Wending

Dat het leven van Carrie zelden saai is, wordt met deze wending wel weer even bewezen.   Vorige berichtgevingen gaven aan dat Carrie op zoek was gegaan naar een nieuwe school voor Chattheo, hij kreeg zijn zin, het werd Sport-LO en gelukkig was er een school in een nabije gemeente die deze richting aanbood,…..wat toch een aantal zaken vergemakkelijk wat pendelen betreft, geen tekening bij nodig dat een lange heen-en weerreis verloren tijd is.

Alles was dus in kannen en kruiken, zaterdagmorgen stond op de kalender, inschrijving Chattheo, alles lag klaar om het administratieve plaatje te doen kloppen, zelfs Carrie stond klaar op haar high heels toen Chattheo meldde, ” mama, ik wil eigenlijk geen sport gaan doen, ik wil met mijn handen werken en geen uren theorie slikken, maar een praktische richting gaan volgen”.

Ik beken, dit was even naar adem happen,…..want onmiddellijk kreeg Carrie de visioenen op zoek naar een andere school, op dit tijdstip en nog op zoek naar een geschikte richting, waar hij zich dan hopelijk goed in gaat voelen, ja de praktische kant stond weer direct recht om het emotionele over te pakken, want het liefst had ik dit scenario vorig jaar al gekend :-).

Carrie haar eerste reactie was natuurlijk ” en aan welke praktische richting denk jij dan, liefje?  En heb je hier goed over nagedacht?”

Het antwoord bracht Carrie  nog meer van haar stuk, voor zover dit nog kon aangezien de dramaqueen ook weer uit haar winterslaap ontwaakte en het niet kon verwerken dat heel de planning zomaar van tafel werd geveegd,…. “ik wil hout-en bouw gaan volgen, ik heb even getwijfeld over electro-mechanica, maar heb dan wat zaken opgezocht (lang leve het internet, wat hier eens op een  positievevmanier is gebruikt) en ik denk dat hout-en bouw me beter gaat liggen”, Carrie met open mond staren,……want dit is een wending van minstens 103° :-), :-).  Ook voor Carrie die steeds een beetje zenuwachtig wordt als er een hamer en schroevendraaier moet worden gebruikt :-).  Dit is uit de comfortzone stappen op alle gebied, want met deze leerstof heeft Carrie totaal geen voeling laten we zelfs spreken van het tegenovergestelde :-).

Maar de feiten liggen op tafel,…..er moet een school gezocht worden die deze richting aanbiedt, die min of meer in de buurt is en die ook nog een plek heeft voor Chattheo,…..Never a dull moment ten huize Sex And The City,…….

Wordt ongetwijfeld vervolgd,…….:-)

20 gedachtes over “Wending

  1. Ow, ik kan geloven dat je dooreen geschud bent! Anderzijds, is het goed naar hem te luisteren, wat hij echt met zijn leven aan wil. blijkbaar heeft hij er zelf al over nagedacht. Misschien toch even polsen als hij daar geen grote vriendenkring heeft, waardoor hij die keuze gemaakt heeft. Het is intens moeilijk voor een jongen van dertien om een keuze te maken voor zijn leven. Maar als hij echt iets met zijn handen wil gaan doen, kan het zijn dat hij daar compleet in openbloeit! Veel sterkte!

  2. Haha, hier een puber die kok wilde worden, toen het leger in (mocht niet van pa), niet door wilde naar de havo maar met zijn handen wilde werken, mechatronica ging doen wat zwaar bleek tegen te vallen (slim van Chattheo om daar niet aan te beginnen) en nu voor automonteur bezig is maar aan het overwegen is om door te stromen naar het HBO want de hele dag sleiutelen is niet voor hem … Eerst zien en dan geloven.
    Succes met het vinden van een geschikte school.

  3. Heb je al een school gekoze? Wij wonen in mekaars buurt, ik kan je een bepaalde technisch school zeer sterk aanraden. Meer info nodig? Just let me know.

      1. naar waar mag ik de info sturen? Ik ben op deze site op zoek gegaan naar een mailadres, maar niet gevonden (mogelijk heb ik er over gekeken).

  4. Een beroepsgerichte keuze is nooit verkeerd, mits de nodige/juiste motivatie. Kijk zeker naar een school met goede individuele begeleiding, helaas hebben wij daarin weinig keuze gehad. En trouwens, met een koter hier in het gezin die voor een broepsrichting (landbouw) gekozen heeft, moesten wij toen toch ook eens slikken 🙂 Maar als ze het graag doen, is de helft al gewonnen.

    1. Neen, tuurlijk is dit niet verkeerd,…….wel dat landbouw dat zag ik nog wel zitten,…….Chattheo moet bezig kunnen zijn en het liefst buiten,….dat wisten we eigenlijk al vanaf dat hij klein was,…..ik wil vooral dat hij zich goed voelt,….en dat hij gelukkig is, wat hij ook kiest,…….

  5. Inderdaad een hele verandering, maar als hij er zelf al over opgezocht heeft betekent het wel dat hij er mee bezig is. Veel succes met de zoektocht naar een geschikte school.
    Niet altijd makkelijk, die veranderingen, maar uiteindelijk komt alles goed! 🙂

  6. Toch fijn dat hij het nu meldt en niet halverwege het nieuwe schooljaar omdat hij eerder niet durfde, bijvoorbeeld om je niet teleur te stellen.
    Onze oudste dochter doet nu de richting die je zoon wil beginnen. Het is natuurlijk afwachten of deze richting jouw zoon ligt, maar dat zal hij pas weten als hij het probeert. ’t Is goed dat je hem deze kans geeft. Voor mij was het destijds ook even een mentale aanpassing, omdat deze richting mezelf niet aanspreekt, maar ik ben er wel heel fier op dat ik het haar gegund hebt. Voor haar was het alleszins een schot in de roos.

  7. Haha heerlijk, jullie leven is nooit eentonig! Wat een stress zo aan het einde van het schooljaar! Dapper van hem om van gedacht te veranderen, en succes met de zoektocht!

  8. Ik vind het eerlijk gezegd heel sterk van Chattheo dat hij eerlijk tegen je geweest is. Kan me zo voorstellen dat het een hele stap is geweest aangezien hij ook beseft (daar twijfel ik niet aan) dat alles geregeld is voor die andere school. Ik hoop dat hij echt helemaal happy wordt op de nieuwe school van keuze, ik gun hem (en jou) dat echt!

Geef een reactie

