Fouten

Ik heb in het Paradijs een fout gemaakt met verstrekkende gevolgen,……..en dit brengt zo’n stressgevoel met zich mee, dat ik moeilijk van me kan afzetten,…..en het spijtige is dat het niet in mijn handen meer ligt,…….

Vorige week vrijdag,……moet er ruwe diamant gestuurd worden naar onze slijperij in Vietnam,…..een procedure die ik al zo vaak heb gedaan,……en ik maakte een typefout,….die ik bij nakijken niet heb gezien,……met als resultaat een foute waarde in dollars op het Kimberley certificaat,……..en toen gingen de poppen aan het dansen,………want Vietnam is het land van de stempels en de administratieve procedures,…….ondanks de verbetering van het certificaat hier in België, wat de normale procedure is wanneer er een fout gebeurd, dan wordt dat gemeld via e-mail en wordt een verbetering meegestuurd, maar geen nieuw, zoals hun vraag is,…;

En dan begint het over-en-weer gemail,…..en getelefoneer, met mensen die Engels met haar op spreken en Vietnamees, het behoort niet tot mijn talenkennis,……..en dit is bezig vanaf maandag en tot op heden is er nog steeds geen duimbreed toegegeven.

Want we dachten dat we de oplossing hadden, dat we het foutieve Kimberley lieten terugkomen en dan met een verbetering eraan weer terug,…..maar nu houdt Antwerpen het been stijf omdat Vietnam geen reactie gaf op hun mail en op de verbetering, niet in positieve zin, noch in negatieve zin.  Goederen terugsturen is ook geen optie, want dan vraagt België een “technisch certificaat” wat Vietnam uiteraard weigert en zo blijven we in rondjes draaien,….

En dit is allemaal Carrie haar fout,…en als onze fabriek niet snel goederen krijgt toegestuurd, dan kan er niet meer gewerkt worden wat de produktie dus in het gedrang brengt,……ik ben zo verveeld met deze zaak,……..wat een zuivere “administratieve” kwestie is en muggenzifterij van een bende overheidsmensen, maar het blijft mijn fout, een menselijke fout,……maar eentje waar enorm veel conseqenties aanhangen,………

Bleek dat ik deze week nog een fout had gemaakt in een schema-opstelling,…….ik had het gewicht van de lotjes bij een foutieve zift geplaatst,…….een domme fout,…….en dan stel ik de vraag, wat is er mis met Carrie,…ben ik moe en heb ik nood aan vakantie, is het mijn motivatie die me parten begint te spelen,……maar dit mag niet meer gebeuren, ik moet me beter concentreren,…..en me focussen ook al zijn het routine klussen van een laag intelligentieniveau,…..

Tot overmaat van ramp is mijn collega en vriendin Samantha ontslagen,……..vandaag,……wat in het paradijs een deftige crisis gaat veroorzaken,….waar Carrie in gaat betrokken worden, want ik ben de enige die overblijft die met een pc kan werken of toch op een deftige manier,……

Maar we herpakken ons en gaan ons weer op de job smijten en alles DUBBEL controleren!!

23 gedachtes over “Fouten

  1. Bah, soms kan één lettertje of cijfertje verkeerd ingeven zo’n grote gevolgen hebben dat het weken aan je lijk kan blijven kleven he…Verwijt jezelf niks, iedereen typt al eens iets verkeerd, los van wat de gevolgen zijn…Het overkomt zelfs de besten!

  2. Tja ik snap je verhaal, maar even serieus meis denk je dat het je gaat lukken foutloos te werken? Iedereen maakt fouten daar zijn we namelijk mens voor, mochten bazen dat niet meer willen dan zouden zij met machines moeten gaan werken. Ik weet dat je een drive hebt voor perfectionisme maar hou dat alsjeblieft tot normale proporties. Een extra focus op je werk is uiteraard nooit verkeerd maar verlies je eigen belang en momenten voor jezelf niet uit het oog. Die maken je vaak productiever dan dat je angstvallig vasthoudt aan het werk zelf. Je hebt veel aan je hoofd gehad de afgelopen tijd met Chatheo en dat moet er toch een keer uitkomen en daarbij een mens heeft ook vakantie en rust nodig om weer te resetten. Ik weet zeker dat alles helemaal goed gaat komen, zelfs met het ontslag van je vriendin. Onthoud, alles gebeurt met een reden meis X

    1. Ik weet dat het komt omdat het allemaal teveel is en ik me enorm gefocust heb op mijn privéleven, en geen fouten maken is utopie, maar het liefst geen meer zoals de deze,…..het wordt inderdaad tijd voor vakantie,….en tijd brengt raad,……

  3. Wat een vreselijke week heb jij achter de rug… Maar troost je: iedereen maakt al eens een fout, ocheen typfout is zo snel gebeurd! Ik hoop dat Miami niet al te kwaad was? Dat vanje vriendin is heel slecht nieuws… Veel sterkte en probeer te ontspannen van’t weekend!!

    1. Miami was redelijk, de manager van de fabriek daarentegen en de zoon van Miami, dat was andere koek, ze hebben me terecht een aantal keren op MIJN fout gewezen,…..en dat ik AANDACHTIGER moest zijn,…..en CONTROLE uitvoeren,…….

  4. Oei, geen fijn gevoel. 😦 Maar nu niet aan denken. Verplaats het naar je pieker-kwartiertje van de dag. Vergissen is nu eenmaal menselijk. En je moet maar denken ‘nu kan ik er toch niks aan veranderen’ dus zet het uit je hoofd en geniet van het weekend.

  5. Shit happens…. Soms met vervelende gevolgen. Fouten maken we allemaal. Je eigen werk controleren maakt het vaak niet beter omdat je leest wat je denkt dat er staat. Ik hoop dat het probleem snel opgelost is. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Piekeren helpt nl niet. Geniet van je weekend.

  6. Heel vervelend, daar kan ik inkomen. En dat je het niet zomaar kan vergeten, kan ik ook begrijpen. Gelukkig was het geen kwestie van leven en dood. Probeer het dus toch maar een beetje te relativeren. Het heeft ook niet geleid tot je ontslag, dus in ’t algemeen is men toch nog altijd heel tevreden over je werkprestaties. Bloggen op het werk? Hopelijk was het alleen beperkt tot je pauzes, want dat lijkt me geen goed idee.

  7. Ik sluit me aan bij alle goede raad hierboven. Je bent zeer betrokken bij je werk. Je bent ook perfectionistisch. Soms is dat goed, soms maakt dat het net lastig voor je. Je hebt ook al een mooie staat van dienst in het Paradijs. Fouten vermijden kan je alleen als er niet gewerkt wordt. Dus ja, het is begrijpelijk dat dit een rotweek is voor je en je je er verantwoordelijk voor voelt. Maar plaats het ook in de juiste proporties en zoek niet teveel naar redenen waarom,dit gebeurd kan zijn (chatteo, drukte, schoolperikelen,..) It is what it is. En er is niemand doodgegaan. Om je te steunen, zou ik wel weten welk liedje je hierbij kan helpen 🙂

  8. Routineklussen… brr het woord alleen al. Haha, administratie, nog zo’n fantastisch woord. Het komt wel goed meid, keep going.
    En zeg de baas maar eens dat hij misschien beter niet in Vietnam produceert?
    Ik heb regelmatig met onze Indische tak moeten samenwerken, man wat een administratief gezever. Ben niet zeker of het sop in sommige landen de kool waard is, maar enfin, dit terzijde.
    Maak er alsnog een fijn weekend van, het werk begint pas terug op maandagmorgen om 8u.

  9. Tja, misschien heb je er niet veel aan, maar iedereen maakt fouten en dat gebeurt echt overal. Maar soms heb je pech en heeft die fout relatief grote of langdurige gevolgen. Hopelijk komt het vlug in orde en heeft het geen te grote gevolgen voor jou. Sterkte en succes!

  10. Dat is echt wel shit. Maar… ik weet hoe jij je verveelt in het Paradijs en dat is niet bevorderlijk voor je concentratievermogen. Als je job uitdagender zou zijn, zou je waarschijnlijk ook minder fouten maken. En bovendien zat je de laatste tijd met heel veel zorgen om Chatteo. Tijd voor vakantie en daarna er weer tegenaan!

  11. Iedereen maakt fouten! Maar als ze zo’n invloed hebben is het inderdaad nodig dat je je focust of iets anders zoekt waar je je motivatie terugvindt. Liefs, Me

  12. missen is menselijk hé, Carrie!
    Maar ik kan me wel inbeelden dat het in jouw branche nogal wat gevolgen heeft, het gaat hem per slot van rekening niet over zakjes zand hé… 😉
    Hopelijk gaat het je job niet kosten!

  13. Ai. vervelende situatie. Ik zou meer dan balen als ik zulke fouten zou maken. Hebben jullie niet zoiets als een 4 ogen principe? Secuurheid op je eigen werk is niet met dan logisch. Maar er kan dan ook blindheid ontstaan.

    1. Geloof me, ik heb enorm gebaald, ook omdat de fout makkelijk recht gezet kon worden, maar uit de context werd getrokken door overheden. Wat dat 4 ogen prinicipe betreft,…ik ga dat toch even toepassen, want je wordt inderdaad soms blind,….

      1. Soms zie je het zelf niet meer terwijl een ander het meteen opvalt. ..

        Bij ons doen we alles met vier ogen. Soms wel 8 of 10 ogen 😛

Geef een reactie

