Vrouwenavond

Zaterdagavond, vrouwenavond op de agenda,……een vriendin hield een lingerie/badmode avond,……allemaal heel leuk, maar niet echt Carrie haar ding, ik heb graag mannen in het gezelschap 🙂 :-), voor degene waarvan de fantasie op hol slaat, Carrie vindt de humor van mannen gewoon veel leuker het heeft niks met verleiden te maken 🙂 oké een kleine bekentenis is hier wel op zijn plaats, Carrie is een beetje een flirt,……maar dan op de positieve manier,……..:-) :-),…….

Volledig gestressed arriveerde Carrie, na een volledig dag met Chattheo wiskunde doorgenomen te hebben, vraagstukken op te lossen ( hij ziet het niet, hij ziet het ECHT niet), rekenen met breuken en oppervlakte berekeningen,……maar rode wijn deed me snel ontspannen ( voor de ongeruste zielen, ik was met de fiets, de partybike waar ik echt officieël te oud voor ben om in het holst van de nacht nog naar huis te fietsen :-)),……

Achter gesloten deuren vinden we pulp en niet realistisch, maar de verhalen die Carrie deze avond opving waren absoluut pulp materiaal, maar dan jammer genoeg in het echt,…….

Het eerste vergaat gaat over vreemdgaan,……..het koppel, laten we hen Samantha en Mr.Smits noemen. Samantha gaat uit met een vriendin, laten we haar Jenny noemen.  Na een avondje leuk stappen komen ze dronken thuis, Jenny krijgt de sofa van Samantha aangeboden, zodat ze in deze beschonken toestand niet naar huis meer moet,……’s morgens wordt Samantha wakker met een kater van jewelste en merkt ze wel dat zowel haar vriendin als Mr.Smits reageren, maar ze besteedt er geen aandacht aan,……tot ze maandag wordt opgebeld door Jenny,…….met het verhaal dat Mr.Smits en zij die bewuste avond sex hebben gehad, op de sofa, terwijl Samantha letterlijk en figuurlijk buiten westen lag :-),……het cliché van je beste vriendin met je man is nog niet erg genoeg het moest ook nog onder je dak gebeuren terwijl je lag te slapen,……

Het volgende hallucinant verhaal, gaat ook weer over een koppel met een kindje,……..laten we hen Miranda en Steve noemen,….Steve is een welstellende man, met een deftig familiekapitaal,…….samen hebben ze een dochtertje met een auto-immuun ziekte, waardoor er beslist is dat Miranda niet meer uit werken zou gaan en zich volledig concentreert op hun dochter.  Zij leeft dus op kosten van haar man, op zich niks mis mee.  Maar de eigendom waarin zij woont is volledig zijn eigendom, als hij morgen overlijdt dan gaat het huis naar zijn familie en hun kind,…voor haar wordt er een appartement gekocht voor een prijs berekend op het aantal jaren dat Miranda en Steve een koppel waren en moet ze verhuizen,…….waar slaat dit anno 2013 nog op??  Dit is volgens Carrie totaal foutieve toestanden, dit is geen goede basis voor een relatie of vergist ze zich hier nu, dat er vrouwen zijn die dit nog toelaten???

Carrie is naar huis gereden met de gedachte, wat hou ik toch enorm van Big en ben ik blij met zo’n ongecompliceerde relatie die niet gebonden is aan regeltjes,…maar gefundeerd op echte liefde en vertrouwen,……blijkbaar is dat al lang geen evidentie meer in 2013,…….

15 gedachtes over “Vrouwenavond

  1. Ik heb een déja vue… ik dacht dat ik die bekentenis van “Carrie is een beetje een flirt (op de positieve manier)” al eens las. Het zal de warmte zijn denk ik dan maar.

  2. Ook hier in het volste vertrouwen in de wederhelft, al lees ik verhaaltjes zoals in jouw post liever niet. Er sluipt dan toch altijd een beetje van die negativiteit in mijn hoofd…

  3. Ja, soms is het nog ver te zoeken met de emancipatie..

    De zin ‘ Carrie is een beetje een flirt,……maar dan op de positieve manier,……..:-)’ vind ik een waar meesterwerk. Maar ik lees nog niet zo heel lang mee.

  4. Wat een bizarre verhalen allebei!
    Het eerste zie ik gewoon nooit gebeuren (ook al omdat geen van mijn vriendinnen ooit dronken op mijn sofa zal belanden). Het tweede snap ik echt niet – zo behandel je je echtgenote toch niet? Voor je kind zorgen (en het huishouden) is immers ook een fulltimejob, waar zij serieus voor betaald zou moeten worden – maw ze zou met een schoon reserve moeten achterblijven én met een fatsoenlijk dak boven haar hoofd. Maar pas op, veel mannen liggen er ook wakker van dat zij meer verdienen dan hun vriendin of vrouw. Die vinden het “niet eerlijk” dat zij méér moeten bijleggen voor het huishouden, de boodschappen, de lening/huur etc… terwijl hun vriendin/vrouw even lang gaat werken maar gewoon minder betaald krijgt omdat ze een lager diploma heeft, én terwijl zij ook nog eens meer van het huishouden op zich neemt.
    Emancipatie… we zijn er nog lang niet.

      1. Ja dan kan ik er ook geen medelijden voor vinden. Als Jerry nu iemand is die niet voor zichzelf kan op komen. ..

  5. Beetje vreemde toestand met ‘Miranda & Steve’ maar uiteindelijk komt het in het leven vaak neer op: de een doet en de ander laat toe. Dat Steve dit alles doet is op zich al wat apart maar Miranda laat het toe. Ik weet eigenlijk niet wat ik vreemder vind…..

  6. OMG dat eerste verhaal! Serieus dat zoiets echt gebeurt…… wauw zeg….. hoe erg….. Situatie 2 vind ik een lastige, als dit nu eenmaal de afspraak is….. tja wie ben ik dan ok er iets van te vinden 😉

Geef een reactie

