strijk om te beginnen, ik ben de goden eeuwig dankbaar dat ze de verwarming lager zette zaterdag 🙂 :-),….dan volgde een poetsbeurt, dat gelukkig een stuk minder intensief was dan vorige week zaterdag,  we gaan niet alle weken alles verschuiven en ramen lappen, volgend weekend kan Big meehelpen om dat nog een keertje te doen 🙂 en dan is het 3 weken vakantie en dan heeft het weinig zin om te kuisen met 2 tieners thuis,…….

Na de kuis, richting fitness, want ik had duidelijk nog niet genoeg bewogen, moet toch echt ne kronkel zijn,……en we gingen er weer voor, hoewel in vergelijk in met de mannen, train ik natuurlijk met babygewichtjes, maar ik heb dan ook geen ambitie om van die mega gespierde armen te krijgen,…..alleen een wasbordje staat nog op de ambitielijst,……:-) :-),…..maar daar zal het ook bij blijven 🙂 :-).

Aangezien ons Bie, je kent ze beter onder fibromindy in het land van het shoppingwalhalla was, kon het natuurlijk niet anders dat ze zou langskomen te huize Sex And The City,…..iets waar ik naar uitkeek,……maar ik waagde het er toch nog eerst op, om de tuin bij mijn grootmoeder onder handen gaan te nemen,……en het is nog eens bevestigd, Carrie werkt niet graag in de tuin,……en ik ben er ook niet handig in, maar goed, het gras staat weer kort en het onkruid is min of meer verwijdert,…..en toen kwam hij dan, de sms dat ons Bie onderweg was,……….vlug vlug richting huiswaarts,……waar we gezellig aan het apperitieven sloegen,……en waar ik verrast werd door wel hele leuke cadeaukes,……..waarvoor “dank u Bie”, ik ben er enorm blij mee,…….

Bie en haar Wimmeke, waren nog niet de deur uit, of de volgende verrassing bood zich al aan,……Big liet weten dat hij onderweg was en dat we nog uitgingen,…..dus Carrie onder de douche een leuke outfit aan,……en naar de club,…..waar een leuk feestje aan de gang was, maar de stress, het emotionele eiste zijn tol,…en zorgde ervoor dat Carrie teveel zondigde aan de Gin-Gini,…..en resulteerde in een hevige kater op zondag,……dit was lang geleden, maar geloof me lieve lezers, het gaat weer lang duren,…..Carrie heeft zich slecht gevoeld, echt slecht gevoeld,….

Maar party-time was nog niet voorbij,…….het was de traditionele Prestons paëlla dag,……gelukkig bij de oudste zus van Big,……die veel schaduw hebben en een zwembad,……en Carrie begon zich beter te voelen, na een duik in het frisse water,…..:-) en genoot nog van haar zondagmiddag in ware vakantiestijl………bikini, slippers en zonnebril,……

13 gedachtes over “Het vakantiegevoel

  1. Dat doet iets met een mens hé als je zo lang moet wachten om te weten wat er in Chattheo’s kopke is uitgebroken. Mja je zal het moeten proberen een tijdje los te laten wil je genieten van de vakantie. Leuk dat je nog eens flink kon uitgaan na ons bezoek, waar ik me instant vrolijk voelde. En op een warme dag als gisteren, moet je idd niets meer hebben dan een fris zwembad! Toch een goedgevuld weekend geweest.

  2. Persoonlijk zou ik een probleem hebben met de psychologen. Ik vind het bijzonder onprofessioneel om bijna twee maanden voor de afspraak al te melden dat het over jou gaat gaan en je dan wat laten sudderen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zo goed als jij mee omgaat en dat er ouders zijn die hun kind de rest van de vakantie zouden uithoren en onder druk zouden zetten. Ze had beter gewoon een afspraak gemaakt om wat zaken te bespreken en vaag gebleven wat dan concreet.

    Verder had je kennelijk een prachtig weekend!

  3. Het is wel lang wachten op het gesprek maar het is positief dat chatteo ervoor open staat om bepaalde zaken te bespreken. En hopelijk gaat hij dan ook leren om in de toekomst thuis zaken te bespreken, maar de begeleiding van de psycholoog zal hopelijk een goede leeroefening voor hem zijn :-).

  4. Mmmm zwembad, dat had ik ook wel kunnen gebruiken, nog steeds, vreselijk he dat weer!!
    Je mag jezelf echt niet zo laag inschatten als moeder: ik betwijfel of Chatteo het effectief beter had kunnen treffen! Je doet zovéél voor hem! (al beseft hij dat zelf natuurlijk niet maar geen enkel kind beseft dat tot ze zelf volwassen zijn)
    Wel stom dat de psych zo lang wacht met dat gesprek, zij moet toch ook beseffen dat het nog meer dan een maand aan jou gaat liggen vreten? Dan had ze beter gezegd dat het een routinegesprek was, dat eens om de zoveel weken moet plaatsvinden, dan had je je niet zoveel zorgen gemaakt.

  5. Met dit warm weer is het enige dat ik echt las (niet waar hoor, ik leef heel hard mee met je mama-“perikelen”) zwembad, bikini, slippers en zonnebril. Op deze momenten denk ik altijd weer, we gaan voor dat zwembad in de tuin, tot ik bedenk hoeveel dat kost, ondanks dat de zwembadfun onbetaalbaar is he. En als het thuis in de tuin ligt hoeft een bikini niet 😉 Enfin, ik heb dus duidelijk last van de warmte. Zou het al 30°C zijn buiten?

  6. Ik sluit me aan bij wat Alice heeft gezegd: professioneel vind ik het niet kunnen dat ze je wel verwittigen dat Chatteo dingen heeft uitgesproken maar dat het pas past om begin september daarover te praten. Positief bekeken ga je in September meer weten en kan je beter inschatten hoe je die zaken moet op/aanpakken. Bottomline: schat jezelf niet te laag in. Kinderen zijn best wel beinvloedbaar op deze leeftijd maar je mag niet vergeten dat hun moeder veel zo niet alles voor hen betekent. Dat zal idem dito zijn voor Chatteo. Nu even vergeten en aftellen naar vakantie.

  7. Het is lang tot 2 september maar met de vakantie er tussen vliegt de tijd geloof me. En hou vast aan de gedachte dat het goed is voor je mannetje wat hij er ook uit gegooid heeft.

    En katers tja daar hebben we het gisteren over gehad 😉 Ik had vanmorgen ook een klein katje in mijn lijf….. Oei!

Geef een reactie

