Bikram Yoga deel 2

Toen ik mijn eerste les Bikram Yoga volgde, had ik nooit gedacht dat ik fan zou worden,……….zoals jullie hier kunnen lezen,…..

Maar een wonder is geschied :-), vorige week kon ik door de examens geen les volgen en ik miste het echt, niet alleen het lichamelijke, want geloof het of niet, je voelt echt dat je bloedbanen, longen, gewrichten worden opengezet, dat je spieren en ruggengraat soepel worden,….maar ook het mentale welzijn is een zaligheid, hoeveel stress Carrie ook heeft en het is waar ze is een stresskip :-), het valt van me af, zodra ik de ruimte betreed, het is trouwens onmogelijk om tijdens de oefeningen te denken, het enige waar je je kan op concentreren zijn de oefeningen, om ze zo goed mogelijk uit te oefenen en om je evenwicht te bewaren,…

Carrie is ook niet wat je noemt een soepele deerne,…..mijn sportverleden gaf me korte spieren en bijhorende pezen, maar les na les voelt Carrie zich soepeler en soepeler worden en oefeningen die in de eerste lessen niet lukte, lukken nu wel en ik beken, dan is Carrie trots op zichzelf, het voelt zo goed om lichamelijk vorderingen te boeken,….je hebt een competitiegeest, of je hebt het niet, de mijne is aangeboren vrees ik en ik ga hem ook weer meenemen in mijn graf,…..:-) :-).

Carrie realiseerde zich ook tijdens een bepaalde oefening, ik ga jullie de details besparen dat ik al een tijdje geen last meer heb van mijn rechterschouder,……een oude sportblessure ( 2 x schouder uit de kom),….die me vaak uit mijn slaap hield en in de loop van de dag een zeurende pijn bezorgde,………het is weg, gewoon weg.  Als nu ook nog de pijn in mijn linkerheup verdwijnt dan zijn alle blessures geheeld en dan moeten we concluderen dat yoga echt en dan in dit geval bikram yoga ENORM goed voor het lichaam en geest is,……het geeft Carrie zelfs een betere en mooiere houding ook iets waar ze aan moest werken,……want de schouders gingen vaak naar voor hangen door de vele spiegels in de ruimte word je je enorm bewust van je houding en corrigeer je ze veelvuldig en die lijn wordt doorgetrokken in het verdere leven,……..

Dagelijks lessen gaan volgen is voor Carrie niet haalbaar, maar tijdens de zomervakantie en dan is die voor Carrie toch enkel juli,….ga at ze proberen 3 keer te gaan, om te bekijken welke meerwaarde het biedt tov 1 keer per week zoals het nu is, door gebrek aan tijd, omdat je toch telkens 3 uur moet uittrekken,……..maar het is pure luxe om 90 min. louter en alleen met je lichaam bezig te zijn en je geest vrij te maken van alle muizenissen en zorgen,…….Carrie kan niet dankbaar genoeg zijn, dat ze het heeft mogen leren kennen,……..als de leerling klaar is, staat de leraar op,………

 

 

10 gedachtes over “Bikram Yoga deel 2

  1. Ik durf het met mijn hyperventilatie niet aan, maar ik vind het ZO jammer, want ik zou de weldaad ervan ook zo graag eens ervaren…
    En inderdaad, die laatste zin ben ik al vaak tegengekomen en is zo waar!

  2. Ik ben alleen maar het denken hoe heet het moet zijn wanneer je deze sport beoefend…… Ik heb maanden lang power yoga gedaan en daarbij had ik het al bloedheet 😉 Maar je hebt gelijk het is idd weldadig om zoiets te doen 😀

Geef een reactie

