Moe

Carrie is moe en dat komt niet alleen van het feesten, hoewel het weer een fantastisch feestje was afgelopen weekend, maar dat is voor een ander blogje,…….:-),…….

Neen, Carrie is moe omdat Big snurkt en natuurlijk is dat geen fenomeen dat dit weekend plots opdook, dit is al een tijdje aan de gang, 5,5 jaar om precies te zijn, vooral dan wanneer  Carrie ermee geconfronteerd werd.

En je weet hoe dat gaat in het begin, dan is alles, schattig, nieuw, verdraag je bijna alles en ga je met plezier op de zetel slapen na een nachtje stappen omdat de decibels naast jou zoveel geluid produceren dat je er gehoorschade aan kan overhouden :-).

Na een tijdje vind je het allemaal een stuk minder amusant, vooral omdat de zetel toch niet zo comfortabel is en je gek wordt van de klok die een irritant tikgeluid maakt om nog maar te zwijgen over de krantenbezorger die je gegarandeerd om 5u ’s morgens uit je zetel jaagt door de rolluik met een kracht die volgens mij op de schaal van richter leesbaar te openen van de krantenwinkel onder ons appartement.

En dit weekend was het weer extremer dan anders en werd Carrie van vrijdag op zaterdagnacht weer haar bed uitgejaagt en het maakte me wat vervelend, we staan nu eenmaal niet bekend om onze hoge tolerantie grens, noch wat de irritatie grens betreft.  We verkaste weer naar de zetel,………met alle gevolgen vandien,………

Vannacht werd ik weer een aantal keer wakker, hem duwen zodat hij anders gaat liggen, want het snurken wordt verergerd door zijn favorite slaaphoudingn, namelijk de rughouding, wat daar als comfortabel aan wordt ervaren is Carrie een raadsel maar Big is een rugslaper en volgens een wetenschappelijk bron :-), betekent dit dat je nogal koppig bent en de dingen het liefst op jouw eigen manier doet, hier worden nagels met koppel geslagen 🙂 :-).

Maar mijn wakkere momentjes deden me wegdromen, wegdromen naar iets waar ik als über-romantische ziel een oordeel had over klaarstaan waar de mont-ventoux een heuvel tegenover is,…….het was in Carrie haar ogen not done en ik heb nog steeds bezwaren, maar ze worden steeds kleiner,…….:-), omdat mijn slaap meer betekent dan lepeltje lepeltje liggen,………Carrie droomt van een eigen slaapkamer,……..een eigen domein waar ze zich kan terugtrekken om te genieten van haar nachtrust wanneer Big haar uit haar slaap houdt,……of waar ze even op haarzelf kan zijn,…….natuurlijk kregen deze beelden meteen vorm in haar hoofd,………:-) en begon de zoektocht om deze voor jullie te visualiseren.

Maak kennis met Carrie’s place :-),….

slaapkamer 1 slaapkamer 2 slaapkamer 3

 

 

25 gedachtes over “Moe

  1. Hier ook een snurker naast mij! Wij hebben gelukkig wel nog een vrij bed in een verafgelegen kamer.
    Samen slapen is misschien wel romantisch, maar goed uitgerust zijn is toch bevorderlijker voor de onderlinge communicatie overdag 🙂

  2. De oplossing staat bij ons op het nachtkastje! Een product dat je bij de apotheker kan kopen met de toepasselijke naam “Silence” wij gebruiken het vaak samen, want ik schijn ook te snurken! Zo kunnen we elkaar niets verwijten! Echt het proberen waard. Want ik word ook horendol van gesnurk!

  3. Ha, dat blogje had ik ook nog kunnen slapen. Ik slaap van tijd ook op de zetel. Door gesnurk of gewoon omdat het volledige bed inpalmt en ik dan nog 30 cm over heb om op te slapen. Hatelijk! Vooral als je hem dan zover krijgt zich te verleggen, maar hij 10 minuten later weer “mijn ruimte” inpalmt. I love de zetel als hij dat doet 🙂

  4. Hecht op een of andere manier een tennisbal aan de binnenzijde van de achterkant van zijn pyamabovenstuk (kan je nog volgen?), zodat hij niet meer op zijn rug kan slapen.

  5. je bent niet alleen met die klachten, Carrie. Ook vrouwen kunnen er wel wat van hoor…
    Maar er zijn toch wel bepaalde oplossingen voor te vinden, waarvan je er hier al enkele hebt toegestopt gekregen…

  6. als Jer snurkt is het huis te klein hier, ik kan er echt niet tegen als iets of iemand mij uit mijn slaap houdt! Vraag me dan ook af hoe je dit al zo lang volhoudt, dat moet wel echte liefde zijn 😉

  7. Wat herkenbaar, mijn ex snurkte ook als een stoomtrein. Gelukkig kan ik slapen zonder wakker te worden. Dat van die aparte slaapkamers heb ik weleens over gelezen. Ook een stel wat zei dat het dan juist specialer is om bij elkaar op bezoek te gaan.

  8. Ik ben een ambetante om in slaap te vallen; eens ik slaap mag er wel lawaai zijn dan merk ik het meestal niet. Gelukkig snurkt het lief enkel als hij te veel heeft gedronken. Ik moet er niet aan denken… ik heb eens 10 dagen met mijn grootmoeder op één kamer gelegen en man, ZOVEEL LAWAAI, ik ging ziek naar huis 🙂 Dus ik kan je dromen van een aparte slaapkamer perfect begrijpen. Probeer eerst eens de bestaande middeltjes en ja op maat gemaakte oordopjes blijven misschien ook beter zitten?, en dan kan je nog altijd verderdromen over je eigen paradijsje he!

  9. Mijn wederheflt is ook van het snurkerige type. Oplossing : we kruipen gezellig samen in bed en als hij bijna in slaap valt : kusje-knuffel en hij vertrekt naar “zijn” kamer. En ligt hij al in slaap, dan krijgt hij een liefdevol duwtje met het verzoek om te verhuizen :-).

Geef een reactie

