Grensoverschrijdend

Op school van Chattheo wordt vaak het woord grensoverschrijdend gedrag gebruikt, om zijn gedrag te omschrijven, dit gaat dan van babbelen tot met de gom door de klas gooien, of ongepaste opmerkingen maken,……het hoort niet, ik ben de eerste om dat toe te geven, maar wat mijn moeder gisterenavond presteerde dat vind ik “grensoverschrijdend”

Gisterenavond, eten bij mijn ouders, zoals elke 14 dagen en iets wat ik echt wel fijn vind, vooral dan omdat ik mijn zussie nog eens zie, met haar kan bijpraten en gewoon bij mijn familie zijn, dat ik niet moet koken is ook mooi meegenomen, die luxe neem ik er graag bij,…..

Bij aankomst merkte ik onmiddellijk dat mijn moeder weer niet in een goede bui was, ik blijf er gevoelig voor, ik pik haar stemming er zo uit,……en ja hoor, bomma was weer de kop van jut,……en kreeg de ene opmerking na de andere te verwerken en behandeld als een klein kind, iets waar Carrie het steeds moeilijker en moeilijker mee heeft, gewoon omdat ht niet hoort een ook omdat bomma me woensdag liet weten, dat ze zich echt wel bewust is van het feit dat ze achteruit gaat, ze heeft hulp nodig geen bekritisering en zeker en vast niet van mijn moeder,……..ik zei heel rustig ” mama laat het, niet doen“, gewoon om de sfeer niet te verpesten, dit zou een mooi moment moeten zijn,……maar ze reageerde furieus met ” we zullen subiet boven eens een klapke doen“, ik richtte mijn aandacht op mijn zussie, Big en Chattheo en net zoals vroeger veranderde mijn zussie in de clown en gooide wat mopjes op tafel, die de sfeer weer wat terugbrachten.

Maar er was geen ontsnappen aan, na het eten werd ik op het matje geroepen,……:-),……en de lithanie startte met dat ze voor bomma alles doet ( in mijn ogen is dat helemaal niet het geval, maar dat zal aan mijn perceptie liggen) en dat ze ook nog voor papa moet zorgen ( geloof me, het is andersom) en dat “WIJ”  het zoveel makkelijker hebben, waarop ik rustig antwoord, “maar mama, het is jouw moeder en ik heb er 10 jaar voor gezorgd”, waarop ze zonder te verpinken antwoordt, ” ja en ook dik geprofiteerd, met haar mee te laten betalen, zodat jullie maar de helft moesten betalen” (ik heb 13 jaar geleden het huis van mijn grootouders gekocht en ben bij hen gaan inwonen om hen te helpen, omdat de zorg van mijn grootvader mijn bomma wat teveel werd en ook financieel en ja, de rekeningen werden gedeeld), gelukkig kon ik na haar uitspraak me rustig houden en enkel “ voor mij is dit gesprek ten einde“, kwam nog over mijn lippen en toen riep ze me na ” ja, enkel je zakken vullen kan jij goed” en toen ging bij Carrie het licht uit, heb haar toegeroepen, dat ze van mij mag rotten in de hel en dat ik hoop dat wanneer ze oud is heel goed voor zichzelf gaat kunnen zorgen, want Carrie gaat niet beschikbaar zijn,………en ben razend vertrokken,………

Dat mijn moeder geen hoge dunk van me heeft, dat is me al langer bekent, maar dat ze vindt dat ik een profiteur ben, daar ben ik van geschrokken,……wat me wel verbaasd, is het feit dat het me niet kwetste, het heeft me zelfs niet uit mijn slaap gehouden, de perfecte indicatiemeter van Carrie,…..het bevestigt nog maar eens hoe ze over me denkt,……..maar ik ben EINDELIJK zover dat het me niet meer raakt, dit zegt zoveel over haar,…….en hoe belangrijk ze zichzelf vindt,…….

 

 

 

9 gedachtes over “Grensoverschrijdend

  1. Een goede moeder dochterrelatie is geen vanzelfsprekendheid en soms moet je van je af bijten om het hoofd boven water te houden. Niet makkelijk, maar het kan niet anders.
    Goed dat je er geen slapeloze nacht aan over gehouden hebt.
    Sterkte met wat er nog komen gaat.

  2. Met mijn moeder is het ook niet altijd makkelijk praten. Soms heb ik de indruk dat bepaalde mensen met oud worden beginnen te beseffen wat ze allemaal opgeofferd hebben voor hun ouders en kinderen. Daarvoor eisen ze dan dankbaarheid alsof het zonder hen niet had kunnen verder gaan. Met andere woorden, wat met veel liefde begon eindigt in bitterheid en de naaste familieleden krijgen dan de schuld.

  3. He ben je gewoon gewisseld van blog. Je noemt wel precies de redenen waarom ik niet zo vaak reageer. Ik lees het meeste met mijn mobiel en het wad altijd zo’n gedoe om te reageren. Ben blij dat je bent overgestapt! Welkom 🙂

    Oh ja mag ik je wachtwoord? ? Please?? 🙂

  4. Moeders… het is een ras apart. Ik hoop alleen dat ik niet zo word als mijn moeder, en jij niet zoals de jouwe. Je zegt wel dat je niet voor haar zal zorgen als ze oud is, maar uiteindelijk zal je wel ‘moeten’….

  5. Pfff, onze moeders zouden samen goed kunnen klagen over ons…

    Verschrikkelijk zo’n mensen. En idd, dat ze later maar voor zichzelf zorgt. Ik snap niet hoe mensen zo denigrerend kunnen blijven doen, en dan zelfs nog over hun eigen kinderen..

      1. Mja, er zijn van die mensen die anderen niks gunnen. Mijn moeder bv, maar mijn zussen, en dan vooral mijn oudste zus heeft dat ook heel fel tov mij. Maar eigenlijk is het niet mijn probleem als zij zich storen aan wat ik bereik 🙂

Geef een reactie

