Swingen

Toen ik date publiceerde, was het met een bang hartje,….ik Carrie, was bang voor de reacties, ik beken,….hoe gingen de lezers Carrie plaatsen??   Maar de mensen die reageerde waren allemaal positief,….nu was er een reactie die me intigreerde,…..leest u even mee?

Eerlijk? Vroeger zou ik dit zonder meer veroordeeld hebben. Meer nog, ik zou niets met je te maken willen hebben. Inmiddels vind ik het vooral intrigerend. Dat swinggedoe is letterlijk een ver-van-mijn-bed-show. Ik zou het zelf niet willen, niet durven en ook niet kunnen. Ik kan me heel moeilijk inleven in deze behoefte die je hebt, En nog steeds kan ik het niet rijmen met een “gezonde” relatie. Nochtans denk ik dat je die wel hebt, ook op sexueel vlak. Ik wil niet zozeer weten WAT je doet, maar vooral WAAROM je het doet. Heb je geen schrik dat het je relatie op termijn ondermijnt? Is het écht mogelijk om sex en liefde volledig van elkaar los te koppelen?
Ben je nooit jaloers? Kortom, dat is een greep uit de vragen die ik me zoal stel als ik zoiets lees.
Nog even dit: inmiddels ben ikzelf zodanig geëvolueerd dat ik je wel een toffe kan vinden, ondanks het feit dat ik dit deel van je leven niet begrijp. Ik hoop dat je deze reactie ook kan waarderen.
Groetjes
Joke, een ouderwetse (blijkbaar de enige aan de reacties te lezen) fan

Eerst en vooral, natuurlijk kan ik zo’n reactie waarderen,…even better, ik begrijp ze zelfs,…..voor ik Big kende was mijn idee over “partnerruil”, “swingen” immers dezelfde,…..had ik  het idee  dat enkel marginale mensen naar een parenclub gingen, dat enkel mensen met een slecht sexleven en slechte relatie overgingen tot dergelijke praktijken :-),……maar lieve Joke, niks is minder waar,…..

Ik ben een “gewone” vrouw, zelfs een beetje gereserveerd,…….dus niet de sexbom die komt voorbijwandelen en flirt met elke man,….maar we gaan beginnen met het begin :-),…..hoe het allemaal begon :-),……

Toen ik Big leerde kennen maakte hij me al heel snel duidelijk dat hij swingervaring had,….zijn vorige partner was heel vrouwgericht en om die behoefte te voldoen zijn ze op zoek gegaan naar potentiële kandidaten,….:-).  Ik van mijn kant maakte duidelijk dat ik door mijn geëxperimenteer op de unif heel zeker wist dat v-v mij niet ligt,….maar verder werd er eigenlijk niet op ingegaan, ook omdat het de tijd niet was, we hadden elkaar net leren kennen, 2 mensen met een verleden en die bewust de tijd namen om eerst “elkaar” te leren kennen.  Maar ik oordeelde noch veroordeelde,…….maar het onderwerp verdween naar de onderste schuif,….

Tot we elkaar een jaar kende,………en in een gesprek op restaurant vroeg ik Big wat hij nog wilde doen voor hij 40 werd, want dat was toen nog maar een jaar verwijderd van de werkelijkheid,…….:-).  We kregen dan de klassieke antwoorden, ballonluchtvaart, Barcelona, enz….maar ook, dat hij graag eens een bezoek bracht aan een parenclub uit nieuwsgierigheid,…….ik verslikte me net niet in mijn wijn en mijn eerste gedachten die toen door mijn hoofd flitsten waren “ moet ik nu echt in mijn ondergoed staan dansen, tussen een bende marginalen“?  Maar ik ben van het principe, oordeel niet tot je het zelf hebt ondergaan,…….en we bespraken de opties,…..namen de tijd om ons voldoende te informeren, voor zover dat mogelijk is, we vonden een soort van “facebook” maar dan om swingafspraakjes te regelen 🙂 en schreven ons in,……dat was stap 1 en ja, ik vond dat spannend, want wij als koppel hadden “ons” geheimpje, waar we over konden gniffelen,..maar op dat moment was er nog een haar op mijn hoofd dat eraan dacht om Big te delen of zelf met een andere man te vrijen,……hoewel het in mijn gedachte een heel opwindende gedachte was,…..en het steeds vaker opdook in mijn fantasie,…..

Wordt vervolgd,…..

16 gedachtes over “Swingen

  1. Joke is niet de enige ‘ouderwetse’ fan, ik kan me zelf ook moeilijk inleven in de behoefte om te swingen en voor mij is het een ver van mijn bed show. Maar dat weet jij ook en je weet ook dat ik over zo’n zaken vind dat ieder dat voor zichzelf moet uitmaken.

    Moest vriendlief beginnen over swingen, ik zou het afwijzen. Moest ik een beginnende relatie hebben en moest die partner zeggen dat hij graag swingt, dan is de kans zelfs reëel dat die relatie niet zou blijven duren want ik zou hem niet in die behoefte kunnen en willen voorzien 🙂

    Maar zoals ik al zei, ieder zijn ding 😉

  2. Ben benieuwd naar het vervolg en zou wel eens willen praten met een gezond stel dat al tien jaar swingt en nog steeds gelukkig is samen. Het zal vast bestaan. Ik ben behoorlijk hypocriet; Het lijkt me aantrekkelijk, maar ik zou mijn eigen vrouw thuis laten…,-)

    (Die zou ook direct scheiding aanvragen trouwens.)

  3. Ik kan het wel begrijpen, denk ik. Het spreekwoord “verandering van spijs doet eten” lijkt me hier wel toepasselijk. Of vergis ik me? Ik zou het mezelf – gesteld dat ik nog ooit een relatie zou hebben – nu wel niet direct zien doen, maar ik zeg ook niet op voorhand nee.

  4. Ik ben ook een ouderwetse fan. 🙂 Het is “not my cup of tea”, maar dat neemt niet weg dat ik je blogs erover graag lees en altijd wel fijn vind om te weten hoe het nu allemaal werkt. Ikzelf zou doodgaan van jaloezie. En zoals ik je gisteren zei, misschien doe ik het wel helemaal fout. 🙂

  5. Ik bewonder het feit dat je hier in je blog over schrijft (wat het voor mij een nr1 blog maakt) Het is voor mij toch leuker om deze ervaringen te lezen dan die over jonge kids, gerechtjes, enz… Ik sta voor veel open maar besef ook dat je dit alleen maar kunt mits wederzijdse toestemming, goede afspraken én volste vertrouwen in elkaar. In mijn stoutste fantasieën heb ik dit dus ook al vaak gedaan en ben ik al in menige club geweest 😉 En wat missfolies zegt klopt ook: zeg nooit “nooit”. Of ook: je leeft maar 1 keer. 🙂

  6. Ik vind je hoe dan ook, swingen of niet, een hele toffe madam, het verandert het gevoel voor jou niet. IK heb geen vooroordeel! Maar ik geef toe, ik ben ook wel nieuwsgierig en zou wel eens een vliegje willen zijn.

  7. Tiens, ineens ben ik niet meer de enige ouderwetse fan. 🙂 Fijn dat je ook de andere kant eens wil belichten. Wat Big betreft: gelukkig voor hem was je niet veroordelend toen hij zijn swingersverleden opbiechtte. Ik zou onmiddellijk het hazenpad gekozen hebben, zeker als de relatie nog maar heel pril was. Deed ik ook bijna in mijn eigen relatie, gelukkig bleek het niet nodig te zijn.

  8. mijn idee rond seks werd enorm “verrijkt” door te beginnen bloggen eigenlijk, want zoals je wellicht wel weet was mijn weblog in het begin nogal seksueel getint. Mijn toenmalige weblogvrienden hadden ervaringen waarvan ik tot dan nog nooit van gehoord had, en hierdoor ben ik ook veel ruimdenkender geworden.
    Swingen zou bij ons wellicht nooit lukken, want m’n vrouw staat veel minder open voor dergelijke dingen dan ik. Jammer, want ik zie seks dan meer als een spel die het huwelijk kan verrijken. Andere ervaringen opdoen houdt er dan de sleur van weg.

  9. Ewel ik ga ook eerlijk zijn: moest mijn vriend net als Big er zo mee afkomen en mij zodoende op sleeptouw nemen dan zou ik het ook wel eens willen proberen. Gewoon, om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen: hoe gaat dat daar nu aan toe, enzovoorts. Maar dan wel met op voorhand duidelijke afspraken natuurlijk: niets doen wat jij of je partner niet wil.
    Nu het lief ziet dat allemaal niet zitten natuurlijk. En ik ga hem niet op sleeptouw nemen; zo groot is mijn nieuwsgierigheid nu ook weer niet. Dus richt ik mijn nieuwsgierigheid op jouw verhalen erover!

  10. Ik snap je helemaal, Jer en ik hebben op die manier ook onze geheimpjes en fantasieën. We praten er eindeloos over en genieten in ons hoofd… Maar echt de stap wagen, denk dat we het geen van beiden echt durven helaas…..

Geef een reactie

