Poppen

Gisterenavond las ik met een glimlach dit blogje en het deed me weer even de tijd ingaan,…….namelijk naar de kleuterschooltijd van Chattheo, het lijkt wel al een eeuwigheid geleden, ondanks de werkelijke tijd van een decenium :-).

In de klas van Chattheo werd er ook gewerkt met een klaspop, Juul genaamd,…verhaaltjes werden verteld via Juul, vaardigheden werden aangeleerd via Juul en elke week mocht Juul mee op logé voor het weekend bij een klasgenootje,….

Toen al vertelde Chattheo niks of heel weinig over zijn dagen in de klas,….en was Carrie eigenlijk niet op de hoogte van Juul, tot de schoolfoto’s in zijn schooltas zaten en Carrie vroeg wie die pop was die hij zo flink vasthield.  Heb ik jullie al eens verteld hoe schattig Chattheo toen was, onbeschrijfelijk schattig zelfs,…..met een enorme guitige blik, die nu nog maar eens af en toe doorschemert,……het eerste wat hij me vertelde over Juul, was dan het feit dat elk kindje Juul een weekendje op logé mocht nemen, maar toen het zijn beurt was geweest had hij aan de Juf gezegd, mijn mama vindt poppen maar niks, dus ik ga ze niet meenemen 🙂 ;-),……….maar voegde hij er onmiddellijk aan toe, mama ik vind dat zelf ook niet leuk :-), je moet dan die pop eten geven en verzorgen,……propere kleedjes aan doen en jij vindt dat niet leuk hé.

Hij had gelijk wat die poppen betreft,……Carrie heeft nooit poppen gehad, neen ook geen Barbies in roze tulle,…noch een babypop,…..ik vond poppen niet leuk om met te spelen, zag de fun niet in van poppen aan en uit te kleden en zeker niet om ze in bed te stoppen,…..noch om er tegen te praten,……meisjes die met een kinderwagen over straat paradeerden vond Carrie geen vriendinnenmateriaal, in speelgoedwinkels werd de rayon van de poppen angstvallig vermeden en ze werden absoluut niet op mijn verlanglijst genoteerd,………

Laat het dan geen toeval zijn dat ik bijna gebeden heb dat wanneer ik zwanger was dat het een jongen zou zijn,…….gelukkig werd snel duidelijk dat mijn gebeden gehoord werden :-), want ik beken, het idee dat ik met poppen had moeten spelen maakte me behoorlijk nerveus,…….het is duidelijk dat ik nog steeds niet van poppen hou,…….

Ik zei het al, ik stond in de rij van de mannen,………….

9 gedachtes over “Poppen

  1. Hier volledig het omgekeerde. Ik duwde mijn dochter op haar vierde verjaardag een Barbie in de handen. En nu nog kan ik het niet laten af en toe een nieuwe te kopen voor euh… haar. 😉 En ’t is mij een mysterie waarom Juul de klaspop nog niet bij ons is komen logeren. Niet dat ik daar nu bepaald zit op te wachten. Maar ik zag laatst foto’s in de klas hangen van Juul op uitstap. En dan vraag ik me af of wij misschien niet goed genoeg zijn voor hem. Phuh.

  2. Met Barbie heb ik ook niet gespeeld. Veel te kleine prulletjes. Poppen wel… al was ik ‘al’ 8 toen ik er mee begon. Naar aanleiding van mijn neefje en nichtje die werden geboren… ik wou ook wel een ‘kindje’ om te verzorgen :p ’t Heeft wel niet lang geduurd, die poppenperiode.

  3. Dit verhaal is ernstig herkenbaar: heb nooit begrepen wat er zo leuk is aan poppen enzo. Stoere dingen van het leven dat is het helemaal idd. En ja mocht ik in het meest maffe geval nog een moeder worden dan hoop ik ook echt op een zoon, of een even stoere dochter als haar mams nu is 😀

Geef een reactie

