De 10 principes

Voor een leven lang slank, het boek staat hier op kantoor al zeker 2 jaar in mijn kast,……hoe het er ooit is ingekomen is me een raadsel, gekregen van een collega??  Ik heb er ooit al eens in gebladerd, maar aangezien ik Sonja Kimpen een kleine gendarme vind, is het boek letterlijk en figuurlijk in mijn kast beland, waar het stond te verstoffen,……..

Aangezien het een nieuw jaar is en ik mijn klasseurs van 2012 moet opruimen, nieuwe maken, zag ik het boek staan,…..en aangezien de weegschaal ten huize Sex and the City stout is en energie broodnodig is,…….pakte ik het vast en begon ik te bladeren,……

Wat ik las is natuurlijk niks nieuws 🙂 en ik eet redelijk gezond, maar het kan natuurlijk altijd beter, vandaar dat ik een tijdje de 10 principes ga toepassen à la Carrie,…….ik ga ervan uit dat ik vroeger 30-70% at ( 70% gezond en 30% gadgetvoedsel) en dat moet veranderen in 10-90% verhouding.  En het eeuwige probleem van drinken, moet ook weer worden aangepakt,……in het paradijs lukt het om veel te drinken en is die 2 stukken fruit per dag ook geen probleem, maar in het weekend is er altijd wel iets waardoor het niet lukt, daar moet Carrie aan werken,………en stevig!

De 10 Principes à la Carrie:
  1. Trainen is opnieuw beginnen:   Falen bestaat niet, wanneer je zondigt herpakken we ons terug, tot de 8 weken bereiken, want zolang duurt het om nieuwe gewoontes aan te leren en dan is het een jaar waakzaam zijn.
  2. Boycottende gedachten brengen je steeds verder weg van je doel: We denken positief en we denken niet in problemen maar in uitdagingen, we denken niet in termen van we mogen dit niet eten, maar het is niet goed voor mijn gezondheid en nemen het gezonde alternatief!
  3. Zondigen maakt plaats voor genieten:  Leren kiezen uit swingfood ( leuke woordspeling hé :-)) ipv gadgetvoedsel en weer leren genieten van een stukje chocolade of van 1 koekje per dag,…..
  4. Inzicht in wat, hoe, wanneer, hoeveel en waarom je iets eet: Dankzij gevarieerd en evenwichtig eten, vermijd je vreetaanvallen (lees snoepaanvallen) en suikerdips.  We kiezen voor gezonde snacks, zoals gedroogd fruit, noten, fruit,……ipv koeken en ik hou me aan 1 koek per dag,……
  5. Fruit en Groenten:  Fruit en groenten helpen je vetverbranding en geven je een energiek en verzadigd gevoel, wat inhoudt, 2 stukken fruit per dag, bij de lunch groeten en ’s avonds een half bord groenten,..1/4 koolhydraten en 1/4 vlees en geen sauzen, noch mayonaise meer.
  6. Water drinken! Mijn grootste probleem, drinken,……maar ik ga nu voor een flesje in mijn handtas en eentje in de wagen, hier in het paradijs wordt het wel vervangen nu door groene thee,….
  7. Je gevoel van verzadiging hangt af van welk soort voeding je kiest en de grootte van je maag: Het juiste swingvoedsel kiezen en stoppen wanneer je verzadigd bent, dat laatste is geen probleem, ik haat het wanneer ik mijn maag voel, voel ik me vreselijk ongemakkelijk,……het juiste voedsel kiezen, enkel de sauzen weglaten, wat minder vlees en wat meer groenten,….
  8. Je kunt jezelf ongelooflijk verwennen door je lichaam rust te gunnen na de laatste maaltijd: Ook ne moelijke want meestal eet ik nog een koek voor TV, maar het zal vanaf nu enkel thee worden, of ik moet mijn koek van ’s morgens opofferen,…….maar door niet meer te eten na je laatste maaltijd, kun je maximaal ontgiften en word je ’s morgens energiek wakker en daar doen we het voor hé,……..want energie heb je nooit teveel!!
  9. Slim bewegen is de enige manier om vet te verbranden:  We blijven zo vaak mogelijk met de fiets naar het paradijs rijden, proberen 2 tot 3 keer te staan zweten op de fitnesstoestellen, en we nemen hier niet meer de lift, maar de trap, naar het 8ste verdiep dat kan al tellen hé en in onze lunchpauze toch af en toe eens buiten te gaan, ipv blogs te lezen of ze te schrijven!
  10. Danzij licht maakt je huid vit.D aan:  Licht beïnvloedt je hele lichaam en geest, voor mij is dit minder van toepassing, aangezien ik hou van de donkere tijden.  Meer buitenkomen is de boodschap,….
Dit zijn ze, de 10 prinipes,……zoveel moet ik niet wijzigen,…..beetje meer groenten en fruit, wat meer water en mijn sauzen laten en minder snoepen,……ik geloof erin dat ik het voor elkaar krijg, want ik ga de energie meer nodig hebben, dan de suiker,……en ik word vanzelf gezonder,….dit kan niet fout gaan!!!
Advertenties

5 gedachtes over “De 10 principes

  1. Het lijkt idd heel simpel, alleen in de praktijk, is het moeilijker. Eten en drinken is één van mijn levensgeneugten, en vind het heel erg moeilijk om daar te gaan beknibbelen. Ik eet wel gezond, maar bovenop dat gezond komen vaak de extraatjes die ik zou moeten kunnen laten. Echte boter en echte room, daar kan een mens zo heerlijk mee koken hé!
    Veel succes!

  2. pfffff, het zijn nogal wat regeltjes hoor
    Water drinken is voor mij geen probleem, want ik drink dagelijks liters water!
    Maar fruit eten is dan weer een zwak punt
    En zo zijn er wel meer… 😉

    Succes, Carrie!

  3. Courage!!!
    Die regels zijn niks voor mij… Hou ik niet lang vol. Ik ben al blij als ik veel water drink en overdag niks snoep en zelfs een stuk fruit eet, en 's avonds nog energie heb om te koken ipv friet af te halen.
    Succes!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s