Therapie

Gisterenavond,…was het eindelijk zover, het eerste gesprek met de psychologe als gezin om een therapie op te starten met Chattheo.

Toen ik mijn zoon weer zag na een dikke week verschoot ik echt van hoe hij weer veranderd was,….weer gegroeid, slanker, puistjes helemaal verdwenen, getinte huid ( gelukkig heeft hij de huid van zijn papa geërfd en niet de mijne), we gaan hier dus eens even over de schreef gaan, hij is knap die zoon van mij 🙂 :-), mijn kind, schoon kind,…:-) :-),….en voor de verandering was hij proper, geen vlekken op zijn kleren, geen rauwrandjes,…..niet moeilijk dat hij door de meisjes wordt aanbeden,…….for the record,……hij heeft weer een nieuw liefje,…..morgen ze komen ze langs het paradijs samen, voor ze naar de cinema gaan, uiteraard niet voor de film, eerder om de amandelen van dichtbij te bestuderen :-), noch om mij specifiek te zien, ik vrees eerder om te cashen 🙂 :-).

Maar we wijken af,……zowel de ex als ik konden ons verhaal doen, onze bezorgdheid uiten,……Chattheo wenste zoals te verwachten viel dat hij niet in ons bijzijn wilde praten, of het dan is om ons niet te kwetsen,  dat laat ik in het midden,…..ik denk dat ik nooit ga weten wat er in dat hoofdje omgaat,…..hij sprak alleen dat hij rust wil,….maar voor je rust krijgt moeten alle zaken wel goed lopen.  Chattheo gaat maandag alleen op gesprek, hopelijk is hij meer van zeg dan gisteren :-),……maar ik heb een buikgevoel dat zegt van wel,…..het klikte op de een of de andere manier met de vrouw,….het is een vrouw die van aanpakken weet, dat voel je van 10km afstand.

De testresultaten van het CLB worden ook besproken met een collega, om ook via die piste een geschikte therapie te vinden.  Want ook al heeft voor ons het emotionele prioriteit, ik wil die concentratiestoornissen ook aanpakken, vooral naar volgend schooljaar toe,…….ik wil van dat gevoel af dat ik op zijn huid leef,….het gevoel dat ik alles moet controleren om alles in goede banen te leiden,….die rust die nu ten huize sex and the city heerst wil ik het liefst bewaren, utopie uiteraard,…….Want als we heel eerlijk zijn, we veranderen van school, niet van probleem, de ex denkt dat Chattheo een klik zal maken, ik vrees dat we het probleem verleggen, of de psychologe moet een grote doorbraak kunnen betekenen,……of ziet Carrie het allemaal te negatief????????

Maar dat het goedkomt met Chattheo daar ben ik van overtuigd,……want ik herken er veel van Carrie in, die drang naar zelfstandigheid, die drang naar je eigen ding doen,…..het niet kunnen uiten van je gevoelens en dan maar boos worden ipv te uiten,…….het is allemaal heel herkenbaar,…….:-) :-),…….maar of we dat nu al gaan kunnen wijzigen,…..ik weet het niet,……naar Lourdes voor een dikke kaars,…….dat zowel Carrie als Chattheo rust vinden,……want als we in harmonie leven, is hij een topper,….ene met een gouden hart,…….hij is alleen op zoek naar de weg die hij niet vindt ondanks zijn perfect werkende ingebouwde GPS,…..:-), maar Carrie laat hem niet gaan,…..tot hij de weg vindt,……

10 gedachtes over “Therapie

Geef een reactie

