Niet te geloven

Zoals te voorspellen was en na een goed gesprek met Miranda en Big stond Carrie vanmorgen weer gesterkt recht, die “Bradshaw-kracht”, ze heeft me overal al doorgeloodst,…….

Toen dinsdagavond de gemoederen weer hoog opliepen ten huize sex and the city, kreeg Carrie het verwijt naar haar hoofd dat ze blij mocht zijn dat ze voor Chattheo mocht zorgen, want zij was degene die vreemd was gegaan,…..en papa was wel mee op voetbaltornooi geweest 2 jaar geleden en Carrie niet,……..mijn mond viel open van verbazing en ik vond het zo getuigen van weinig respect  dat ik dichtklapte,…….en een Carrie die dichtgeklapt is, is een afgesloten, afgemeten iemand waar je enkel nog de hoogst noodzakelijke communicatie uit krijgt en een ijskoude non-verbale,……

Ik stuurde een mail naar de ex, met de vraag of we samen rond de tafel konden zitten om het co-ouderschap/full-time zorgen voor eens deftig te bespreken,…….want ik besloot dat het ook eens tijd werd dat ik de ex confronteerde met zijn ingefluister en met de consequenties ervan,……

Vandaag was die dag er,….ik viel bijna met de deur in huis, want het zat me hoog, ik draaide mijn leven 180°, sta altijd klaar voor hem en al wat ik wil is dat ik respect krijg en dat hij werkt op school,…….in ruil krijgt hij letterlijk en figuurlijk een prinsenleven inclusief een persoonlijke assistente en chauffeur,…..maar om terug te komen op met de deur in huis vallen,…..ik meldde onmiddellijk de reden van ons gesprek, dat bij elke ruzie Chattheo aangeeft dat papa de heilige is en mama is de dief en degene die vreemd gaat,…….en dat HIJ dat heeft ingefluisterd, hij ontkende het zelfs niet,……:-),…….maar corrigeerde hij, ik heb het slechts een keer gezecht en hij mag die info niet misbruiken, hoe dom kan je als vader zijn??  Ik reageerde met ” ik ben daar klaar mee, het wordt weer co-ouderschap of jij gaat full-time voor hem zorgen”,……

Het antwoord luidde: ” Carrie, ik kan niet voor hem zorgen zoals jij dat doet, ik kan die school niet opvolgen, mijn werk vraagt teveel tijd van me, hij is beter af bij jou, je bent een geweldige moeder”

Hoe kan je je ex eerst door het slijk halen, om haar dan op te hemelen dat strookt toch niet, of vergis ik me en is dit enkel eigenbelang,…..

20 gedachtes over “Niet te geloven

  1. Hij zal je waarschijnlijk écht een goede moeder vinden, maar het komt hem toevallig ook wel goed uit… Ik zou toch aandringen op een gesprek met jullie 3, of zie je dat echt niet zitten?
    Mijn schoonbroer zit in een vergelijkbare situatie, die weigert elk gesprek met de ex. En maar zagen over haar, terwijl hij zijn kinderen er wel bijna full time achterlaat…

    1. Het komt hem allemaal heel goed uit,…nu ik blijf erbij, ik en Big zijn Chattheo zijn beste en stabiele optie,….maar hij wil natuurlijk zich losrukken en daarom naar zijn vader want die gaat hem ENORM vrijlaten, tot op het griezelige af, want het woord opofferen komt niet voor in zijn woordenboek 🙂

  2. Klinkt naar eigenbelang.

    Het mooiste zou zijn dat Chattheo dat ook gaat inzien alleen kan en mag je hem niet helpen bij het verkrijgen van dat inzicht omdat je anders hetzelfde doet als zijn vader.
    Wat dat betreft heb ik geluk gehad. Yep is er nog steeds niet achter dat de reden van de scheiding van zijn ouders overspel van pa’s zijde was en hij weet al sinds zijn negende dat zijn vader niet geschikt is om altijd zorgende ouder te zijn.Hij is nu negentien dus tel uit je winst

    Sterkte de komende tijd. Het zal nog wel even duren voordat Chattheo uit zijn negatieve spiraal is en jou niet meer als verstoorder van zijn leventje ziet.

    1. Het strafste is, dat ik inderdaad een keer verliefd ben geworden en ben vreemdgegaan, terwijl hij er een heleboel vrouwen op nahield, nog steeds trouwens,…..maar goed zij die onschuldig zijn werpen de eerste steen,….en ja ik weet dat we nog een lange weg hebben, maar goed, opgeven staat niet in mijne woordenboek!! Ook al kan ik erover zagen 🙂

  3. Goede aanpak met deze confrontatie en communicatie. Misschien zal je ex nu wel beseffen wat zijn woorden teweeg kunnen brengen. Misschien is een opvolggesprek met jullie 3 wel nuttig om een aantal zaken duidelijk te stellen. Veel succes !

    1. Tuurlijk, ik ga hier absoluut bij de ex nog op terugkomen, zij die onschuldig zijn,…..en zo onschuldig is hij niet :-), maar het is aan Chattheo om daar zelf achter te komen, ondanks het feit dat ik hem als vader waardeloos vind,….

  4. Het leven is niet zwart/wit. Er zal zeker eigenbelang bij zijn, en sommige van zijn uitspraken zal zeker gedreven worden door rancune, maar als je die twee samenlegt, dan lijkt hetr mij onwaarschijnlijk dat hij uit een beetje eigenbelang en tegen zijn rancune in je zo ophemelt. Dus ga ik er (en op basis van je logjes) van uit dat jij een schitterende mama bent. Hoe moeilijk je ex het er ook me eheeft, hij weet dat wel hoor. Alleen mag hij het zomaar niet toegeven he.

    1. Daar ben ik ook bang voor en ik heb dat gehad,..ik ben een betere mama dan hij ooit vader zal zijn,…..maar hij heeft diepe wonden geslagen bij Chattheo en dat beseft of wil hij niet beseffen en hij gaat nu zijn luxeleventje niet opgeven, daar ben ik van overtuigd!!

  5. Echt…… sprakeloos! Wat is dat voor een man die ex van jou? Iemand die volledig draait op eigenbelang als je het mij vraagt. Ik ben er ook van overtuigd dat je een geweldig goede moeder bent, al kijk ik alleen maar naar hoe betrokken je bij Chatteo bent. Dus onthoud dat en laat die ex van jou lekker het heen en weer krijgen!

  6. Djeezes, hoe dom kan hij zijn, denkt hij nu echt dat hij 1 keer tegen chatteo kan zeggen dat jij bent vreemd gegaan en een dief bent en dat chatteo dat zomaar vergeet en los laat. Tuurlijk heeft dat gevolgen op hem.

    Je ex is toch niet voorzien van een gezonde dosis eq..

Geef een reactie

