In rep en roer

Heel de wereld of toch die van België staat weer in rep en roer, want Neckermann zou vakantiebriefjes uitdelen voor gezinnen die een aantal daagjes vroeger op vakantie willen trekken vooral dan wegens budgetaire redenen, kunnen we het ze kwalijk nemen??

Volgens het huidige onderwijssysteem, (want we moeten hier met 2 woorden spreken, want me al die hervormingen :-)),….is het ongehoord, wansmakelijk en onverantwoord,…….en vooral dat laatste vind ik speciaal,……want als ouder ben je onverantwoord wanneer je je kind 2 dagen voor het einde van de school van school haalt,…….

Aangezien ik al een tijdje meeloop in het onderwijssysteem via Chattheo ga ik hier toch een aantal bedenkingen in de groep gooien,………

In de lagere school en dit is gebaseerd op waar gebeurde feiten :-), zijn de laatste dagen van het schooljaar pure speeltijd,  de testen zijn afgelegd, de juf moet tijd krijgen om ze te verbeteren en nieuwe stof wordt er niet meer gegeven, want dat kan niet meer getest worden,…….klassen moeten opgeruimd worden,……de kids worden opgevangen, maar daar is dan ook alles met gezegd,…..en ja hoor er wordt vaak voor een film gekozen om ze lekker zoet te houden,……educatief nietwaar, maar goed voor de werkende ouder is alles beter dan nog MEER vakantie!!!

In het secundair wordt het probleem nog erger,………met kerst worden er examens gedaan, resultaat 3 weken vakantie, idem dito wat pasen en juni betreft,……Chattheo zijn laatste examen is 21/06 en dan is het schooljaar voorbij op afhaling van het rapport na,…….sorry maar dan begrijp ik echt heel de heisa niet niet rond het briefje,……ze zijn toch allemaal al vrij van lessen,……..of dan het rapport wordt opgestuurd of wordt afgehaald is hier van ondergeschikt belang,…….het is eerder ongehoord dat wij als ouders 3 weken extra opvang moeten voorzien, of laat iedereen zijn 13-jarig kind 3 weken alleen thuis?    En dan halen we de 10 weken zomervakantie nog niet aan,…..

Misschien is dit nog iets om in de onderwijs hervormingen te zetten :-), degene die gaan opgelost worden door de volgende regering,……..:-), net zoals de begrotingstekorten die telkens worden doorgeschoven,……….

Voor jullie oordelen over wat ongehoord, wansmakelijk en onverantwoord is, veeg eens eerst voor julie eigen deur,…….dit is een storm in een glas water vergeleken met jullie paraplu-systeem,……

Een mama die niet in juni met vakantie gaat, daar ze met vast verlof in augustus zit!

 

8 gedachtes over “In rep en roer

  1. Amai, Carrie. Je lijkt me wel een hoop frustratie uit te schreeuwen hier.
    Toch vind ik de publiciteitsstunt van Neckermann allesbehalve netjes.
    Maar ik kan me ook vinden in jouw standpunt. De laatste dagen voor de vakanties zijn nutteloze dagen voor de studentjes…

  2. Ik vond die hele heisa belachelijk omdat het geen doktersbriefjes zijn. Het zijn reclame folders opgemaakt als look a like. Je kan ze niet eens gebruiken! Veel tijd hebben ze in onze regering om zich daarmee bezig te houden.

  3. Ik geef niemand ongelijk als je wat vroeger en fors goedkoper op reis kan! Maar Carrie heeft ook gelijk, ze hebben officieel 2 weken vakantie met kerst maar je moet ze idd 3 opvengen en dat zou niet mogen kunnen. Op dat vlak moeten de scholen zich aan de regels houden.

  4. Ik snapte al die heisa ook niet…. Waar een mens wakker van kan liggen. Dat ze die vaste vakanties dan afschaffen en kinderen maar 1 maand zomervakantie geven; als ik al die ouders hoor klagen over opvang vinden tijdens de schoolvakanties dan denk ik dat er veel problemen zouden opgelost raken maar neen, dan is het weer “ge kunt een kind zijn vakantie toch niet afpakken”, roloog. Ze kunnen er volgens mij enkel slimmer van worden. En dan hebt ge tenminste niet die hordes toeristen tijdens de zomermaanden, en die hoge prijzen…. Enfin, praktisch valt dat natuurlijk allemaal niet zo makkelijk te regelen. Wij gaan trouwens in september op vakantie, terwijl dat volgens de regels van The Company niet mag, wij moeten in juli-augustus minstens 2 weken opnemen omdat het dan overal het rustigst is, maar als koppel zonder kinderen weiger ik daaraan mee te doen!

  5. Idd, die laatste week bestaat altijd uit vrije dagen, nutteloze activiteiten en het rapport ophalen. Ik snap ook niet waarom men dan zo klaagt dat ouders dan al op vakantie vertrekken met hun kids.

Geef een reactie

