Vies

Dit blogje gaat niet over vieze onderbroeken, of vieze voeten, maar over een “vies” gevoel,……..

Eerst en vooral, mijn diamanten zijn gisteren “eindelijk” vrijgegeven,…..het verhaal is ten einde,……en ik ben niet ontslagen, waar Miami alle recht toe had,……en hoe ik me momenteel hier voel, had het een zegen geweest,……maar ik weet ook dat ik degene ben die hier nog met een pc overweg kan,……en dat dat momenteel mijn sterkte is.  Hoewel ik overal buiten word gehouden,…….want Samantha was mijn vriendin,……

Toen ze maandag het paradijs moest verlaten, heb ik haar gerief mee naar de wagen gebracht, we hebben ons sterk gehouden, maar daarna stortte Carrie in,……ik weet het, ik ben een woezie,……een watje,….volledig van de kaart,……Samantha had me in het paradijs binnengehaald,…….ze had me onder haar vleugels genomen, want Carrie kwam uit een totaal andere sector,…..waar ze al 10 jaar ervaring had opgedaan in een enorm gestructureerde omgeving en mijn jobfunctie in het paradijs, was eentje waar nog flink aan gewerkt moest worden,…..en hoe hard ik ook werkte, hoe hard ik ook zaken wilde veranderen, ik heb dat moeten opgeven,……..want het meubilair incl. Miami wilde niet meewerken,…..nog steeds niet,……de fichebak is gebleven, gisteren moest ik gegevens hebben, er is zelfs in die bak geen structuur alles zit door elkaar en als je dan vraagt of het mogelijk is om het zo of zo te organiseren krijg je een duidelijke njet,…..want men werkt al 40 jaar zo,……je kan hier nog wat leren op gebied van halsstarrigheid.

Ik heb gisteren al 2 sollicitaties de deur uitgestuurd,……….momenteel wil ik hier niet meer blijven,….ik was hier al niet echt gelukkig,….en nu mijn maatje hier ook weg is,……ook al had ze haar fouten en is haar ontslag terecht,…..ik ga hier zitten wegkwijnen als ik geen actie onderneem,……de fouten die ik maakte zijn fouten die gebeurd zijn omdat ik geen concentratie heb,……mijn focus ligt niet juist,…..en dat is fout,…..

Heel de situatie in het Paradijs voelt vies aan,…….gelukkig moet ik enkel nog volgende week doorbijten en dan hebben we 3 weken vakantie,……..vakantie waar Carrie en Big enorm naar uitkijken,…….3 weken enkel ons gezin,…….bijtanken en heel goed nadenken,……

26 gedachtes over “Vies

  1. Een goede beslissing om stilletjes aan naar iets anders uit te kijken. Zeker nu je beste collega is moeten vertrekken. Een oude boom verplaats je niet meer, en dat is duidelijk het geval voor je bazen en de manier waarop ze zaken doen. Veel succes met de sollicitaties. Ik zou die stap beter ook eens zetten -:(

      1. Nee, dat is geen probleem. ik heb zelf een aantal jaren geleden een job met veel jaren ancienniteit opgezegd om me in het ongewisse te storten. Dus dat lukt wel. Momenteel zit ik alleen op een dood maar comfortabel spoor, zo lijkt het toch..

  2. Soms in je leven krijg je het gevoel dat je op een kruispunt staat en dat je niet goed weet welke richting je moet uitgaan. Ik denk dat je nu ook op zo’n kruispunt staat en idd, , je je daar even moet zetten om te weten welke weg je verder wilt inslaan. Hopelijk brengt de vakantie rust en inzicht! Geniet er in elk geval maar van. Blij dat je het misverstand opgelost gekregen hebt. Nu kan je terug rustig ademhalen! x

  3. hey Carrie, kop op hé!
    Gebruik die vakantie niet zozeer om te bezinnen en te tobben, maar wel om je gedachten te verzetten en te genieten van en met je gezinnetje.

    Ga pas na je vakantie ff overdenken wat je wil. En ja als het nodig is dan moet je van job veranderen. Soms zijn dingen gewoon wat ze zijn, en dat hoeft daarom helemaal nog niet slecht te zijn.

  4. Als je je niet goed meer voelt bij je job, kan het zeker geen kwaad naar iets anders uit te kijken. Ik heb het in november vorig jaar ook gedaan. Ik kon het daar echt niet meer aan. Kwam elke dag wenend thuis, kon er niet meer van slapen… Op de duur mijn ontslag gegeven… zelfs al had ik nog niets anders. Maar ik heb natuurlijk nog geen huis af te betalen of geen kids om voor te zorgen, natuurlijk.
    Ik begrijp je dus volkomen. Ik duim!

  5. Goed dat je zelf actie onderneemt. Ik wil je niet voor je hoofd stoten maar ik heb vaak gedacht dat je daar niet gelukkig was. blogs lezen en schrijven over werktijd is iets wat ik mij echt niet kan voorstellen. Ik heb op een reguliere werkdag niet eens tijd om de berichtjes op mijn telefoon te checken, laat staan andere dingen.

    Het maakt je denkvermogen dood als je niet genoeg wordt uitgedaagd en de kans op fouten is groter omdat de focus er niet is

    Succes met deze nu al dappere stap…

    1. Je stoot me helemaal niet voor het hoofd,…..het is de waarheid, ik ben hier niet gelukkig en het kan uiteraard niet de bedoeling zijn dat je blogt, berichtjes beantwoordt of wat dan ook,…….maar alles was beter dan voor me uitstaren,……..en dat brengt met zich mee dat je hersendood wordt,….en geen focus meer hebt,…..en ik ben de enige persoon die er verandering in kan brengen,……maar je hebt overschot van gelijk!!!

  6. De vakantie komt elke dag een stapje dichterbij.
    Ik herken je gevoel btw. Ooit heb ik allerlei ontslagrondes bij mijn toenmalige werkgever mee mogen maken, en daar wordt een mens niet vrolijk van (ook al stond ik telkens aan de goede kant van de streep)..

  7. Wat weer ontzettend mooi geschreven. Ik snap dat je het niet meer ziet zitten op je werk. Hopelijk vind je gauw iets anders en idd eerst lekker genieten van die vakantie!

  8. Wauw over de goede stap gesproken! Ik snap wat je bedoeld met een vies gevoel, het onderbuik gevoel dat er gewoon iets niet klopt. Het is goed nu voor jezelf te kiezen en als een andere baan daar de manier voor is dan moet je daar echt voor gaan meis! Denk aan jezelf X

Geef een reactie

