Trainingsschema

Het is al lang geweten dat mijne zoon gebeten is door het voetbalvirus,……sinds hij 5 jaar is ben ik zijn persoonlijke taxi, die hem voert, weer oppikt, zijn kledij wast, voetbalschoenen poetst ( dat laatste moet hij nu zelf doen :-)),…..en dit doen we toch 3 keer per week en op zaterdag de wedstrijd,….ik denk dat we dit als intensief kunnen beschouwen,….:-), zowel voor hem als voor Carrie en Big, want hij deelt ook in de prijzen :-). Deze week zat het trainingsschema in de mailbox om tijdens de “vrije periode” je fysiek voor te bereiden,….3 keer per week trainen en op andere dagen je core oefeningen uitvoeren,……ja, het wordt professioneel aangepakt :-), ondanks het feit dat alles amateuristisch verloopt, hoewel ik toch het gevoel heb dat daar sterk wordt aan gewerkt. Carrie weet dat haar zoon sport nodig heeft, hij is tenslotte haar kind en Carrie heeft dat ook nodig,……. ik vrees dat hij een beetje mijn morfologie heeft geërfd en veel training nodig heeft om fysiek in orde te zijn en te blijven,…..Carrie is niet gezegend met een natuurlijke fysiek, daar moet ze zelf heel sterk aan werken, ook toen ik nog competitie sport beoefende en Chattheo heeft dat ook,  het grote verschil is dat ik dat besefte en de discipline had om er ook hard aan te werken. Door Carrie’s sportverleden zijn zo’n trainingsschema’s geen onbekend terrein en vond ik het een uitstekend idee om ze samen met Chattheo te doen,……sporten met je mama, hoe hip is dat :-)?  Het schema is pas gemaakt van 07/07, de effectieve trainingen starten 22/07, maar Carrie volgde haar buikgevoel en we startte gisteren met de eerste training. Training 1:

  • Ontspannen looppas van 20 min
  • Spierversterkende oefeningen: 8 x 10 sit-ups, 3 x 10 pompen
  • 5 min touwspringen
  • 3 x 30sec skipping met 30 sec rust tussenin
  • Ontspannen looppas van 15 min
  • Stretching: hamstrings, quadriceps, kuit, lies en zij/draaispieren buik

De eerste 20 min, Chattheo wilde na 10 min al opgeven, maar ik sleurde hem erdoor :-), de oefeningen, daar had hij duidelijk ook last mee, bij Carrie fluitje van een cent,……ik snap niet wat ze een heel sezioen gedaan hebben op die 3 trainingen per week,……maar mijn buikgevoel zat juist, Chattheo zijn fysieke conditie is niet zo goed dan hij denkt dat ze is en hij zal nog een beetje mogen bijtrainen onder leiding van coach Carrie :-).  De laatste 15 min lopen haakte hij af, Carrie liep ze uit,…….:-), het competitiebeest in me stond weer op en nu weet ik dat mijn basisconditie zo slecht nog niet is,……:-), het wordt een zalige sportieve zomer,…..:-)

Advertenties

12 gedachtes over “Trainingsschema

  1. Wow, dat zou voor mij een loeizwaar schema zijn, ik kan momenteel max 12 min aan één stuk lopen. Touwtjespringen is leuk, helaas heb ik geen plaats waar ik dat kan doen!

  2. Inderdaad: “wow”, dat lijken mij intensieve work-outs. Ik schrik zelfs van het aantal trainingen die hij moet doet. Ik weet dat toen mijn broer voetbalde, die 2 x in de week moest gaan trainen en dan in het weekend een match moest spelen.
    En ik maar denken dat ik redelijk sportief was met mijn fitnessgedoe.

  3. pf, sporten en ik lijkt eeuwen geleden, als kind was ik een sprinkhaan en kon heel goed lopen, en hoogspringen ook, ik had lange slanke en sterke benen. Wat ik graag nog eens zou doen, maar niet meer kan is gaan skieën; Maar elke week sporten, neen dank u,. Gelukkig mis ik dat niet , nu het niet meer kan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s