Klote ex

Na de zoveelste teleurstelling op gebied van mijn ex, uit ik hier mij PURE frustratie,……om mijzelf te uiten, om het uit te schreeuwen,……..en omdat het emotioneel enorm zwaar om dragen is,……dat je kind niet meer welkom is (voor co-ouderschap),……niet het feit dat ik de verantwoordelijkheid alleen moet dragen,……..lees even mee,…….eerst is er zijn mail, dan Carrie haar FRUSTRATIE!!

Hoi Carrie,

 Ik heb er over nagedacht , maar als ik van job ga overstappen moet ik nog zien met die late uren kan het zijn dat ik om 19u30 thuis ben.

Nu vond ik dat het goed liep, jij volgt alles beter op voor het school. Ik vrees ervoor dat hij van de situatie gebruik gaat maken voor het school ? Hierdoor is er toch een betere opvolging.

 Ik ga het met Chattheo bespreken als hij in de verlof bij mij is .

Groetjes,

Berger

Maw je schuift alle verantwoordelijkheid door naar mij,….ondanks de vraag van Chattheo,……..die ook tijd met jou wil doorbrengen, zijn vader zijn held.

Zelfs dan kan jij je niet jezelf op de 2de plaats zetten.  Dat dit voor jou de makkelijkste oplossing is dat begrijp ik.  Voor 175 euro ben je van al je verantwoordelijkheden vanaf, ben je een vrije vogel en zal je ex de problemen met Chattheo wel oplossen,……want dat die problemen er zijn kan jij niet ontkennen, maar daar  trek jij  het liefst je handen van terug.

Wat zijn school betreft, wil je het niet opvolgen of kan je het echt niet en moet je hier nu toegeven dat je tekortschiet, want geef nu toe, zo moeilijk is het allemaal niet om op te volgen, het vraagt alleen heel veel energie en discipline, die jij waarschijnlijk liever in jezelf stopt dan in je zoon, die je zo graag wilde hebben,……..maar nu het moeilijk wordt, dan is de mama degene die ermee opgezadeld wordt, want hij is niet het perfecte kind en daar heeft jouw vriendin het heel moeilijk mee, dat jij daar mee de hand in hebt dat mag niet geweten worden natuurlijk,…..neen, liever eerst mij zwart maken zodat er wonden geslagen zijn om alles nog meer te bemoeilijken.

Jouw ex zal al haar vrije tijd wel besteden aan het kind dat jij wilde!!!  Zodat jij kan doen en laten wat je wil ,…….dat is wat je altijd al wilde, wel je hebt het voor elkaar.

Ooit al eens over nagedacht hoe Chattheo zich zal voelen wanneer hij van jou hoort dat er eigenlijk geen ruimte meer voor hem is in jouw leven, dat je ook liever met je vriendin op vakantie gaat als met hem,  hem ook niet meer bij jou wil, buiten 6 dagen per maand, ik heb zelfs moeten onderhandelen voor de zomervakantie, want zelfs dan wilde je enkel de weken wanneer Chattheo op sportkamp was, zodat jouw zomer er als volgt zou uitzien, enkel 2 weken en de rest zal ook de ex wel opvangen……ja, dat snijdt in mijn hart,………dat jij MIJN kind aan de kant zet, zoals bij het vuil,…….hij is geen pop dat je weer in de kast kan plaatsen wanneer het jou uitkomt,……….want bij jou is het enkel me, myself and I,………..als partner was je al niet geweldig, maar als vader ben je een dikke loser!!!

k stel me de vraag waarom,……wat de ECHTE reden is waarom je Chattheo niet meer wil, en neen, dat is niet omdat je mij een geweldige moeder vindt, wat ik ook ben, kan je trouwens nog veel van leren, maar ik denk dat dit jouw ultieme “wraakactie” is, dat je mij op deze manier alles wat ooit fout gelopen is betaald wilt zetten,……..of is het echt jouw vriendin, die haar veto geeft???  Dan ben je nog een grotere sukkel dan ik dacht,…..ik ga de echte reden nooit kennen,……want jij laat nooit het achterste van je tong zien, heb je trouwens nooit gedaan en het spijtige is, dat je mij een leugenaar noemt maar dat jij ervan aan elkaar hangt is iets dat je ongelooflijk goed weet te verbergen,…….ondanks er toch een aantal mensen zijn die je doorkrijgen,……..hallelujah!!  Want je bent enorm goed in je rol als “slachtoffer”, dat is iets waar je in uitblinkt,………ik hoop dat jij met jezelf kan leven,…..het was ooit mijn beste beslissing van jou scheiden,……Echt mijn allerbeste ooit,……

I

25 gedachtes over “Klote ex

  1. Als hij destijds kinderen wilde, moet hij er ook maar proberen te zijn als het moeilijk gaat. Zo kom je in een heel moeilijke situatie: je kan je ex moeilijk dwingen tot iets, en je kan al helemaal je zoon niet laten stikken …

  2. Ik als man maak hetzelfde mee. Mijn ex wilde kost wat kost een kind. Door omstandigheden konden we niet anders dan voor adoptie kiezen. 4 volle jaren heeft dat gekost eer we onze zoon in onze armen konden sluiten. En 1,5 jaar later vond mijn ex haar leven toch niet meer zo fantastisch, want ze kon niet meer weggaan, haar leven was een sleur geworden en de combinatie kind en werk liep stroef.
    Ze verkoos om weg te gaan, lange leve haar vrijheid en nu hoeft ze ook nog maar parttime moeder te zijn.

    Dat soort mensen, kinderen willen maar het achteraf als balast beschouwen, zouden ze moeten opsluiten. Ik hoefde niet zo zeer kinderen en mag nu alles oplossen.

    Dus Carrie, ik begrijp perfect wat je nu moet doormaken.

    1. Ik kan dat dus als moeder niet begrijpen en het snijdt door mijn hart,…..en het ergste is dat mijn zoon mij wegduwt door de opstook van mijn ex, die nu zijn handen wegtrekt,…..en wat jouw ex betreft,….Willen we ze naar een eiland sturen, zo’n mensen verdienen het niet kids te hebben,…..en ik ga ook graag af en toe een keer uit, maar is dat nu de essentie van het leven?? Voor sommige mensen blijkbaar wel.

  3. Kinderen hebben, te veel mensen die dat “romantiseren” voor ze er zijn, en dan plots vaststellen dat dat individuen zijn, en dat je die niet noodzakelijk als een poppetje aan een koord kunt laten dansen.
    Wel jammer. Grote zonde.

  4. Ik vind dit zo erg voor Mateo, hoe gaat die jongen zich voelen! En uiteraard ook heel erg voor jullie die het allemaal gaan mogen recht trekken. Bij ons was het ook zo, vroeger, als het op scheiden aan kwam, wou mijn ex de kinderen niet en geen alimentatie! Veel sterkte Carrie!

  5. Adem in, adem uit en ja… Chattheo gaat het zwaar krijgen wanneer hij het bericht van zijn vader krijgt maar wellicht stopt hij dan met jou emotioneel te chanteren wanneer het hem uitkomt.

    Sterkte allemaal. Ik weet hoe (^$&^%&$^*( dit soort momenten zijn.

  6. Pft, mijn hart breekt als ik dit lees…

    Ik denk dan eigenlijk vooral aan Cattheo. Vroeg of laat komt de waarheid naar boven, hoe hard jij die misschien voor zijn bestwil probeert te verdoezelen of hoeveel excuses je ex zelf ook probeert te verzinnen.

  7. Als je “aan het kind dat jij wilde!!! ” schrijft lijkt het alsof jij het kind liever niet wilde. Zorg dat hij het nooit leest. Soms eindigen gevechten om een ruimere omgangsregeling in drama’s. Andersom kan ook…. Doe het nu maar even alleen, dat is beter denk ik. x

    1. Het liefst zou ik zeggen, wij hebben samen besproken dat het het beste is dat jij bij mama fulltime blijft, zodat de schade beperkt blijft,………nochtans schreeuwt er een kant, jouw vader wil alleen feesten en jij past niet meer in dat leven met zijn nieuwe vriendin, want ik vrees dat dat het dichtst bij de waarheid leunt.

      1. ’t Is te hopen dat hij (je ex) jou niet gaat zwartmaken… jij bent tenminste zo goed én zo slim om hem niet zwart te maken (al verdient hij niet beter!!) want dat gaat toch alleen maar in je gezicht terugslaan, op een dag. (en bij hem dus ook, laat ons hopen)

  8. Kan je niet met je ex en je zoon rond tafel zitten om dit gesprek over opvang gezamenlijk te voeren ? Je zoon is oud genoeg en dan moet je ex zich verantwoorden waar jullie beiden bij zitten. Anders riskeer je dat er tegen je zoon een ander verhaal verteld wordt als je er niet bij bent.

  9. Ik kan die vent wel wat aandoen, wat een figuur is dat zeg! Die is het predicaat vader simpelweg niet waard……. De laatste reactie is een hele goede, jullie moeten met elkaar om de tafel, als meneer er tijd voor heeft…… wat een simpele ziel zeg!

Geef een reactie

