Opluchting

Chattheo werd vanmorgen op school op school verwacht,…….ondanks dat ik voorbereid was op het slechtste is er een klein wonder geschied,……..hij belde me op met de melding dat hij dankzij zijn goede eindexamens zijn negatieve cijfers heeft weggewerkt,……en hij wordt beloond met een B-attest,………zodat hij kan doorstromen naar het 2de TSO, naar zijn geliefde sportrichting,…..

Carrie bevindt zich momenteel in een euforische fase en tegelijk zou ik huilen van pure emotie,…..wat een opluchting, wat een dankbaarheid dat mijn inzet wordt beloond en dat Chattheo het fantastisch heeft afgewerkt, al zijn tekorten heeft hij kunnen wegwerken, wat inhoudt dat de cijfers goed zijn…….blij, euforisch worden afgewisseld met tranen van blijschap rollercoaster van emoties komen voorbij,…….de ontlading is groot, want wij hebben KEIHARD gewerkt,….ook Carrie,…..die samenvattingen maakten, hem uitlegde hoe hij iets moest leren, samen oefeningen gemaakt, vraagstukken opgelost en besproken tot hij het begreep en ze zelfstandig kon uitvoeren,………ik dank de heer op mijn blote knieën voor het geduld dat ik heb opgebracht, de uren tijd dat ik er heb ingestoken en vooral dat ik een mama ben die de mogelijkheden heeft om het te doen,……zowel qua tijd als qua leerstof,…….

En dan hoopt Carrie, dat mede door therapie, haar inzet en de richtingkeuze we vertrokken zijn,……voor een minder gefrustreerd schooljaar,……het was zwaar maar we hebben de doelstelling behaald,………

Maar eerst is er “vakantie”,……..

 

18 gedachtes over “Opluchting

  1. Wow supergoed gedaan, dat is fantastisch nieuws! Proficiat aan allebei, en ook aan Big om achter de schermen de rots in de branding te zijn! Geniet van de vakantie!

  2. Superblij dat het zo goed is afgelopen en nu hop naar een volgende fase.
    Hou wel al héél ver in je achterhoofd dat het niet ineens allemaal koek en ei gaat zijn, zelfs al is het een richting dat hij 100% ziet zitten (spreek uit ervaring).
    Het is al véél dat ze de richting die ze volgen graag doen, maar bij Jie blijft vb zijn attitude (taken maken en afgeven, studeren) parten spelen. Opvolging zal dus noodzakelijk blijven!!!!

Geef een reactie

