Geschiedenis

Ondanks het feit dat er sinds ik puber was, ZOVEEL veranderd is, blijven sommige zaken zichzelf steeds herhalen,….

Afgelopen weekend, was de zoon van Big bij ons,…..nog niet echt ne puber maar de beginselen zijn ook begonnen,…..aangezien de jeugd van tegenwoordig ( die uitspraak alleen al,……:-)), enorm gek is van Macklemore,……als muziekleek krijs ik het ook nog wel mee :-), maar ik krijs alles mee, want over zingen kunnen we niet spreken :-),…..maar vraag me niet om artiesten noch liedjesnamen te combineren, liedjes titels zijn een hel,……ik kan de titels niet onthouden, laat staan ze te verbinden met een artiest,……dat Thiller van Michael Jackson is, dat kan ik nog net onthouden :-), verder is het drama, ga maar eens aan een DJ om een liedje vragen,……:-) :-), onbegonnen werk,……..

Maar we zijn hier wat aan het afdwalen, want het gaat over de geschiedenis die zich herhaalt,……

Zondagmiddag tijdens een gezellige lunch,…….het beruchte liedje ” ceiling can’t hold us”, zoon van Big springt recht om de volumeknop hoger te draaien,………en nu komt het lezers,……..het antwoord van Big sloeg alles,…….

Zoon, niet te luid hé”  

Maar papa, dat is goede muziek

Noem jij dat muziek, dat is jingle-jangle

En toen proestte Carrie het uit,……..want deze conversatie heb ik wel 100 keer gehad met mijn vader, identiek dezelfde conversatie,…..en dat geldt ook voor Big, hoe kan je nu, zo veranderen dat luidde muziek je plots irriteert, terwijl hij vroeger niet luid genoeg kon staan,……….

Wanneer is dat proces gestart??  Sinds wanneer zijn wij zoals onze ouders geworden,……..sinds wanneer is het verval eindeloos ingezet,…..gaat de geschiedenis zich nu echt herhalen?

 

15 gedachtes over “Geschiedenis

  1. Zoiets gaat heel geleidelijk he. Maar het hangt ook wel af met welke mensen je gewoonlijk omgaat. Als die vooral jonger zijn, zal het anders zijn dan als die vooral ouder zijn.
    Wat muziek betreft heb ik nooit echt conflicten gehad met mijn ouders. Wat wil je met een vader die in zijn LP-collectie bijvoorbeeld Deep Purple had zitten? En mijn moeders smaak was meer soul-gericht. De stap naar de pop en rock van de jaren ’80 en ’90 is dan niet bepaald groot.

  2. Bij mij is dat ook al begonnen. Er zijn onder de hedendaagse muziek nog nummers die ik goed vind, hoor, maar ik ben véél onverdraagzamer geworden en het mooist vind ik nog de nummers van 10 jaar geleden, uit “mijn tijd”… Erg he!!

  3. hahaha ook mijn vader sprak van tjingelen tjang! En ja ik betrap mezelf ook meer en meer op dingen die mijn vader deed/zei toen hij 40 was, nu ik zelf 40 ben geworden. De geschiedenis herhaalt zich! ;o)

  4. L’histoire se repète.. Je komt op mijn terrein nu, Carrie 😉 Mijn 2 zonen durven af en toe ook nog muziek draaien die ik klasseer onder “herrie” of “tjingel tjangel” maar ik merk dat ze de oudere muziek ook meer en meer waarderen (Pink Floyd, Golden Earring, ..) Het ziet er dus niet zo rampzalig uit. En als je 40+ wordt, kan je je kinderen de kast opjagen met de gevleugelde woorden: “toen ik zo oud was als jij nu bent…” 🙂

  5. Wij kunnen hier heel goed mee met de muziek. We luisteren ook naar Stubru. Maar ik haat luide dancemuziek en toesttanden zoals op tomorrowland, dat is niet aan mij besteed, het mag best stevig rocken!

  6. Ik kan je ergens goed volgen. In mijn ‘jonge leven’ (oeh, hoe klinkt dat nu weer) werkte ik (bij enkele) radiozenders en heb totzelf nog op vrij grote fuiven gedraaid als DJ. Eind de jaren 90 en dat tot 2004. En daar ben ik dan ook in blijven hangen in die muziek. Van het hedendaagse ‘ketelmuziek’ ken ik totaal niks van en soms vind ik dat wel jammer. Vroeger wist ik bij de eerste seconde van een lied wie de uitvoerder was, titel, jaar, op welke verzamelcd’s het stond, en nog een hoop trivia bij.

  7. Hahahahahahaha dit is het moment dat je je beseft dat je toch echt ouder aan het worden bent 😉 Ik denk dat de noodzaak om muziek hard aan te hebben verminderd over de jaren, alhoewel…… Ik kan er nog steeds erg van genieten. Misschien dat het keerpunt pas na de 32 ligt 😉

Geef een reactie

